• wienerwaltz

Jag älskar dig för att...

Jag har efter tips här inne, börjat på en bok med olika anladningar till att jag älskar min man.
    Vi har redan gift oss, så någon morgongåva är det inte.
    Men jag skulle vilja ge honom det här i alla fall.
    Men efter 36 punkter tar min fantasi slut.
    Hjälp!
    Det finns säkert 100 anledningar till, men jag har kört fast.

• Svar på tråden Jag älskar dig för att...
  • Tant Pernilla

*Juniphé*
    *hehe* Nä, den är lite för privat för det...

På utsidan ser den ju ut som en liten röd anteckningsbok, bara. Inuti gjorde jag så att... hm... det är ju nästan tre månader sen jag grejade med den och jag är ju en gammal dam med dåligt minne...

Jo, så här tror jag att det var.
    På allra första bladet inuti stämplade jag med en stämpel som vi använt på inbjudningskorten. På den stod det I nöd och lust. Det uppslaget var med rött papper så till stämpeln använde jag vit färg. På nästa blad skrev jag Till min man på vår bröllopsdag den 19 juni 2004, och på nästa blad igen skrev jag Jag älskar dig...
    sedan fyllde jag på med ...för att xxx och ett och annat ...trots att (du gillar lakrits).

Allt skrev jag med röd penna men det var bara det där Jag älskar dig som jag "embossade". Alla anledningarna fick bara vara med röd penna och min handstil

Runtom boken band jag sedan ett band med röda hjärtan på som passade fint till boken.

Du skulle ju t.ex. kunna använda en läderrem i stället om det är er läderbröllopsdag.

• *Juniphé*

Ja, typ ett gammalt bälte eller nått annat kul

Ja, tack för tipsen! Måste bara tillfriskna så jag orkar mig ut på stan och leta

• Tant Pernilla

Nja, jag menade en tunn läderrem att knyta runt boken, men jag inser att det var lätt att misstolka.

Tjingeling!

• fröken Dammråtta

Jag är uppe i 54 för att och 20 trots att. Men det är precis som flera andra av er skriver: Hjärtat blir plötsligt helt fullt av kärlek..............

• *Juniphé*

ja fast jag tror nog att det kan vara riktigt snyggt med ett gammalt bälte också när man tänker efter. Blir mer rustikt åsså kan jag trycka fast en röd ros mellan boken och bältet.

Kanske man ska lämna några sidor tomma, så man kan fylla på lite eftersom? Typ att man skriver på sista "skrivna" bladet

"Följande sidor sparar jag till kommande bröllopsdagar"

och så skriver man alltid en mening till varje bröllopsdag + datum.

Det tror jag blir jättebra som present! Och så går jag och beställer en miniversion av vår bröllopstårta från samma bageri som gjorde våran för tre år sedan

• agnelia

Så ni skriver "Jag älskar dig..." endast på en av de första sidorna och sedan enbart anledningarna på de följande??

T ex sid 1. Jag älskar dig...
    sid 2. ...för att du är så kramgo!
    sid 3. ...för att du masserar min rygg!
    osv...
    Har jag uppfattat det rätt?

TACK för en kanonidé förresten!!!

• Pa´sHeffaklumpan

Agnelia:
    Du har uppfattat det rätt.... Iaf har jag gjort så

Juniphe:
    Jag lämnade oxå ngr tomma sidor som jag fyller på efterhand, jag har skrivit i vareftersom men det var en smart ide det där med att skriva in något kommande bröllopsdagar - ett bra sätt att ta sig tid och fundera på vad det är hos sin partner som man älskar och inte bara låta dagarna rulla på av slentrian....

• *Juniphé*

nu ska jag iväg och leta en snygg anteckningsbok... måtte jag finna en i skinn

• Memma

Men, alltså varför måste ni skriva 100 anledningar om ni inte ens kommer på dom utan att få hjälp? Varför inte nöja sig med att skriva 10, 20, 30 eller så många man kommer på? Tror nog att era killar skulle bli lika glada för det.

• Tant Pernilla

Jo, jag skrev också bara Jag älskar dig... en gång i början av boken och sen fyllde jag boken och på sista sidan skrev jag typ, Jag älskar dig för tusen och åter tusen anledningar. Eller nåt sånt...!

Svar på tråden Jag älskar dig för att...