• apelsina

21 maj!

Hejsan!
    Är det några fler som ska ha bröllop den 21 maj? För oss blir det bröllop och dop i Täby utanför Stockholm.

Jag är nyfiken.... Hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bokat kyrka och lokal, beställt hindersprövning och skickat iväg inbjudningarna.

Bröllopsklänningen är inköpt, men inte så mycket annat! Det känns som om det stora datumet närmar sig med stormsteg!

Det är så mycket som ska fixas! Stressande, men jättekul

• Svar på tråden 21 maj!
  • förlovad29

apelsina

Om jag får din mail kan du få se vad jag åstakommit (det är inte klart men du kan sno lite idéer om du vill) :D

• förlovad29

Jag har snott ideer från början till slut!

Det tar ju 100 år att skicka nått med modem men nu ska det va klart..

Du kan väl tipsa mig lite om du kommer på nått kul jag har missat så får vi det mest kompletta festprogrammet i hela storstockholm!

Kanske likadant oxå?! Vad gör väl det.. gästerna märker juh inte det.. :D

• Rainred

här har ni en till som ska gifta sig den 21 maj! Just nu VÄNTAR jag på att klänningen ska komma... en härlig klänning i safirblått, mmmmm

•  En blivande fru

Vi gifter oss också den 21 maj, i Leksand.
    Den mesta planeringen är klar, utom vissa detaljer, håller nu på att köpa in så mycket som möjligt som det går så här långt innan.
    Man behöver mer än man tror, allt från snygga tvålar till tepåsar.
    Det jag oroar mej mest för är att jag ska glömma något viktigt, och vädret. I morse var det 1 dm. snö ute!!! snyft...

• apelsina

- Rainred: Safirblå klänning! Det låter jättefint!
    Jag har köpt en vit klänning som jag gillar jättemycket. Den är tvådelad och utan axelband, med lite pärlbroderi på livet.

I helgen är det dags att köpa ringarna! Jag tror att jag har bestämt mig för en guldring med små diamanter som ligger "nedsänkta" i ringen. Blivande maken ska få en slät guldring. Vi har inga förlovningsringar, så det blir en varsin ring till bröllopet.

Har ni bestämt vad som ska stå i ringen?

• Rainred

Tack Apelsina!
    Det är kul att planera.. Min sambo har fått uppgiften att komma på vad som ska stå i vigselringen.. Bara jag kommer få ring nu han köpte en extra bred ring då vi förlovade oss och jag en relativ smal ring så det får plats med en till!
    Ringen har vi inte valt ut ännu men hoppas kunna göra det snart! Inbjudan är utskickade, grovjobbet på placeringskort/ring är klar, bara skriva namn och montera dem sen..
    Ska snart boka tid för vigselsamtal och besöka kyrkan, min sambo har inte ens varit inne i den! smile! en pytteliten kyrka, Plats för max 55 personer och vi har bjudit 53 personer, smile
    Kramis till er alla

• raskan

Hej!! Jag beställde 100 silvriga rispåsar igår på ebay!!
    Tyg va vi å köpte på ikea så här ska det sys dukar hihi.
    På måndag ska jag till affären å ta mått för att kunna lägga upp klänningen (längtar).
    Ringen vet vi inte hur vi ska göra med än!! Min svärmor vill jätte gärna att jag tar en av hennes gamla ringar som hon fått av sin mamma,vitguld med prinsess slipning på stenen!!Jag tänkte att det kan vara kul kanske men det beror lite på hur den ser ut.

Den 2 maj är det första besöket hos frissa,färgning å klippning av hår å den 4 maj är det dags att göra hårförlängningen.

Micke å bestman (hans bror) ska köpa kostym.Hittade e tt ställe i slagsta som sålde jätte fina kostymer för 650-700 kr.
    Näbbklännig till min dotter ska mmin svärmor kolla efter i Kina + att hon ska köpa schal å väska till mig.

Måste börja med placeringskorten åxo phu.
    Vad har ni för färgtema??
    Vi har royal blue ,vitt å silver.
    Millan

• apelsina

Vårt färgtema är lite förvirrat...
    Inbjudningarna var i ljusblått med silver.
    Näbbarnas klänningar kommer att vara ljust rosa, och även brudbuketten går i ljust rosa...
    Så man kan väl säga att färgtemat började i ljusblått... men har nu övergått i ljusrosa!

Förresten! Vi hittade jättefina näbbklänningar på Debenhams, om det är någon som letar efter det.
    Jag såg också fina klänningar för småtjejer hos ELLOS, de har 20% rea på sommarkläder nu!

Jag är nyfiken på placeringskorten! Har ni kommit på något fint, fiffigt, snyggt eller smart som ni vill dela med er av???
    Rainred, du var väl klar med placeringskorten redan?

• raskan

jag tänkte först göra placeringen i form av stenar men jag skulle vilja ha nått man kan sätte på glasen!!!
    Millan
    Ps vilka färger fanns det på debenhams??
    Millan

Svar på tråden 21 maj!