• apelsina

21 maj!

Hejsan!
    Är det några fler som ska ha bröllop den 21 maj? För oss blir det bröllop och dop i Täby utanför Stockholm.

Jag är nyfiken.... Hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bokat kyrka och lokal, beställt hindersprövning och skickat iväg inbjudningarna.

Bröllopsklänningen är inköpt, men inte så mycket annat! Det känns som om det stora datumet närmar sig med stormsteg!

Det är så mycket som ska fixas! Stressande, men jättekul

• Svar på tråden 21 maj!
  • raskan

Hej tjejer!! nå hur går det???
    Jag känner mig smått panikslagen
    Jag blev hippad i helgen,såååå kul!!!

Jag måste köpa champange glas (plast) Blommor till mina vaser (tyg)
    en sjal till mig så at jag inte förfryser.
    Måste fixa helium å en kareoke maskin åxo.
    Millan

• apelsina

Här går det framåt lite långsamt.....

Jag har gett upp mina försök att tillverka trolldegshjärtan... Det blev inge bra! Färgen lossnar, och formen blir inte så snygg heller
    Hur gör ni placeringskorten? Nu funderar jag på att göra det enkelt och bara skriva namnet på en pappersbit som jag viker på mitten.
    Det kan man ju inte misslyckas med!

Kostym är nu inköpt. Det blev Brothers för 2000:- Därtill blir det vit skjorta och rosamönstrad slips! Näbbarnar klänningar och mina blommor går i ljust rosa också.

Igår var jag på make up kurs! Det var jättekul och lärorikt. Så nu ska jag träna på att lägga brudmakeup varje dag!

Ingen möhippa har synts till ännu.... Tänk om det inte blir någon!

• Rainred

igår var vi hos fotografen för att diskuera vilken typ av album vi skulle ha, fick trevlig mottagning, kaffe och te till oss och sen pratade vi och hade det trevligt! Blir en ståendealbum med 8 bilder! Nöjd!
    Idag när jag jobbade i kyrkan fick jag vår första "bröllopspresent" från två rara tanter som ville ge oss det i god tid och jag har inte öppnat den då jag helst villvänta tills den 21 maj som är den rätta dagen! Längtar!!!

• MianZ

Apelsina
    Jag har samma problem som du med de där trolldegshjärtanen, skitsvåra att måla å knölig form, borde gett upp dom för länge sen men är ju envis oxå.....dumt kanske då bara ETT av typ 40 har fått den rätta formen....

• MianZ

Är själv ganska 100 på att det inte blir nån hippa för mig, kan inte se när det skulle hinnas med å vem som skulle engagera sig, min tärna ( som är min syster) bor så långt bort, är fattig student, har haft en jobbig vår å känner inte gästerna så jag tror inte att hon planerar nåt...
    känns både skönt men även lite surt

• ELA

apelsina: Tänkte bara tipsa om en annan grej man inte kan misslyckas med! Köpte sten på panduro (Typ mindre) sen skrev jag på dem med guldpenna alla namnen, lackade sedan med ett klisterlack jag också hittade på panduro, med lite guldglitter i. Det var jättefint!

• raskan

Hallåj tjejer!!! Ja ni 26 dagar å 5 timmar kvar!!!!
    Micke hittade äntligen kostym i går jätte skönt!!!
    Idag ska han ta hem ringen!!(nyfiken)
    Jag börjar faktiskt känna mig kraftigt nervös!!!
    Millan

• MianZ

jaha, har inte räknat timmar å dagar än men antar att det nu då borde vara 26 dagar å 3,5 timmar kvar då
    känner mig egentligen inte nervös men kroppen är nog lite nervig..jaja kanske slipper man "det där" på bröllopsdagen iaf då, hoppas hoppas :)

• raskan

vi gifter oss kl 15 å det är 26 dagar 4 timmar 17 minuter kvar

• MianZ

ehh, jag kan inte räkna i dag... det ska vara 26 timmar å 4 timmar å 15 minuter kvar

Svar på tråden 21 maj!