• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (2)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den andra stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva som sist då vi nådde 1063 inlägg på 3 månader :D

Fråga:
    Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? ;-?
    Presentera er gärna här nedan genom att svara på följande frågor..
    1. Ålder (din och din M2B's)
    2. Vad heter du/ni?
    3. Vart bor du/ni?
    4. När har ni satt datumet?
    5. Vad har ni gjort/hur långt har ni kommit än så länge?
    6. Har ni köpt kläder ännu? i så fall, hur ser de ut?

Lycka Till och fortsätt skriva :)
    /Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)
  • raskan

hur ska ni göra till ulen??Ska ni önska er praktiska saker till bröllopet???
    Jag har tänkt att önska mig presencheckar på typ ikea å dylikt,Gubben sa idag att han skulle önska sig presentcheck på stens herrmode!!Det är ju perfa vi har ju affär på odenplan så det är ju skit lätt för honom å gå in där!!!Kramiz millan

• Blåklinten

Smart idè !!!

Man skulle kunna önska sig bara pengar me.
    Ska till floristen senare i dag så kul de ska bli

• Blåklinten

Nu har jag besökt floristen...för tillfället kunde hon inte tala om vad buketten skulle kosta för priserna på kallor varierar mycket...men hon verkade kunnig då hon beskrev hur man skulle kunna göra en liknande bukett som jag vill ha fast den skulle passa min kropp o inte bli för stor...*lycklig*

• Bride2B..

Hej allihop.. nu är man hemma från sthlm... det var inte så mycket att se pga det dåliga vädret... var mest på NK och på Åhlens...

Men det tråkiga var att vi krockade med bilen.. eller nja, jag körde bilen och hade på farthållaren.. sedan när vi blev stänka med massvis av snö kunde jag inte se så jag hann inte trycka på bromsen, eller mitt sinna reagerade fel och tryckte på kopplingen istället för bromsen... Vi "bumpade" in i bilen framför men lyckligtvist så hände inget mot den bilen eller mot den främre delen av vår bil (hade hyrt bil)... men min svärfar som satt vid mig o blev orolig så han tog i ratten samtidigt som jag så vi liksom snurrade runt runt o runt tills vi slog i ett väg staket liknande grej och gjorde sönder den ena baklampan och rispade upp halva bilen... TACK o lov att svärfar hade tagit full försäkring (kommer bara betala 700 kr) och att det inte blev en större skada.... det kallar jag TUR!!!

• Rin

Bride2B: Otäckt... Sånt som kan hända i den stora otäcka huvudstaden...

• Blåklinten

O fy då...själv får jag öva lite på sladdar så man vet vad man ska göra om de händer !!!

Tråkit med vädret...men du fick träffa marcus va??

• raskan

ja det va ju huvudsaken att du fick träffa gubben din!!Fy va läbbans med bilen!!!
    Idag kommer det några å kollar på våran soffa!!Jag har lagt ut den på blocket!!!Hoppas att dom köper den får då kan vi äntligen köpa ny!!!
    Nu har vi iallafall bestämt buffen någorlunda å det känns skönt.
    Ska kolla klart med frissan nu åxo.
    Kramiz millan

• Blåklinten

Vi vill åxå sälja våran soffa...kanske ska prova med blocket vi med då!!!

• Rin

Jag och min älskade har nyligen förkastat hela vår ursprungliga idé om picknick.
    Jag insåg att jag trots allt ville ha en "riktig" bröllopsmiddag. Ville ha lite mer lyx liksom (om det nu går med vår budget ).
    Så nu håller vi på och letar efter en lämplig lokal i närheten som inte är alltför dyr och där man får ha egen mat eller catering. Och så försöker vi bestämma hur vi ska lösa maten. Har ett par olika alternativ som nog kan bli billiga. Antingen anlitar vi en vän till min fästman som är kock, eller så anlitar vi min tärnas mor som caterar vid sidan av, eller så hur vi av oss till restaurangskolan i Helsingborg och frågar efter begåvade tredjeårs-elever.
    Någon som har några råd i frågan?

Nu snöar det förresten på riktigt i Skåne. Kanske blir liggande till imorgon t.o.m. Trevligt, dock inte lika trevligt att min fästman är i Malmö och flyttar åt en väninna. Vill helst inte tänka på att han ska ut och köra i det här vädret, med släp dessutom. Tur att vi lagt på vinterdäcken i alla fall.
    Hur ser vädret ut i "Norrland"?

• Rin

Och nu har det börjat åska också...

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (2)