• Becky 81

sex!!! Hur ofta????

Hej!!! Hur ofta (i snitt) har ni sex??? Vi har knappt 1gång i veckan och är under 25år. Skandal!!!! eller?????

• Svar på tråden sex!!! Hur ofta????
  • betsy14

När vi jobbar är det 1-2 ggr/vecka, men nu i sommar (sen vi gifte oss) har det varit varannan dag ungefär...

• safety

6-7 ggr/dag! Jag tänker inte bara på skavsår som Jennifer E utan också på tiden! Med ett heltidsjobb, pendling och hus skulle varje gång bara bli de berömda 4 sekundrarna då....

1-3 ggr/vecka om vi inte är för trötta. Mycket mer på semestern.

• Kacci

Det är ju helt och hållet beroende på hur man mår, om man har ork och lust... jag tycker att sex ska komma spontant. Blir det 1 gång i veckan eller 7 gånger i veckan, spelar det ingen roll. Båda måste känna för det, det ska inte vara något framtvingat... det hela går i perioder Huvudsaken är ju att man älskar varandra och är lyckliga, sex är inte allt (även om det är väääääldigt skönt *LF*)

• ylvali

Intressant tråd. Själv har jag veckopendlat i ett års tid vilket har varit mer eller mindre katastrof för sexlivet. Till att börja med var vi ganska "duktiga" på att utnyttja helgerna, men med mycket jobb och stress under veckorna har mitt behov för sex när vi väl ses minskat. Sambon vill mer än vad jag gör och vi är dessutom inte i fas rent dygnsrytmmässigt. Jag är dödstrött på kvällarna men pigg på morgonen, medan han är tvärtom. Ser fram emot att byta jobb (vilket jag snart ska göra) och flytta hem igen, men just nu känns situationen ganska frustrerande. Jag skulle vilja vilja lite oftare, om någon förstår vad jag menar :)

• johandra

Vi har väl sex 3-7ggr/vecka. Som flera talare innan mig påpekat så beror det lite på hur mycket tid man har. Ibland finns det mycket tid och ibland mindre. Vi har varit tillsammans i 3 år och det har nog hållt sig på en stadig kurva skulle jag nog våga säga.
    Dock så håller vi nog på kortare stunder idag än från allra första början ,till skillnad från citronisen, men det beror mest på att vår teknik blivit alltmer fulländad så vi får ut exakt det vi vill ha ut av det för stunden. Långt behöver inte alltid vara bäst om man säger så;)

• EmmaPemma

Jag upplever att sexlivet utvecklas i faser.

Först i början hade vi långsamt sex - det tog lång tid. Sedan när man lärt sig vad man själv och sin partner tycker om så kom man in i en snabb fas (tycker att johandra beskriver ganska exakt hur jag tänkte om sex då).
    Nu är det väl tredje fasen, då man känner att man behöver gå tillbaka igen och ta det långsamt - och ha långisar. För även om man vet vad båda vill ha ut av sexlivet så innebär det ju inte bara att komma till orgasmen så fort som möjligt. Sexet kan vara så mkt mer än bara det (för mig är det inte bara sex/orgasm utan även så mkt kärlek osv). Så jag är för långisar nu igen,,,,,,mmmm. Men ngn gång kommer väl nästa fas - och då får man se vad den innehåller .

Det fanns en tråd för inte så länge sedan där det diskuterades om att man ville ha längre förspel. Lite kul att jämföra med denna .

• Regina_

Jag och min kille bor inte ihop så det blir väl ca 3-6 ggr/vecka vi har sex. Och har vi inte haft sex på länge så kan det bli fler gånger på en dag, men max två. Vårt sexliv är jag otroligt nöjd med! ;)

• MissLilo

E väl olika.
    Ibland blir det 7 gånger i vecka, ibland mer. Ibland färre. Men normalt e väl 7 dagar i veckan.

Jennifer E - det går att få skavrsår......tro mig...jag har haft det..precis efter bröllopet. Jag hade pratat med mina syskon om det....och frågat vad det berodde på, då jag drog mig för att gå till gyn. Men s var jag tvungen till det, då sex blev oerhört smärtsamt. Så då var det bara att berätta det när det frågade hur det gick. De höll på att skratta ihjäl sig, kanske jag ska tilläga, då de aldrig hört talas om det tidigare. Och ens man blir kallad kanin efter dte. Hm..men jag klagar inte. :)

Ingen vidare mysigt (ja, jag var upphetsad, och ville, men blev för mycket för lilla kroppen)
    ...var tvungen att låta bli sex i en hel vecka.....kan bara säga att min man höll på att bli tokig. *ler stort*

• anjisen

Typ aldrig nuförtiden...en gång i månaden högst. Men vet inte riktigt vad jag ska göra, klarar inte av att äta p-piller, får inte in en spiral och får klåda av kondomer. Ett ganska stort problem...sambon börjar nog bli rätt frustrerad. Något tips??

• Magnus flikka

I snitt kanske 1 ggr i veckan, på semestern betydligt mer. Problemet är, som ngn annan också skrev, att jag är dödstrött på kvällarna men pigg på det mesta på mornarna, medan min sambo tar lååång tid på sig innan han vaknar och ens vill prata. Så det blir oftast på dagstid, och av då förklarliga skäl, mest på helgtid.

Svar på tråden sex!!! Hur ofta????