• wienerwaltz

Jag älskar dig för att...

Jag har efter tips här inne, börjat på en bok med olika anladningar till att jag älskar min man.
    Vi har redan gift oss, så någon morgongåva är det inte.
    Men jag skulle vilja ge honom det här i alla fall.
    Men efter 36 punkter tar min fantasi slut.
    Hjälp!
    Det finns säkert 100 anledningar till, men jag har kört fast.

• Svar på tråden Jag älskar dig för att...
  • Tant Pernilla

*Juniphé*: Vad HÄRLIGT! Det var väl det vi trodde, att han skulle bli jätteglad! Men viss kan man känna lite oro - särskilt om man har några kluriga "trots att" med...

Visst känns det ganska skönt att ha satt sina känslor på pränt?!

• Mad

*juniphé*:
    Håller med föregående talare. ska bli så kul att ge honom den, jag har lite svårt att inte säga något..

• wienerwaltz

Jag börjar oroa mig för att han inte ska tycka att det är så himla speciellt att få en sån bok....
    Han är ju ingen poet precis, som ligger och läser dikter.
    Det kanske bara är jag som tycker att det är världens bästa precent?

• Tant Pernilla

Wienerwaltz: Uppskattar han inte att få reda på vad det är hos honom som gör dig knäsvag, varm och lycklig, så tycker jag att han är konstig.

Även om du är välformulerad så är det ju inte direkt lyrik det handlar om, utan din kärleksförklaring till honom. Han blir säkert jätteglad!

• aco

Just nu tror jag jag kan kläcka nagra "trots att";

Jag älskar dig trots att du är en katastrof pa att städa!
    Jag älskar dig trots att du jobbar dygnet runt!
    Jag älskar dig trots att du är totalt insnöad pa mountainbike som är ditt jobb OCH fritidsintresse....!

Fast mina "för att" är manga fler...!!!!

• *Juniphé*

Lite besviken på min man idag...

Fick presenten av honom idag... Fick samma sak som jag fick förra året (!!!) - bara en viss materialskillnad.
    En liten ljuslykta med hjärta på och ett jordgubbsdoftande värmeljus.
    Förra året fick jag en lykta i någpn låtsaskeramik... å i år var lyktan i glas.

Självklart förväntade jag mig inte att han skulle ge något lika avancerat... men han kunde väl ha ansträngt sig lite mer iaf...

Kanske låter bortskämd... men jag är mest ledsen över att han inte kunde ansträngt sig lite mer... å tänkt igenom vad som gör mig glad - ex. en blomma (Älskar blommor! - men får sällan några) eller ett gulligt kort, eller en dagbok (som jag faktiskt satt upp på min jul-önskelista)

Borde inte bli så här besviken... men jag hade förväntat mig något mer genomtänkt iaf.

*snyft*

• *Juniphé*

kan tillägga att båda lyktorna är inhandlade i samma butik... och dom kostar inte mer än 40:-

• aco

Ja, du Juniphe.... Förstar känslan. Tyvärr är det nog generellt sa att vi tjejer är mycket mer för romantiska grejer, presenter, blommor osv än männen...

Försök fokusera pa att det inte motsvarar storleken pa hans kärlek! Bara storleken pa hans romantiska fantasi....

A sa finns det de som tror storleken inte räknas!!!!!!!

• Pa´sHeffaklumpan

*juniphé*:
    Förstår mycket väl hur du känner..... M2b och jag har helt olika uppfattningar om vad "romantik" är
    Tog ett tag innan jag insåg det "romantiska" i att komma hem med en bok, cd, dvdfilm istället för de blommor som jag så gärna ville att han skulle komma hem med

• Tant Pernilla

*juniphé* : Tja, du får väl lägga till "...trots att du aldrig ger mig blommor." i boken hans!

Nä, jag menar inte att vara raljant, men det är väl så att en del inte är så bra att komma på presenter - ens till dem de älskar och känner väl.

Upp med hakan!

*kram*

Svar på tråden Jag älskar dig för att...