• wienerwaltz

Jag älskar dig för att...

Jag har efter tips här inne, börjat på en bok med olika anladningar till att jag älskar min man.
    Vi har redan gift oss, så någon morgongåva är det inte.
    Men jag skulle vilja ge honom det här i alla fall.
    Men efter 36 punkter tar min fantasi slut.
    Hjälp!
    Det finns säkert 100 anledningar till, men jag har kört fast.

• Svar på tråden Jag älskar dig för att...
  • förgätmigej

Vilken härlig tråd..!

• Tant Pernilla

Memma: det skadar väl inte att man får lite hjälp på traven. Genom att andra berättar vad de uppskattar hos sin partner kan man ju komma på liknande - fast helt andra - saker som man uppskattar hos sin egen.

Det är ju inte alla som har så lätt att sätta ord på sina känslor. Och även de som har det kan ju behöva lite inspiration. Bättre att vara generös än småaktig!

• agnelia

Håller med Tant Pernilla.

Hade det inte varit för att Wienervaltz startade den här tråden och bad om hjälp/förslag så hade jag kanske aldrig fått syn på den här underbara idén!!

• cissilisa

Jag älskar dig för att du tar hand om spindlar och andra äckliga djur som jag är livrädd för.....

• Tant Pernilla

*Juniphé*: Hur går det med bokletandet?

• RosaEsposa

Vilken fantastisk ide!!! Det kommer min m2b få av mig. Kanske inte som morgongåva, men jag snor iden rakt av!!

• Tant Pernilla

RosaEsposa: Ja, sno på du! Det är verkligen en bra idé och min man uppskattade den jättemycket. Han som är rätt svårrörd blev lite tårögd...!

• *Juniphé*

Tant Pernilla,
    Jorå, jag fann en på Akademibokhandeln. Inte i äkta läder dock...men det ser ut som läder. Den är svart, med helvita sidor (inga ränder).

Sen hittade jag ett roligt kort på Gallerix - lurvigt med päls

Hur som helst så skrev jag (*=radbryt):
    1:a bladet: "Till min älskade Lars * på vår 3-åriga bröllopsdag * den 15 september 2004"
    2:a bladet: "Jag älskar dig..."
    och sedan skrev jag ett 70-tal anledningar + 1 dikt och sedan lämnade jag ett 30-tal sidor till framtida bröllopsdagar (vilket jag också förklarade i boken)
    Insidan av pärmen (längst bak) skrev jag: "Kära Lars * Det finns tusen och åter tusen anledningar att älska dig... osv)

Blev riktigt nöjd faktiskt... grät några lyckoskvättar under tiden också (antar att det hör till)
    Ska köpa några svarta läderremmar att binda om boken också.

Det blir nog jättebra i slutändan

• *Juniphé*

kan tillägga... skrev en anledning per sida.

Svar på tråden Jag älskar dig för att...