• apelsina

21 maj!

Hejsan!
    Är det några fler som ska ha bröllop den 21 maj? För oss blir det bröllop och dop i Täby utanför Stockholm.

Jag är nyfiken.... Hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bokat kyrka och lokal, beställt hindersprövning och skickat iväg inbjudningarna.

Bröllopsklänningen är inköpt, men inte så mycket annat! Det känns som om det stora datumet närmar sig med stormsteg!

Det är så mycket som ska fixas! Stressande, men jättekul

• Svar på tråden 21 maj!
  • Charlotte R.

Här är en borgerlig 21 maj-brud! Och såhär långt har min samo och jag kommit i bröllopsplaneringen; Inbjudningskort är utskickade - OSA 17 april, nästan alla har svarat. Ringar och klänning är fixade. Lokal för middagen efter vigseln är bokad och menyn är nästan spikad. Vi skall ha buffé. I nästa vecka skall vi besöka rådhuset och hoppas jag, även träffa viselförrättaren. Ceremonien och ev. aktiviteter under middagen är kvar att planera.

• raskan

ajajaj det börjar brännas tjejer!!! Nu är bilen klar det blir en excalibur (skit tuff).
    Vi skule åka Hummer men det blidde strul med den bilen.
    Millan

• Rainred

Nu på lördag blir det en bröllopfixardag:

beställa ringen och lämna in våra för putsning och hans ring ska förstoras litegrann

titta på kostym till honom

träffa fotografen för att diskutera typ av fotografering

O idag ska jag till frissan för provuppsättning, spännande!
    Kram på er alla!

• apelsina

-Rainred: Lycka till hos frissan idag!Hoppas att det blir lyckat.

Vi ska kolla på kostym i Barkarby outlet idag.... Hoppas att vi hittar något!

Ringen ska vi hämta den här veckan....Spännande!

Har ni någon idé om var jag köper Dunilin eller liknande dukar i Stockholm? Hojta till i såna fall....

Annars har jag fullt upp med att göra trolldegshjärtan! Som tur är får jag bra hjälp av min äldsta dotter

• apelsina

-Raskan: Vad är en excalibur??? (Ursäkta om jag är helt okunnig om bilmärken ;-D

• apelsina

Wow! Jättehäftig bil!
    Om jag har tur får vi åka häst+vagn till festen, men det är inte riktigt säkert än.....

Vi har likadan kjol, förresten! Men min topp är helt utan axelband.

Jag kan berätta att vi inte hittade någon kostym i Barkarby idag.
    Min blivande är ganska lång, och behöver ha extra långa ärmar på kavajen och extra långa byxor. Däremot hittade vi några alternativ i Kista gallerian.
    Hugo Boss för 5000:- eller "no name" för 2000:-
    Jag röstar för den senare!

• raskan

apelsina
    Min syrras kille va på outlet i vingåker å köpte en skit snygg tiger kostym där
    Millan

• SnSö

En till 21/5-brud här . Kul att se att det finns fler! Vi har allt "stort" ordnat, men har kvar en massa småsaker som kvällsprogram, kyrkprogram, välja musik till kyrkan, bordsplacering, skriva om gästerna, hindersprövning mm. Blev lite stressad nu när jag läste en del av era andras kommentarer bara, så nu ska här sättas fart igen .

• Rainred

Hejsan!
    Provuppsättningen gick bra även om vi inte använde löshår, den behövs fixas till lite innan den kan användas men den frisyr jag ville ha kunde fixas sa hon vilket är skönt!
    pirrigt tycker jag!
    Jag fick veta att möhippa är på G hihi en kompis råkade försäga sig och jag vet dessiútom eventuellt datum hihi KUL! får se vad som händer då!
    på lördag ska vi beställa ringen och lämna in våra för putsningar (blir tomt på ringfingret!!!! help) sen ska vi titta på kostym till Micke min älskling! Ska bli kul!
    Sen måste jag göra klar placeringskorten, har gjort hälften och ska göra resten + några extra sen är det abra tårtan och buketten kvar att fixas + provning av klänning och underkläder sen är ALLT klart! WOW... blir klar med allt två veckor innan bröllopet precis som min sambo ville! Så vi kan njuta av den sista tiden i lugn och ro vilket är skönt!

Svar på tråden 21 maj!