• Gå ner i vikt till bröllopet i juni 2014

    Lör 19 okt 2013 15:08 Läst 8311 gånger Totalt 84 svar
    Lör 19 okt 2013 15:08

    Har sett att det finns en populär tråd redan men känner att jag inte orkar läsa från början så jag startar en ny tråd och hoppas på lite sällskap ;) Mitt mål är att ha gått ner ca 7-8 kg till vårt bröllop den 28/6-14, jag är dock inte ute efter en quickfix utan vill behålla formen även efter bröllopet. Jag vill med andra ord komma igång med träning och att äta nyttigt och varierat. Tänkte börja redan imorgon söndag (har börjat alldeles för många måndagar så nu testar jag ett nytt grepp ;)) någon som vill hänga på??!

  • itsnat­tis
    Visa endast
    Lör 19 okt 2013 15:40 #1

    Maries31 Jag är på! Vi ska förlova oss i vinter och börja planera bröllopet direkt efter det (har dock planerat mycket redan). Bröllopet ska vi ha vinter 2014 men jag har lite mer än 6 kg att gå ner så måste börja redan nu. Ska ner 18 kg på 12 månader vilket blir 3 kg i månaden. Har varit hos dietisten och fått tips och råd samt ska gå en kurs i beteende och kostrådgivning. Det här klarar vi! Glad 

    Använder du dig av någon speciell metod eller träningsprogram som du vill dela med dig av? 

  • itsnat­tis
    Visa endast
    Lör 19 okt 2013 15:40 #2

    Oj såg att du skulle ner 7-8 kg nu.. 

  • Lör 19 okt 2013 15:42 #3

    Jag har ca 10 kg som jag vill gå ner. Gick ner förra hösten 18 kg. Nu har jag gått upp 5 av de kg. Men nu vill jag ha bort de samt lite till. Då blir jag nöjd. 

    Har redan köpt min drömklänning och den är lite liten i ryggen, saknas 4 cm ca innan den går att stänga helt i ryggen. Men hinner jag inte gå ner så blir lite smalare runt rygg/byst så skulle affären hjälpa mig att sy ut klänningen.

    Men som sagt vore roligt att gå ner lite, så jag kör med en egen variant av Lchf/GI och så har jag börjat styrketräna med lite motion.

    Vad hade du tänkt göra? 

  • Lör 19 okt 2013 17:55 #4

    Jag hänger också på här. Egentligen har jag väl inte så mycket att gå ner, ca 3-4 kg, vill ner till 57-58 kg som jag vägde när jag var som mest vältränad. Men mest är det cm jag jagar eftersom jag upptäckte att jag ökat 4 cm i midjemått, så de ska bort innan 14 juni 2014! Jag har slutat äta så mycket godis (åt vaaarje dag innan), nu håller jag mig åt helgerna. Sen tränar jag ca 3-4 ggr per vecka. Intervalllöpning, Styrkepass och framförallt core-pass för de formar midjan så bra tycker jag. Enda problemet är att jag har oregeldunda arbetstider så kan inte riktigt ha en och samma plan för olika veckor, men det ger sig, får ta det när jag hinner! Lycka till till er alla!

  • Lör 19 okt 2013 19:53 #5

    Oj, vad roligt att ni hittat hit!!! Välkomna alla tre :) Jag har nog också tänkt att gå tillbaka till att äta GI och core är super men jag har jobbat alldeles för mycket det senaste året så träningen har legat nere tyvärr.... Ska ta tag i det nu och speciellt mina powerwalks som jag tidigare älskat men som jag inte orkat gett mig ut på då jag kommit hem efter en låååång arbetsdag. Ska kombinera dessa pw med styrketräning och core-pass och gärna ett step-pass då jag tyckte det är skoj. Jag kommer lägga ut min startvikt och ev några mått imorgon för att känna lite extra press att prestera bra ;)

  • Lör 19 okt 2013 19:55 #6

    Godis ja.... Ligger hemma med förkylning, värk i kroppen och som en extra bonus mensvärk så idag har jag levt på godis och dessutom lyckats klämma i mig en pizza! Men jag börjar ju först imorgon ;)

  • Lör 19 okt 2013 19:58 #7

    Itsnattis: klart vi ska, vi har ju världens bästa motivation, bröllopet!

  • Lör 19 okt 2013 19:59 #8
    Maries31 skrev 2013-10-19 19:55:34 följande:
    Godis ja.... Ligger hemma med förkylning, värk i kroppen och som en extra bonus mensvärk så idag har jag levt på godis och dessutom lyckats klämma i mig en pizza! Men jag börjar ju först imorgon ;)
    Ja man lyckas ju alltid hitta ursäkter för att proppa i sig massa gott och onyttigt ;) Är du förkyld så tkr jag du ska vänta med träningen tills du är helt bra! Brukar själv göra misstaget att börja träna för snabbt efter en förkylning så då åker jag på det igen några dagar senare.
    Ja att lägga ut startvikt och mått här var ju en bra idé för att verkligen boosta sig själv! Den hakar jag kanske på ;)
  • Lör 19 okt 2013 20:05 #9

    Haha.... Vi är modiga, det gillar jag ;) Ska vänta med träningen tills jag är frisk. Har dessutom en inflammation i höften så fokus just nu får bli maten och framförallt begränsa godsintaget till en dag i veckan och helst låta bli helt kanske.... Måste också dra ned på övriga kolhydrater. Min sambo måste ner i vikt inför en tävling så det gör ju att jag måste tänka nyttigt så det underlättar ju lite ett tag framöver :)

  • Lör 19 okt 2013 20:05 #10

    Jag hänger också på här, behöver egentligen inte går ner så mycket i vikt(men hade inte gjort något om jag tappat 5 kg) men efter en graviditet vill jag gärna få tillbaka formen jag hade innan :)
    Men då vi ska ha kalas imorgon så börjar jag på måndag :)
    Gifter oss 13/6-14..

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll