• wienerwaltz

Jag älskar dig för att...

Jag har efter tips här inne, börjat på en bok med olika anladningar till att jag älskar min man.
    Vi har redan gift oss, så någon morgongåva är det inte.
    Men jag skulle vilja ge honom det här i alla fall.
    Men efter 36 punkter tar min fantasi slut.
    Hjälp!
    Det finns säkert 100 anledningar till, men jag har kört fast.

• Svar på tråden Jag älskar dig för att...
  • Nymphéa

*Juniphe*
    Här sitter jag och bölar! Jösses så bra du får till det.
    Jag blir extra kär av ett läsa denna tråd!
    Och det skadar ju aldrig...
    Han ska nog få en liten överraskning ikväll, precis som era "gubbar".
    Kram på er alla!

• janos

Vilken underbar tråd och vad många andledningar det finns att älska en människa för!
    Här även jag snappat upp idén för en morgongåva till min blivande man. Hoppas att ingen misstycker. Är själv inte så mycket för saker, så det här känns som en bra morgongåva. Jag har 10 månader på mig att bygga fram anledningar och idéer. Har redan kommit upp i ca 30 anledningar ikväll, och fler finns på lager...

• Mad

Hej alla brudar. Är det någon som vet vart man kan använda den ideen och trycka en bok? Tycker att ideen är suverän, har redan kommit upp i över femtio...

• *Juniphé*

Nymphéa
    Vad roligt att mitt inlägg fick dig att gråta , nej skämt åsido... det är ganska fantastiskt hur poetisk man blir när man tänker på sin stora kärlek

Jodå, min man fick sin överraskning redan när han kom hem *ler*

• *Juniphé*

ja just det... undrar samma sak som Mad här ovan.

Vat kan man låta trycka upp och binda in en sån bok???

• wienerwaltz

Jag jobbar på med min bok, det är så kul!

• Tant Pernilla

Jag köpte en mockaklädd anteckningsbok från Ordning & Reda och handskrev in anledningarna.

Jag tyckte att det kändes mest personligt att de kom från min hand och inte var tryckta.

Men om man inte vill göra så, så tror jag att många småtryckerier kan hjälpa till med att trycka en bok. Risken är väl bara att det kan bil dyrt.

Den kompis som jag fick idén ifrån, gifte sig för tre år sedan och hon hade skrivit brev till sin man i stället. De var på fint papper och ihopbundna med ett fint band i en bunt. Hon överlämnade också dem under middagen på deras bröllop.

• *Juniphé*

Vet någon vart man kan få tag på en fin anteckningsbok i skinn, med blanka sidor??

Tänkte nämligen skriva "Jag älskar dig..." på framsidan, och det känns som om skinn är mest hållbart och det finns ju färger som är särskilt lämpade för användning på skinn.

Dessutom firar vi läderbröllop nästa onsdag... så det är lite bråttom också.

Bor i Karlstad...

• Tant Pernilla

Jag skulle gå och kolla på den mest välsorterade bokaffär/pappershandel ni har i Karlstad. Det brukar finnas den typen av anteckningsböcker i ett "utökat standardsortiment".

Den jag köpte var ju i "skinn" fast i mocka... Jag skrev "Jag älskar dig" på första bladet (näst första var det nog för på det första skrev jag att boken var till min man på vår bröllopsdag) med sån här embossingpenna i rött och embossade med klart pulver.

Men jag tror att du kan hitta såna anteckningsböcker rätt lätt!

Lycka till *Juniphé*!

• *Juniphé*

Tant Pernilla,

Tack för svaret!
    Du har inte någon bild på boken som du kan maila mig eller lägga ut??? Lite nyfiken på hur det blev

Svar på tråden Jag älskar dig för att...