• Peter68

Yngre man / äldre kvinna - inte kul!

Jag har varit med en tio år äldre kvinna i ett år nu. Jag är 36 och hon 46. Ingen av oss har barn sedan tidigare.

Jag har känt denna kvinna ett tag. Hon ingår i min kompiskrets och har länge känt mig väldigt attraherad av henne. Hon har charm så det rinner ur öronen!

Egentligen har vi det väldigt bra tillsammans. Vi bor ihop. Har väldigt kul. Reser, går på bio, diskuterar och debatterar. Bra sex.... Respekterar varandra och är bra på att kommunicera.

Kort sagt: Ser man bara till våra personligheter så passar vi väldigt bra ihop!

MEN....jag har vissa negativa tankar som började poppa upp för en fyra-fem månader sedan. Hon har haft massor med män i sitt liv...har alltid varit väldigt vacker och då menar jag VÄLDIGT vacker!
    Utan att överdriva kan man säga att hon har lekt av sig för fem...hon har egentligen aldrig haft något längre förhållande utan männen har kommit och gått...

NU säger hon att hon vill gifta sig med mig för att det är första gången i hennes liv som hon länner att hon är i en relation som verkligen fungerar och som känns trygg.

Jag är väl lite sotis av mig....för det första så gör tanken på hennes tidigare att jag mår lite illa.

Tänker väldigt negativa saker som att "När hon var ung så kn*llade hon runt...nu får jag de 46-åriga resterna." Själv har jag aldrig "lekt av mig" utan har två riktigt långa förhållanden i mitt bagage.

Ser på gamla kort av henne och ser att åldern börjar ta ut sin rätt. Är livrädd för att vakna en dag och upptäcka att jag har en gammal tant i sängen.... Tänker ibland att nu duger jag minsann....den yngre trofén. På den tiden hade du aldrig tittat åt mitt håll.

Allt detta har antagligen med dåligt självförtroende att göra. Men dessa destruktiva tankar ältar jag flera gånger per dag: På bussen, vid middagsbordet, i sängen, på jobbet.....

Det har gått så långt att jag funderar på att avsluta relationen bara för att bli av med grubblerierna. Mina kompisar tycker att hon är en riktig pärla och kan inte riktigt förstå mitt resonemang.

Vore kul att höra om det finns någon annan man på BT som är med en äldre kvinna och hur han funderade i början av relationen.

Jag är rädd för att jag mot min vilja raserar något som egentligen skulle kunna vara riktigt riktigt bra....men i längden kan jag inte stå emot mina destruktiva funderingar.

HJÄLP!

• Svar på tråden Yngre man / äldre kvinna - inte kul!
  • isbrud

Trollpeter är ju 36 år(trodde att det var en 20åring som skrev..) och torde alltså själv inte vara ngn oskuld direkt... Ålder = mer erfarenhet; är du rädd för det, Peter?

• Modestie

Jag har en tio år äldre man, vanligare, men inte 17 är jag rädd att inte tända på honom när han är ty 60 och jag 50...tio år är väl inte SÅ mycket? När hon är gammal tant är faktiskt du över 40 och mao "gammal gubbe" i yngre kvinnors ögon.

Tror du inte har lekt av dig riktigt, oavsett vem du är med...? Låter lite omoget det kan jag hålla med om, kanske just pga sin omogenhet du dragits till en äldre kvinna som är mer som en "mamma" för dig?

Tycker du ska fundera över djupare saker, som t ex detta med familjeliv. För ska ni vara tillsammans länge kommer du att bli en mkt gammal pappa om du någonsin blir det och det kan vara jobbigt, tro miog(ifall ni separerar senare alltså), det är väl enda nackdelen med en äldre kvinna o yngre man...? Men alltså....ärligt, en kvinna som ser ung ut i hela sitt liv kommer du ju inte att hitta! Skönheten sitter väl i betraktarens öga...? Eller ska du hålla på och byta ut kvinnorna i ditt liv så fort de börjar bli rynkiga...? Du kommer ju också att börja se äldre ut snart, vad ska dtu öra då, plastikoperera dig så inte din parner äcklas?

Nä, försök nysta i vad detta handlar om EGENTLIGEN!

• Modestie

Vill tillägga, tänk positivt! Är hon erfaren har hon ju massor att lära dig

• Modestie

Ang, "den rätte", Peter, jag tror inte den msk finns, det är något man får jobba på, ingen är fullkomlig....man BLIR den rätte, om man älskar varandra med ens fel och brister och INGEN är felfri. VAD är problemet här, ditt självförtroende eller kvinnans ålder?

• Forsfors

Tant Pernilla: jaha, det har inte jag sett, då måste jag bläddra bakåt och kolla lite. tack för upplysningen!

• eymdbest

Jag funderar, vad är bäst? Att ta en äldre och känna att du kanske blir snuvad på konfekten för att hon haft så roligt i sina dagar???? Eller att ta en yngre och bli snuvad på konfekten för att hon kommer lämna dig när du gjort ditt och dessutom blivit gammal???? Som du resonerar kanske det bästa vore att hitta en som var född samma år och samma månad så riskerar du ingenting beträffande ålder i alla fall???

• Forsfors

eymdbest: och träffar man någon som är yngre än en själv eller i samma ålder, så finns det ju ingenting som säger att hon inte har lekt runt lika mycket som den äldre kvinnan och haft lika många förhållanden som hon.

• Modestie

Det finns väl en föreställning om att en man "ska" lära upp sin kvinna inom det sexuella, medan kvinnan ska vara "ren" och helst oskuld! Tragiskt...sant att en yngre kan vara lika erfaren...finns inga garantier!

• eymdbest

Jag tycker det verkar gå "trender" i det här med hur man väljer partner. Det blir allt vanligare med att välja yngre partners hos kändisarna och då ser vi vips en massa" vanlgt" folk välja yngre att leva tillsammans med. Men jag måste säga att jag undrar hur många av dessa relationer kommer att hålla. Visst vi har Kjerstin Dellert som exempel på att det kan funka men, men....jag är mycket tveksam. Kanske den yngre bara vill ha någon att luta sig mot ett tag och den äldre vill köpa sig lite "ny ungdom". Är det så du känner Peter? Att den kvinna du lever med inte är din? Att hon vill ha dig av något annat skäl än kärlek? Ditt inlägg handlar ju mycket om din tveksamhet, men den kan väl inte enbart bero på att hon haft fler älskare än du?

• loppran

eymdbest

Varför är det så svårt att tro att två personer håller ihop för att de gillar varandra, och inte för att de söker ungdom/ålderdom? Ålder är så himla oviktigt, och om trenden går mot att man kan välja partner friare och mindre konventionsbundet tycker jag det är bra. Har väldigt svårt att tro att en kvinna väljer en yngre man för att "det är trendigt" - själv har jag i a f valt min man för hans egenskaper och sinne.

Svar på tråden Yngre man / äldre kvinna - inte kul!