• Becky 81

sex!!! Hur ofta????

Hej!!! Hur ofta (i snitt) har ni sex??? Vi har knappt 1gång i veckan och är under 25år. Skandal!!!! eller?????

• Svar på tråden sex!!! Hur ofta????
  • Mumin

Väldigt olika i perioder, ibland 5 dar i veckan och ibland inget på en månad. Vi är mycket styrda av trötthet, stress, mycket jobb och sånt, då ligger vi hellre och sover tätt intill. Sen när det är lugnt så drar vi igång igen .

• wienerwaltz

Jag tror att det är väldigt individuellet och tycker inte att man ska jämföra antal gånger i veckan.
    Det beror så mycket på dagsform, humör, jobb, barn, mm.
    Dessutom handlar det ju inte om kvantitet utan om kvalitet!

• Nyfiken gul , nu fru

allt beror på vad man själv tycker är normalt eller vad man vill ha...

en del par har sex 1 gång om året och tycker DET är normalt...

Andra har sex 3 ggr om DAGEN och tycker DET är normalt...

så glöm det där med att fråga vad som är normalt eller skandalöst eller inte...

Det är upp till DIG och avgöra hur ofta DU vill ha sex.. är du nöjd???? ja men då så!!

är du inte nöjd??? gör nåt åt det!!

• skalman531

hej!
    ja det är nog väldigt olika det viktigaste är ju att man själv känner sig nöjd tycker jag.

Vi har varit i hop i snart 10år o har 2 barn. Här har det varierat väldigt ibland 3ggr/vecka ibland 1 gång per månad eller mer sälland- var efter barnen föddes.

• Lill Anna

Becky 81 Varför jämföra dig med andra? De är väl inte ihop med din partner? Mår du dåligt över att ha sex en gång i veckan så får du väl ta upp det med din partner. Är du njöd så tycker jag att du ska fortsätta..

Jag minns själv inte när jag hade sex senast.. Januari tror jag och det är pga min sambos sjukdom.. Jag trivs ändå jättebra i vårt förhållande, känner mig attraktiv, älskad och åtrådd. För mig är inte sex allt i ett förhållande.

• Cheri

Många av mina vänner har sex 1-3 ggr i veckan. Det blir ju gärna så om man jobbar/pluggar hårt i veckorna och om man så är ute och roar sig på helgerna så lämnar det ju inte mycket tid/ork till denna mysiga sport! ;)

Normalt är det nog. Sorgligt också, då det verkar som du vill ha mer.

Kanske du kan se till att ni får mer tid tillsammans så att 6 inte blir något ni "klämmer in" mellan lunch med mamma och middag med vännerna.

• Mastermind

Det där varierar ju som sagt enormt. Jag är också under 25 (20) och min sambo är 23, och vi har sex allt mellan 1 gång/14 dagar till 1 gång/dag. Vi har varit tillsammans i 2½ år. Så där får du lite siffror till din statistik, iaf. ;)

• EmmaPemma

vi har varit tillsammans snart 6 år. I början hade vi s*x varje gång vi träffades. Sedan vi flyttade ihop har det minskat pga jobb och stress kring allt annat man skall göra/hinna med.
    Det finns ju en massa annat här i livet som man vill hinna med också .
    Men i snitt blir det kanske 1½ gång per vecka (det är ganska lagom tycker jag, för då hinner man längta lite). Men nu under semestern hoppas jag att det kan bli lite mer, då brukar det bli varanannan eller var tredje dag .

tycker inte att det låter så skandalöst att "bara" ha sex en gång i veckan. Om du och din sambo är nöjda så är det ju helt okej, annars får ni försöka ta er tid att få till det oftare!

• Nessie

tyckte också det kändes lite när vi hade 1 g/v, vi båda vílle mer, men blev inte så. Sen utvecklades det åt fel håll (vet ej varför) och blev 1 g/månad. Sen fick jag vad jag tror är vestibulit och nu är det 4 månader sedan. Så hade vi nu kunnat ha sex 1 g/v hade det kännts underbart.
    Det viktiga är väl att man trivs med sexlivet, vill ni båda oftare eller bara du? Tycker du/ni det är för lite får ni prata om det och se om ni kan komma på en lösning.

• *Juniphé*

Ja du. På senaste tiden har det väl blivit 1 ggr per månad (med då har jag haft problem med svampinfektioner och eksem i underlivet - BLÄÄÄ!!!)

Annars blir det kanske 1 - 2 ggr per vecka om man har tur. Men det är vi båda ganska nöjda med.
    Det första året kunde det ju bli allt från 2 - 10 ggr dagligen (!!!) Sedan började vi lugna oss lite

Svar på tråden sex!!! Hur ofta????