• wienerwaltz

Jag älskar dig för att...

Jag har efter tips här inne, börjat på en bok med olika anladningar till att jag älskar min man.
    Vi har redan gift oss, så någon morgongåva är det inte.
    Men jag skulle vilja ge honom det här i alla fall.
    Men efter 36 punkter tar min fantasi slut.
    Hjälp!
    Det finns säkert 100 anledningar till, men jag har kört fast.

• Svar på tråden Jag älskar dig för att...
  • Tant Pernilla

Jag gjorde en sån där bok och hade också några "trots att"-grejer med.

Jag tyckte att det var viktigt att blanda, så att det inte bara blev såna där "stora" anledningar, utan även sånt som "Jag älskar dig för att du kan äta en påse Gott & Blandat snabbare än någon annan"...

Jag kommer inte riktigt ihåg alla saker jag skrev, men jag gjorde så att jag samlade på mig dem under några veckors tid. Ha med en anteckningsbok som du skriver ner några "kodord" i, så att du sedan minns vad det var du tänkte på.

Jag blandade korta och långa anledningar och så gjorde jag så att jag skrev "Jag älskar dig..." på ett av de första bladen och sen skrev jag bara själva anledningarna på de efterföljande och på det sista skrev jag "...av tusentals fler anledningar", eller nåt sånt. (Jag får nog ta och tjuvkika i den där boken och fräscha upp minnet lite...

• aco

Ah, jag blir nästan lite tarögd närjag läser alla härliga anledningar till att ni älskar era män!
    Det var jag som skrev "tipset här inne" för jag tänker ge en sadan bok i morgongava till min blivande. Kul att det blev en hel trad med anledningar av det!!

Jag älskar honom bla för:
    -att han tar sa väl vara pa livet och verkligen gör det han tycker om.
    -att han ger mig en puss varje morgon det första han gör när han öppnar ögonen.
    -att han säger att jag är bäst i världen.
    -att han presenterar mig som sin "blivande fru" redan ett ar innan vi har gift oss.
    -att han sparkar mig i baken när jag behöver det.
    -att han ALLTID rättar min tyska när vi är ensamma (sa att jag ska lära mig sa fort som möjligt), men ALDRIG när vi är med andra.
    -att han leker med vara vänners barn.
    -att han kelar med okända katter och hundar.
    -att han pratar om hur han längtar tills vi far barn ihop.

....och massor, massor mer saker....!

• _augustibrud

En fundering bara. Att skriva "trots att"-anledningar, kan inte det bli helt fel? Ens dåliga sidor kan ju vara ganska känsligt att få påpekade för sig. Eller tar ni med lite roligare saker där?

• aco

Det behöver ju inte vara sa allvarliga saker...

"Jag älskar dig trots att du bränner lasangen i ugnen"

Jag älskar dig trots att du inte fäller ner locket pa toaletten"

• Ejlis

Jag älskar min fästman bl.a för att han
    - pussar mina katter när han inte tror att jag ser.

=^..^=

• Tant Pernilla

aco, jag tror faktiskt inte att du var först med idén här inne, för jag har läst om den innan du skrev om den i en tråd. Men det kan ju göra detsamma! Det är ju en bra idé, vems den än är!

• aco

Tusan ocksa! Och jag som trodde jag kommit pa nagot STORT!!!

• Tant Pernilla

aco: Ledsen att göra dig besviken, men du verkar kunna bära förtrytelsen...!

För min egen del köpte jag anteckningsboken till min man i vintras någon gång och det var tre-fyra månader innan jag loggade in på BT för första gången.

Men det braiga är ju idén och inte vem som kom på den. Du har ju hjälpt till att sprida den, och sånt gillar i alla fall jag!

Tjingeling!

• Pa´sHeffaklumpan

_augustibrud: "Trots att..." är i mitt fall skrivna med glimten i ögat, dvs. hans "dåliga sidor" som vi brukar skämta om.

Mb2 tycker bäst om "trots att.." eftersom han anser att det är lätt att älska en människas positiva sidor och betydligt svårare att acceptera dom "dåliga"

Svar på tråden Jag älskar dig för att...