Anonym (Klänningspanik) skrev 2013-11-07 11:08:38 följande:
Jag har alltid varit lite vidskeplig och vill därför inte att min blivande make ska se mig i bröllopsklänningen innan själva vigseln, men har nu ingen som kan följa med mig som smakråd...
Hur har ni gjort? Har ni gått själva eller tillsammans med någon? Och om ni gjick själva, hur manade ni upp modet...
Jag försökte få med mig min sambo som smakråd eftersom vi åkte till Stockholm över dagen och jag ville passa på att prova när jag var där. Han vägrade eftersom HAN är den vidskepliga av oss

Jag kunde inte be någon av mina vänner följa med oss på semester heller, så jag gick och provade ensam.
Och det gick superbra! Kvinnan i butiken var väldigt hjälpsam, lyssnade på mig, såg vad jag passade i och förstod vad jag behövde för typ av klänning.
När jag vid ett annat tillfälle hade med mig min syster och min kusin tyckte min syster att jag skulle köpa varenda klänning jag provade, även fast jag inte tyckte om någon av dem. Så det var skönt att inte ha med någon som skulle hjälpa till, utan jag fick prova bara utifrån vad jag ville.
Det var lite läskigt när jag gick dit, ensam norrlänning i Stockholm, men jag blev stolt över mig själv och var supernöjd med min provning där jag kunde lyssna på bara mig själv och ett klänningsproffs.