Nu tar vi och lugnar ner oss lite va...
Alltså, jag har aldrig påstått att man är tjock om man drar storlek large. Jag kan mycket väl förstå att man inte behöver vara särskilt "fyllig" för att dra large. Det räcker med lite höfter, axlar och muskler för att man ska komma upp i large, utan att vara tjock. Det märkliga är att det verkar vara så laddat för många att man behöver large. Big deal!
Det jag menar är att det som finns i butikerna är noga uträknat för att passa den breda massan, dvs alla "normala". Och jag framhåller fortfarnade att alla inte kan ha alla plagg. Det ser helt enkelt inte snyggt ut. Det har inte att göra med fetma, t ex så är det ju inte snyggt med (japp, mitt favoritplagg) minikjol på allt för smala människor heller.
Angående att jag skulle kunna väga 80 kg utan att vara fet framkommer om man läser alla dessa bmi-tabeller. Stämmer ju naturligtvis inte, skulle se ut som en jag vet inte vad... Är ca 180 och väger 57 kg, trivs alldeles utmärkt...
Hmm, alltså jag tycker inte att det är så svårt att hitta byxor faktiskt. När jag var yngre hade jag problem, men inte längre. Har till och med (hör och häpna) blivit tvungen att sy upp ett par jeans för att de var för långa...Idag finns det ju många butiker som kör med olika benlängder, ex MQ, Stadium, Vero moda mm.
Amathea, vikten säger inte allt. Du har förmodligen mycket muskler. Det är omöjligt att säga varför du inte går ner i vikt. Du säger att du äter nyttigt. Vad är nyttigt för dig? Många kvinnor utesluter ofta fett i sin kosthållning och äter för lite och för sällan. Detta gör att kroppen krampaktigt håller fast vid det fett den redan har. Visste du t ex att nyttigt fett (i rimliga mängder) ökar ämnesomsättningen? Sedan är ju frågan om du vill gå ner mer? På något sätt verkar det som om du har kommit till en punkt där kroppen inte vill avvara mer fett...