• wienerwaltz

Jag älskar dig för att...

Jag har efter tips här inne, börjat på en bok med olika anladningar till att jag älskar min man.
    Vi har redan gift oss, så någon morgongåva är det inte.
    Men jag skulle vilja ge honom det här i alla fall.
    Men efter 36 punkter tar min fantasi slut.
    Hjälp!
    Det finns säkert 100 anledningar till, men jag har kört fast.

• Svar på tråden Jag älskar dig för att...
  • titioo

kanske du kan variera? några korta o några långa.

Eller också kan du skriva bara korta, tills du avslutar med en längre berättelse om en speciell händelse som betydde mycket för dig.

• Nymphéa

Mest kortisar. men även en del djupingar som jag grinade när jag skrev.
    Det är de korta som är svårast att få till, tyvärr.

• wienerwaltz

Nu är jag uppe i 60 punkter
    och 11 trots allt-punkter.

Det skulle vara kul att få in någon personlig dikt i boken....+

• Pa´sHeffaklumpan

Jag hade några blanka sidor som jag fyllt i efteråt, m2b blir alltid lika glad när han upptäcker att jag varit där och "kladdat"

Själv tyckte jag att det var rätt mysigt att skriva när alla "därför/trots", är så lätt att man bara låter dagarna rinna på utan att man egentligen tänker efter/sätter värde på vad det är hos sin partner som man verkligen älskar

• Snigel

Som svar på frågan vad jag älskar hos min "man": Hans skratt när jag gör något roligt, tokigt. Hans blick när han säger att jag är söt. Hans sätt att krypa tätt, tätt intill mig när vi ska sova.... Hmm... Jag kanske också ska skriva en liten bok..

• StinaS

Med personlig dikt menar du förmodligen en egen, men kan ändå inte låta bli att skriva ner den här av Povel Ramel. Gillar den på något sätt.

Du passar inte in i bilden
    den bild jag skapat i fantasin -
    Du gör den så diffus, så skuggrik,
    Inte ett dugg lik Steve McQueen

Jag hade aldrig tänkt mig så pass mycket mage
    den prins jag drömde om bar knappast slips och krage
    Han var den starka typen,
    om nu du din svage,
    känner till den

på nåt sätt saboteras symmetrin
    Du rubbar mina snygga cirklar
    uti de världar där drömmar spinns.
    Du är så låntifrån James Bondig
    som en förståndig gammal prins.

Alltsen den första lilla prästkrage du skänkt mig,
    har jag - vad anspråk anbelangar - sänkt mig
    Fick byta ut den tuffa killen som jag tänkt mig
    mot en mild en

men har någonting som bräcker den.
    Du finns.

• Linni

Vilken rolig idé!! Han fick ett sådant kort av mig en gång, men med bara 10 punkter. Tänker sno idén och ge han en personlig bok när vi gifter oss!

• Leone

Vilken harlig trad! Sitter har och ler nar jag borjar tanka efter varfor jag alskar min man.
    Ok, nagra anledningar:
    - for att han later mig sova ut pa lordagmorgnar medan han lagar en harlig frukost och brygger kaffe at mig fast han inte dricker det sjalv
    - for att han fixar min cykel utan att jag behover fraga nar den har punka
    - for att han stadar badrummet, vilket jag hatar!
    - for att han sager hur snygg jag ar nar jag kanner mig fet och ful
    - for att han drar med mig pa promenader och far det att lata som att jag gor honom en tjanst nar det egentligen ar tvartom, jag som behover motionen
    - for att han alltid tycker om den mat jag lagar (eller sager det i alla fall)
    - for att han staller upp for mina kompisar och skjutsar, hamtar, flyttar, nar de behover hjalp
    - for att han aldrig skulle saga nat dumt till mig infor andra manniskor eller vara olojal mot oss infor andra

Ja det var nagra anledningar...

• *Juniphé*

Leone, vilken drömkille du satt klorna i

Hoppas min man kan smittas lite av honom.

Min man är världens underbaraste ändå, så detta skulle jag skriva om honom (+ en massa mer)

Älskar dig för:
    - att du alltid ger mig en kyss och kram innan du lägger dig... även när du tror att jag sover.
    - att du är en sån person som jag önskar att jag själv kunde vara.
    - sättet dina ögon glittrar när du ska berätta något spännande.
    - att du alltid ställer upp.
    - att du är världens goaste husse.
    - din sexiga rumpa (som jag aldrig kan hålla tassarna ifrån)
    - att du är ärlig och aldrig gör dig till för att "passa in"... du passar in utmärkt ändå, överallt, i alla situationer.
    - att jag får gråta ut hos dig.
    - att du gråter ut hos mig.
    - att du valde mig att dela livet med, av alla andra miljarder kvinnor på denna jord.
    - att du är du.

Åhhh, så kärleksfull jag blev nu då. Ser rosa och myspys överallt... måste fixa något speciellt till ikväll

• Pa´sHeffaklumpan

Visst är vi lyckligt lottade som har så underbara män

Man blir alldeles varm när man sitter här och funderar på alla "varför", snor nog *Juniphe*s ide och fixar något mysigt till kvällen, hans favvo middag kanske....

Skrev till en extra i m2b:s bok igår kväll "Jag älskar dig därför att du tog dig tid att plugga matte med x (min dotter från tidigare) trots att du precis kommit hem från en lång helg med möten och egentligen ville lägga dig raklång på soffan...."

Även om m2b ser det som en självklarhet att göra det så blev han glad över "uppskattningen"

Svar på tråden Jag älskar dig för att...