filibustern skrev 2014-02-06 09:29:11 följande:
haha! måste bara berätta om min (mar)dröm inatt. handlade så klart om bröllopet
det är dagen före bröllopet, vi är nervös och förväntansfull. vi kollar in biografen där vi ska vigas och allt ser bra ut. så blir jag likblek då jag komme på en sak... jag har ju inte någon tid hos frisören för uppsättningen... Och mannen säger att han totalt glömt att beställa bukett och tårta... PANIKEN PANIKEN!! hur fan gör vi?? buketten är de ju lugnt med, ja kan ta en näve björkris. men tårtan?? och maten har vi också glömt!
vi hoppar till dagen B. kl 10 på förmiddagen gå rjag in till frisören och förklarar den pinsamt hemska situationen, hon ställer upp och ger mig en frisyr.. men konstig, men en frisyr. dock får jag gå osminkad. ok.
kl är 2 på eftermiddagen. en timma innan vi ska vigas.. då kommer jag på det ännu värre - vi har glömt göra och skicka inbjudningarna! men då vart ja svettig! haha! så ja skicka ett sms åt alla att dom är välkommen på vigsel och fest blabla. kom sen på att min syster bor 35 mil härifrån, hon hinner ju inte hit till vigseln, knappt till middagen ens!
och så vakna ja. haha!
Hahaha, Gud vilken mardröm!
Som tur är känns det som det mest otroliga som hade kunnat hända på ens stora dag. Visst att saker kan gå snett men då ska jag iallafall trösta mig med att det aldrig kommer gå så snett som i din dröm. ;)