• Malisen

bt träff göteborg

Hej alla blivade Göteborgsbrudar!

Jag föreslår BT-träff Lördagen den 23/10 klockan 12.00 på Café Bönor & Bagels, Linnegatan 48. Det finns flera bröllopsbutiker i Linne om man skulle få inspiration....

Vad tycker ni?? Om ni har ett bättre förslag, på datum/tid/plats så kläm fram med det

• Svar på tråden bt träff göteborg
  • miks

Hej på er!
    Kollade upp mitt schema idag. det visade sig att jag jobbar till 15.00 den 23:e... Tyvärr.. Hade gärna följt med men det får bli nästa gång! Ska kolla om jag kan byta med någon arbetskamrat men det brukar vara ganska svårt på helgen. Ska försöka i alla fall! Kram på er alla!!

• FROGGY1

hALLO TJEJER!! Till er som köpt klänning....vad har ni köpt för någon.....blir så otroooligt nyfiken för det är en djungel därute...berätta !!!! vore kul om man kunde se den på en länk eller nåt....kanske kan någon/några bjuda på ett smakprov...vilken butik i Gbg ska man först utforksa??? Har tex sett klänningar från Sincerity som verkar sagoliga...vet ni vart dom finns.....Ha en bra fortsatt torsdag !!!

• Malisen

FROGGY 1:

Jag är helt på g att köpa klänningen. Den är av märket Romanca och själva klänningstypen heter Atlanta (2005 kollektionen) Jag har varit på Remanns på Linnegatan, tyvärr så har det kommit nåt smink på klänningen när någon har provat den så nu skall dom tvätta klänningen och se om det går bort. Men jag känner att jag inte vill ha en klänning som är tvättad redan innan den är använd första gången så jag funderar på att be dem beställa in en ny. Jag tycker det är jättejobbigt att bestämma sig kanske hittar man en ännu finare klänning sen?! Helst hade jag velat ha en axelbandslös Maggie Sottero men har inte råd att köpa en så dyr klänning. Därför har jag försökt att hitta ett billigare märke och ändå få med det mesta på önskelistan. PHUU....Tror bestämt att Remanns har Sincerity! Lycka till!

• FROGGY1

Hej Malisen!Tusen tack för inspiration!!!Nu fanns dock inte just den klänningen från Romantica på nätet (det var ju -05 kollektione som kanske inte lagts ut,,,?)..hur som helst så var det superfina klännningar därifrån..jag ska börja så smått att kolla...Kungsbacka ska också ha en bra butik har jag hört....vi får rapportera vidare och berätta gärna när du handlat ! må gott

• Anna gbg

Vi har stambyte i vår lägenhet så jag bor för närvarande i Kungsbacka. Bröllopsbutiken här heter Svahns (tror jag). Jag har redan köpt min klänning på Ebay men jag tänkte gå och leta upp den nästa vecka i alla fall.
    Kanske någon annan som har tid/lust på tisadg? Annars får jag väl skriva om mina erfarenheter (och eventuella erövringar :))här...

• Längtansfull

Nu är vi 11 :)

Jag hänger också på om det går bra! Har inte varit så flitig på att skriva på sistone, men nu är jag igång igen. Gifter mig 27 augusti nästa år...

Räkna med mig!

/L

• Kosterbrud

Ang klänningar :
    Jag har varit och provat en del och hittat flera på Remanns och Tony's som jag tycker om, men jag har fastnat för en axelbandslös klänning av Maggie Sottero, det finns flera fina, men det lutar kanske åt "Sarchi".
    Malisen: Har du kollat på ebay? Där kan man beställa Maggie Sottero klänningar för nästan halva priset mot hemma.

• Lindilus

Hej tjejer!

Har gjort en liten uppdatering av listan..hoppas att jag inte har missat någon

Stina J
    Anna gbg
    Martins Pingla
    Lindilus (jag)
    Miks (om hon kan byta bort jobbdag)
    Kosterbrud
    Froggy1
    Brud-05
    Dallandra
    Längtansfull

KRAMISAR
    /Linda

• TidigtUte

Hej på er!

Här e en till som gärna kommer den 23/10. Vilken tid är sagt?

Heter Anna och är 25 år, den 28/10, och ska gifta mig 20/8 nästa år. Det enda färdiga för oss är egentligen kyrka men håller på att kolla festlokaler.

/Anna

• Bröllopstokiig

FROGGY 1: Näe, det har du ju rätt i! Men det finns många fina klänningar, vad ungefär har du tänkt dig?

Anna Gbg, Jag har också tänkt att ta en sväng till Svans. Slutar 15.30 på Tisdag om du kan tänka dig att gå på eftermiddagen så hänger jag gärna med. Har hört så mycket gott om den butiken så jag vill inte missa den!

Svar på tråden bt träff göteborg