• Malisen

bt träff göteborg

Hej alla blivade Göteborgsbrudar!

Jag föreslår BT-träff Lördagen den 23/10 klockan 12.00 på Café Bönor & Bagels, Linnegatan 48. Det finns flera bröllopsbutiker i Linne om man skulle få inspiration....

Vad tycker ni?? Om ni har ett bättre förslag, på datum/tid/plats så kläm fram med det

• Svar på tråden bt träff göteborg
  • Anna gbg

Det brukar nog vara så att någon annan gör festprogrammet. Men när vi bestämt oss för att gifta oss så var jag tvungen att GÖRA NÅGOT! Jag ville så gärna komma igång. Så jag gjorde festprogrammet. Jag satt varje kväll i en hel vecka och knepade och knåpade...
    Vill vårt värdpar eller toastmaster & toastmadamme göra något så är det ju bara att plocka bort några andra sidor...

• Anna gbg

Hej tjejer!(Nu är tråden på tok för långt bak :))
    Hur går det för er som efter senaste träffen skulle ut på fotograf-jakt? Någon som har lyckats? Eller är det julförberedelser som gäller nu?

Har själv varit i kontakt med en präst som jag fått mig rekomenderad. Men hon kunde inte läma besked förrän i maj. Vi gifter oss i augusti. Ska man vänta och så kanske hon inte kan och då står man utan präst? Man kan ju inte involvera fler präster. Känns konstigt att boka upp en "reservpräst" och sen tacka nej om präst nr 1 kan...

• C.A

Anna gbg:
    Svårt det där, men augusti är ju en populär månad att gifta sig. Samtidigt så finns risk för att de präster som inte är uppbokade har semester. Personligen skulle jag nog höra mig för med en annan präst. Tycker nog inte att du behöver skämmas om du sedan säger att det blivit ändrade planer. I maj har man ju inte hunnit involvera prästen så mycket.

• Anna gbg

I värsta (bästa?) fall få vi väl ha två. Lite extra välsignelse kan ju inte skada :o)
    Skämt å sido. Det får bli ett problem att lösa nästa år (känns så skönt att säga så nu - i maj inte så skönt)

• gladhannapanna

Vi har ännu inte bokat präst. Jag tycker inte att det är konstigt om man inte kan göra det förrän några månader innan. Hur många har bestämt nästa års semesterveckor redan nu??? Varför ska man räkna med att präster bokar tidigare än alla andra? Menar inte att låta otrevlig, vill bara ge lite perspektiv på det hela. (är själv aktiv i kyrkan och är vän med många präster)

• Anna gbg

Jag menar naturligtvis inte att det är prästens fel att hon inte redan nu kan svara på om hon kan viga oss! Jag räknar inte med att präster är på något vis annorlunda från andra yrkesgrupper! Jag ville få upp den här tråden lite och istället för att "puffa" så skrev jag lite om vad jag sysslade med just nu. Det var inte meningen att någon skulle ta illa upp *suck*

• martins pingla

Anna gbg:
    Hoppas allt är bra med dig! (och alla andra oxå förresten)
    Fotograf jakten har gått bra!!Det blev en tjej som heter Wiwi Aronsson...Jättetrevlig och verkar duktig och "lyhörd" för vad vi ville ha.
    Det slutade med att vi bestämde oss för att anlita henne för en heldag...så att vi får hela vår dag dokumenterad ...

Imorgon ska min lilla mamma åka med och titta på klänningen som jag har hittat och är den lika fin imorgon och känns lika rätt, så blir det nog en beställning till Angelbride i Kina innan veckan är slut. Det är ju ingen idé att vänta längre nu.
    Har även börjat pula på en liten hemsida till mig och min sambo, som vi kan hänvisa till i tex inbjudan osv.

Det är vad som händer just nu, annars sitter jag mitt uppe i en hög med julklappar och ska slå in dem. Vilket nöje!

• gladhannapanna

Anna gbg:
    Jag tog inte illa upp! Ville bara förklara varför det kan vara svårt att boka präst så långt innan...

Svar på tråden bt träff göteborg