• Malisen

bt träff göteborg

Hej alla blivade Göteborgsbrudar!

Jag föreslår BT-träff Lördagen den 23/10 klockan 12.00 på Café Bönor & Bagels, Linnegatan 48. Det finns flera bröllopsbutiker i Linne om man skulle få inspiration....

Vad tycker ni?? Om ni har ett bättre förslag, på datum/tid/plats så kläm fram med det

• Svar på tråden bt träff göteborg
  • Juni-05

Hej
    Kul att vi blir så många på Söndag!!!
    Längtar massvis... Jag har äntligen hittat min dröm klänning i Göteborg. Har dock ingen bild på den, ska försöka få fram en tills på Söndag. Är så imponerad över att det är så billigt på eBay.
    Ha en fortsatt bra Onsdag
    Kramar Lotta

• TidigtUte

Var på ebay hittar man allt sånt här? Jag är helt förvirrad.... men jag vet inte hur jag ska hitta.

• martins pingla

Imorgon ska jag och min syster (som ska vara tärna)in till GBG och prova klänningar..bara så att jag vet vilken jag säkert ska ha....ååååhhhhhh det ska bli såååå kul.
    Jag väntar på att min sambo snart ska komma hem,ska hjälpa mig med mätning. Det får ju inte bli fel ...

Dallandra:
    Var din underkjol fastsydd i din klänning??De menar underkjol när de skriver crinoline va??

Anna gbg:
    Nä, jag vet inte heller vad jag väntar på ...men jag måste va helt säker på att det verkligen är den jag vill ha. Har egentligen kollat på en helt utan axelband, men jag har drömt om denna klänningen sen jag såg den...beslutsångest.

Det finns en annan tjej här på BT som ska åka till Shanghai och träffa sömmerskan och prova massa klänningar. Jag ska nog vänta med att beställa tills hon har varit där och kollat läget, tror jag...så att man inte stöder barnarbete eller nåt. det vore det ju inte värt för att jag ska få gifta mig i en billig klänning.Eller hur?

Tidigt ute:
    Sök på wedding dress på www.ebay.com så hittar du mängder av klänningar!

/Jossan

• Dallandra

martins pingla : Min underkjol är inte fastsydd i kjolen och crinoline är samma som underkjol.
    Klänningen du kollat på är verkligen fin :)

Jag har också funderat över vilka som syr klänningarna, hur deras arbetsförhållanden ser ut.... får hoppas att man inte stöder slavförhållanden...

• Lindilus

Hejsan alla!

Vet inte förrens på söndag om jag kan, men skriver in mig på listan med ett frågetecken!

Söndag 5/12:
    anna gbg
    Tidigtute
    Juni-05
    Froggy1
    Brud_2005
    Maj-2005
    Längtansfull
    martins pingla
    brud-05
    solkatt
    Kosterbrud
    Lindilus??

Ha det så bra!

KRAMIS
    /Lindilus

• martins pingla

Hej allihop!!!

Jag är såååå glad idag!!!
    Jag och syrran va och kollade på klänningar HELA dagen idag!!!!Men guuud va mycket fina klänningar det finns!!!
    Jag har hittat ett antal som jag kan tänka mig...om man säger såhär:jag blev inte mindre förvirrad av att prova dem kan jag meddela...

Vi va först på Remann´s och fick jättebra bemötande och de hjälpte till jättemycket...sen gick vi till Johan´s och det va ju absolut inte samma stuk på affären, men hon va ändå trevlig och hjälpsam (jag hittade en suuupersnygg halterneck klänning där), men sen åkte vi även till Tony´s och vilken jäkla surgubbe som jobbade där. Ok, de hade mycket fina klänningar att välja mellan, men jag köper inte en klänning av en sån surtratt!

Va, konstigt...jag trodde att de skulle vara jättevänliga och verkligen sälja. Jag menar...hur många klänningar kan de egentligen sälja per dag??? De borde ju vara liiite mer tillmötesgående tycker man.

Min snälla söta mamma sa även idag att hon och pappsen betalar klänningen...Lyx!

Plus att min sambo och jag har varit på banken idag och våra önskemål gick igenom ang vår renovering vi ska göra i huset!

Vilken lyckodag alltså!
    E bara så superglad!

Jaja...ikväll ska vi fira med lite goda skaldjur...det innebär att jag inte har hunnit plugga ngt till min tenta som e på lör..huuuu..det blir till att tokläsa imorgon HELA dagen om jag kan släppa tankarna på allt detta.

Kramis på ER!!!

• Anna gbg

Martins pingla:
    Visst är det härligt med sådana dagar! När allt bara är härligt och bra och allt löser sig till det bästa!
    Grattis till klänning och klartecknet till renoveringen!!
    Å lycka till på lördag!

• Anna gbg

Martins pingla:
    Visst är det härligt med sådana dagar! När allt bara är härligt och bra och allt löser sig till det bästa!
    Grattis till klänning och klartecknet till renoveringen!!
    Å lycka till på lördag!

• Längtansfull

Nu är vi tolv stycken som kommer imon, ska vi boka bord eller?

Om ingen har gjort det så kan jag fixa det!

Svar på tråden bt träff göteborg