• Peter68

Yngre man / äldre kvinna - inte kul!

Jag har varit med en tio år äldre kvinna i ett år nu. Jag är 36 och hon 46. Ingen av oss har barn sedan tidigare.

Jag har känt denna kvinna ett tag. Hon ingår i min kompiskrets och har länge känt mig väldigt attraherad av henne. Hon har charm så det rinner ur öronen!

Egentligen har vi det väldigt bra tillsammans. Vi bor ihop. Har väldigt kul. Reser, går på bio, diskuterar och debatterar. Bra sex.... Respekterar varandra och är bra på att kommunicera.

Kort sagt: Ser man bara till våra personligheter så passar vi väldigt bra ihop!

MEN....jag har vissa negativa tankar som började poppa upp för en fyra-fem månader sedan. Hon har haft massor med män i sitt liv...har alltid varit väldigt vacker och då menar jag VÄLDIGT vacker!
    Utan att överdriva kan man säga att hon har lekt av sig för fem...hon har egentligen aldrig haft något längre förhållande utan männen har kommit och gått...

NU säger hon att hon vill gifta sig med mig för att det är första gången i hennes liv som hon länner att hon är i en relation som verkligen fungerar och som känns trygg.

Jag är väl lite sotis av mig....för det första så gör tanken på hennes tidigare att jag mår lite illa.

Tänker väldigt negativa saker som att "När hon var ung så kn*llade hon runt...nu får jag de 46-åriga resterna." Själv har jag aldrig "lekt av mig" utan har två riktigt långa förhållanden i mitt bagage.

Ser på gamla kort av henne och ser att åldern börjar ta ut sin rätt. Är livrädd för att vakna en dag och upptäcka att jag har en gammal tant i sängen.... Tänker ibland att nu duger jag minsann....den yngre trofén. På den tiden hade du aldrig tittat åt mitt håll.

Allt detta har antagligen med dåligt självförtroende att göra. Men dessa destruktiva tankar ältar jag flera gånger per dag: På bussen, vid middagsbordet, i sängen, på jobbet.....

Det har gått så långt att jag funderar på att avsluta relationen bara för att bli av med grubblerierna. Mina kompisar tycker att hon är en riktig pärla och kan inte riktigt förstå mitt resonemang.

Vore kul att höra om det finns någon annan man på BT som är med en äldre kvinna och hur han funderade i början av relationen.

Jag är rädd för att jag mot min vilja raserar något som egentligen skulle kunna vara riktigt riktigt bra....men i längden kan jag inte stå emot mina destruktiva funderingar.

HJÄLP!

• Svar på tråden Yngre man / äldre kvinna - inte kul!
  • Julibrud 40+

Håller med Forsfors, KC och er andra - Och Peter, tänk på att HON också kan känna sig osäker på DIG; typ "jag är äldre än han och han kanske hittar en yngre kvinna som vill ha barn" Mycket bottnar i osäkerhet och rädslor, försök att prata igenom detta.

• K.C

PS: dessutom tycker jag samtliga inlägg är ifrån såna som vet vad han pratar om och som känner igen situationen på nåt sätt. Annars är det väl bara sunt förnuft och en schysst människosyn som behövs...

• K.C

JULIBRUD: håller med! Det är så sjukt att tjejer ska behöva oroa sig för att killar ska hitta nån yngre, som om det är det bästa. Hon kanske vill ha en äldre man med med pondus, eller nån som är beredd att inte hålla hennes ålder emot henne...

Jösses; skitsnygg och övercharmig - vad mer kan man begära?! Om hon visste om dina tankar och är någorlunda säker i sig själv skulle hon kanske vara den som lämnar dig,PETER68.

• Julibrud 40+

Alldeles riktigt KC!

• Betania

Oavsett vem man gifter sig med så vaknar man förr eller senare upp bredvid en gammal tant eller gubbe. Är det inte härligt!

Ta du hjälp av någon du litar på och kan prata med på riktigt, här inne kan det nog bli lite ensidigt

• Julibrud 40+

Måste bara tillägga..

Du är ung - och jag bara älskar dig
    Du åldras - och jag bara älskar dig
    Du är gammal - och bara jag älskar dig...

Tänkvärt?

• ^mia^

K.C.

Tänk att jag visste att den reaktionen skulle komma, jag bara väntade på den.. visst är det ett "öppet" forum och ber man om råd & tips är ju alla välkomna att säja vad de tycker..
    Men i detta fallt bad ju faktikst peter68 om, just det, mäns råd.. jag har inte läst ett enda inlägg från en man..

• lundabrud

Det är klart att det säkert hade blivit annorlunda om ett gäng män hade svarat också? Jag tror inte det hade blivit så hätskt som det till viss del är i en del svar.

Håller med mia på just den punkten

• K.C

MIA:
    jaa, jag vet inte hur jag ska kommentera att du "visste" att kommentaren skulle komma... "Jaså", kanske.

VIll man ha en mans åsikt är inte BT ritkigt rätt plats eftersom vi är mest tjejer här,
    och eftersom jag och fler med mig anser att inlägget känns upprörande så är det väl inte fel att kommentera det. Peter68 har ju själv valet att strunta i det som står, men NÅN måste ju våga höja rösten och tala om att nåt känns fel... Eller??

Om det blivit annorlunda med män beror väl på vad för SLAGS män som skulle svara. tycker en diskussion i diskussionen känns ganska onödig. Jag kommer inte låta mig dras ner för att nån tycker alla som inte är män och i samma sits som peter 68 inte borde få svara. När jag känner att jag vill prata och tror att det jag säger tillför diskussionen något gott så gör jag det.

• Liwa1

Min man är 6 år yngre än mig och han älskar mig. Han vill inte ha en flicksnärta som är osäker på sig själv och hela tiden måste hävda sitt utseende.

Han säger även att han älskar mig för jag är säker på mig själv och det är en av sakerna som gör mix sexig. Sen älskar han min kropp, mina värderingar, min charm och att jag har en hel del i huvudet. Han har ingar problem med att jag är äldre.

Jag skulle slå till om jag var dig.

Svar på tråden Yngre man / äldre kvinna - inte kul!