• apelsina

21 maj!

Hejsan!
    Är det några fler som ska ha bröllop den 21 maj? För oss blir det bröllop och dop i Täby utanför Stockholm.

Jag är nyfiken.... Hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bokat kyrka och lokal, beställt hindersprövning och skickat iväg inbjudningarna.

Bröllopsklänningen är inköpt, men inte så mycket annat! Det känns som om det stora datumet närmar sig med stormsteg!

Det är så mycket som ska fixas! Stressande, men jättekul

• Svar på tråden 21 maj!
  • apelsina

- Raskan: Det fanns ALLA möjliga färger på Debenhams. Vitt, rosa, lila, grönt, blommigt...

Jag hittade en rosa, jättefin, ganska rak klänning med smala axelband till min 10-åring. Tyget är lite glansigt, och så är det lite tyll som syns längst ner på klänningen.

I mindre storlekar fanns mer "princess-lika" klänningar från 3 år och uppåt. De var ursöta!

Priset var 600-700:- tror jag

• MianZ

Är det bara jag som är sen med hindersprövningen? har ju glömt den totalt i all "röra" som det blir...

• apelsina

Det är ingen fara... Hindersprövningen tog högst en vecka innan den kom från Skattemyndigheten.
    Så än är det gott om tid!

• MianZ

Tack snälla apelsina för upplysningen, känner mig genast lite lugnare :)

• Rainred

Placeringskorten är i form av servettringar, köpte två olika papper en färgad (mörkblått) och en i transperat randig papper i olika blåfärger och lite lime (köpte två rullar på Slöjd detaljer i Skara) klippte den blåa papperarken i 6 delar (varje ca 5 cm) och den transperanta i 4 cm breda remsor och sen ska de ligga på varandra och fästas med ja vad kallas de....såna som man fästar en bunt papper i hålen med (knapp med "två" ben att fätta ut) hajar nån vad jag menar för fästanordning. knapparna ska avra i guld och sen en del av pappremsan ska hänga ut och på den ska jag skriva namnet med guldpenna!

• apelsina

Jag har två olika alternativ till placeringskort som jag funderar på...

1. Sätta placeringskort i korthållare. Dessa är i form av ett hjärta som tillverkas av trolldeg. (Beskrivningen hittade jag på brudobrollop.se)

2. Serviettringar av papper, som man skriver namnet på. Jag tror det var på "Äntligen hemma" de gjorde såna till alla hjärtans dag. Det är pappremsor som man klipper till så att när de fästs ihop bildar ett hjärta på framsidan. (luddig förklaring, kanske )

Jag har ännu inte bestämt mig hur jag ska göra....

• 2005

Hej!

Här är ett 21 Maj BP till.
    Vi har nog det mesta under kontroll.
    Vi har kläder skor, underkläder klara. Bokat maten, kyrkan och lokalen. Skall träffa prästen den 30:e. Skall beställa tårta.
    Ljus, servetter, dekor klart. Musik nästan färdigt.
    Transport klart, föruom hästen och vagnen.
    Väntar besked ang allt som har med vigseln att göra, solist marscher mm.
    Känner mig dock såå stressad, känns som om man inte längre har koll på vd som fattas, ibland blir projekt bröllop bara ett projekt. Inte en romantisk dag för oss två.

Lycka till alla 21 Maj brudar.

• raskan

Hej !! Idag ska vi åka å kolla på festlokalen!!
    Va på panduro i dag å köpte blå karton å silver snöre!!
    Kommer av detta att göra mna placeringskort,kommer att klippa etiketter å stansa hål å sen med silversnöret fästa placeringskortet runt foten på vinglaset.
    Välkommen hit 2005 kul med en till 21:a majare.
    Millan

• apelsina

Hallå!
    Idag har jag varit på DUKA och bestämt vår önskelista! Äntligen!

Dessutom var jag på Panduro, och shoppade rosa hobbylack, så nu ska här tillverkas hjärtan till bordsplaceringen! Lite påskpyssel att göra nu till långhelgen...

• Brudgum 21/5

Tjenare här kommer en till som ska gifta sig den 21 Maj. Vi ska gifta oss i Nö Skåne i ett litet samhälle som heter Lönsboda.
    M.V.H Mange

Svar på tråden 21 maj!