• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • frkmaria

Halsbandet är jättefint!! Förstår att du gillar det. Kvistarna tror jag du kan göra bätter. Jag har björklövsörhängen, både lite åt den silvriga färgen och åt den guldiga. :) De är superfina! Men den modellen jag har är ganska vanlig, tror jag köpt på glitter och hm eller nåt sånt 

• filibustern
    frkmaria skrev 2014-01-30 17:19:38 följande:
    Halsbandet är jättefint!! Förstår att du gillar det. Kvistarna tror jag du kan göra bätter. Jag har björklövsörhängen, både lite åt den silvriga färgen och åt den guldiga. :) De är superfina! Men den modellen jag har är ganska vanlig, tror jag köpt på glitter och hm eller nåt sånt 
    hmm.. vet inte.. blev som kär i dom örhängena.. men får se. hittar väl till slut något annat jag gillar ÄNNU mer :P hittade andra halsband som jag definitivt ska välja mellan. karln min tyckte inte riktigt om dom, men det visste jag ju redan (då jag tycker om dom :P) björkhalsbandet är fint, men som sagt, dom är för stor. dom kommer ju ta all uppmärksamhet känns det som, så den idén går bort. ^^

• camwic

Jag har hittat massa smycken och hårsmycken på etsy.com så mitt problem är att sålla så jag inte har fyra tiaror och sex halsband osv :)

• filibustern
    camwic skrev 2014-01-30 17:31:28 följande:
    Jag har hittat massa smycken och hårsmycken på etsy.com så mitt problem är att sålla så jag inte har fyra tiaror och sex halsband osv :)
    haha, jo de e där jag hittar alla smycken :P har samma problem, har typ 2 örhängspar jag vill ha, 3 halsband.. :P det enda jag är säker på är cake toppern och broderiet. :P
  • filibustern
    frkmaria skrev 2014-01-30 17:39:25 följande:
    Gillar kotten mer tror jag! :) 
    jag är väldigt kluven faktiskt. tycker om kotten och jag tror den skulle passa bäst i sammanhanget.. men grenen är så snygg! ska även komma ihåg att köpa ett halsband till min tärna som tack. hon ska få kotten. sen om jag tar samma eller grenen får jag se. kanske köper hem grenen ändå, för att den är så snygg! :P
  • filibustern
    frkmaria skrev 2014-01-30 17:50:29 följande:
    Man kan ju ha den mer än på bröllopsdagen! ;) 
    jo självklart! det är det jag är ute efter också, något jag kan ha även i vardag, på födelsedagskalas, etc. :)
  • Trattkantarellen

Herregud vad ni skriver flickor :p
    Ang ev äktenskapsförord och så, när vi köpte vår lägenhet pratade vi lite med en jurist innan, men det slutade med att vi la halva summan var till lägenheten, så vi äger den 50/50 och allt vi äger har vi köpt tillsammans, utom min sambos dator och första katten (som är min). Ingen av oss har några miljoner som skräpar på banken, även om jag har en skuld till CSN som inte försvinner än på ett par år (sambon har bara nån tusing kvar på sin), men det är inget vi bryr oss om. 

Smycken kommer jag vänta med tills jag har en klänning, men vi ska ju ha champagnefärgat i temat, så guld kanske... Fast jag gillar silver mer... Jaja, det blir ett senare problem :p 

• filibustern

på tal om äktenskapsförord - det var om skiljsmässor på nyhetsmorgon nu på morgon :P hur man hanterar det och så. halvintressant:P

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!