Young bride seeks... ;)
Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? Hör av er så kan vi "guida" och dela med oss av våra lyckorus :) /Julia
Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? Hör av er så kan vi "guida" och dela med oss av våra lyckorus :) /Julia
God natt, Blåklinten!
är viktväktarna mer effektivt??
Märks det att jag pendlar i vikt?! Oftast försöker jag komma i form inför en speciell fest eller resa. Nu tänkte jag dock träna och lägga om kosten - ViktVäktarna är som sagt bra ledstjärna - och kanske minska ett kilo i månaden i snitt inför bröllopet. Mer hälsosamt och hållbart :)
Japp, med ViktVäktarna behöver man ju inte helt skippa någonting, bara äta med måtta. Logiskt och ganska roligt att veta att man gör på rätt sätt och kan må riktigt bra under tiden.
Man behöver ju inte gå med som medlem, bara köpa en Pointsguide och följa den hemma!
Mmm men jag gillar oftast inte den maten som står där i.. Gillar t.ex. inte fisk och all sorts kött...
Jag vill gå ner dessa 9 kg innan Jul helst.. eller t.o.m så snabbt som möjligt.. :D
Men alltså, jag menar att man kan köpa en guide där alla livsmedel finns med, inte någon speciell VV-mat. Så gott som alla livsmedel finns med, du äter det du brukar och läser av hur många points tex potatis innehåller. Jag vet inte hur lång du är, men jag som är 168cm ska äta 18 points om dagen. Då får man räkna potatisarna och fiskpinnarna och glassarna och vad man nu vill äta.
jag e 164 och väger 64-65 kg... jag vill gå ner, mår dåligt av det! Hur mycket väger du?? Skulle du kunna kolla hur många points jag skulle äta per dag?
Jag lovar att det funkar bara man orkar väga och räkna lite, förutsatt att du har några "extra kilon" att ta av! ;)
Jag har tyvärr ingen sådan tabell som talar om hur många points var och en ska äta, det var en kompis som sysslat med detta som sa 18P. per dag (eller var det 16P. ?)för mig som är 168 cm och väger 60, alltså inte egentligen behöver gå ner mer än ett par kg. Men det vor logiskt att om man ska gå ner tex 9kg som du så kanske 12-14P. per dag vore lagom? Tror hon körde med typ 12-14P. som ville gå ner typ 6kg.
Vad som är bra är att du jämföra tex. bröd vilket som innehåller minst antal P. Det är inte alltid som man tror att tex. riskakor är "ofarliga"!