• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • frkmaria
    camwic skrev 2014-02-11 15:26:25 följande:
    Har någon av er sagt något till familj och släkt om att ni ska gifta er? Vi har bestämt oss för att hålla det riktigt hemligt. Vill bara veta hur ni andra gör?
    Haha. Jag kunde inte hålla mig. De som frågar får reda på det och ibland bubblar jag ur mig att vi planerar eller sparar till bröllop. ;) Men å andra sidan blev vi utfrågade direkt efter vi kom hem från Paris om när vi tänkte gifta oss och hur vi ville att vårt bröllop skulle vara. Ändå lite bra tycker jag eftersom jag slapp tjata då, det kom självmant från sambon. ;) 
  • camwic

Vi har bestämt att hålla helt tyst om det hela. Finns tre undantag min bästa kompis som precis gift sig, frågar om kostnader vart hon hittade saker mm. Min andra kompis som också planerar bröllop och min pappa. Bara för att pappa är bäst och han stöttar mig i allt. Även i mitt förhållande. Så han var den första som fick reda på det under hot om att han inte skulle få komma om han skvallrade för mamma. 

• camwic
    camwic skrev 2014-02-11 17:34:59 följande:
    Vi har bestämt att hålla helt tyst om det hela. Finns tre undantag min bästa kompis som precis gift sig, frågar om kostnader vart hon hittade saker mm. Min andra kompis som också planerar bröllop och min pappa. Bara för att pappa är bäst och han stöttar mig i allt. Även i mitt förhållande. Så han var den första som fick reda på det under hot om att han inte skulle få komma om han skvallrade för mamma. 
    Jag sa till min kompis bara för att vi inte ska planera in samma dag. Vi är annars väldigt duktiga på det. Så denna gång kände jag att vi båda vill vara ensam om datumet men jag fick fritt spelrum för de har inte börjat planera ännu så hon lovade att rätta sig efter oss.
  • camwic

Är 10 månader för tidigt att skicka ut save-the-date kort? Eftersom vi gifter oss på nyårsafton så vill jag ha det datumet bokat tidigt. Dessutom fyller min lillasyster 20 nästa år så tänkte ge korten då (alltså save...korten) jag kommer spara massor på porto (är ändå ca 100-200:- jag kan lägga på sminkning eller något annat).

• Petraksa

Jag tycker inte att det är för tidigt att skicka ut save the date kort camwic!

Vi kommer skicka ut våra ett år innan, mest för att vi har många gäster från usa/sydafrika/tyskland osv osv. Och jag vill gärna ge de chans att planera om de nu känner att de vill komma och dela vår dag :)
    Det blir oftast billigare med flygresor (iallafall från usa och Sa) om man bokar långt i förväg. 

• inkawow

Save the date kort är det något som börjar bli poppis? Låter ju verkligen som en toppen idé att man kan skicka ut dessa redan... Då vi gifter oss på alla hjärtans dag nästa år så infaller väl sportlovet på den veckan/helgen samtidigt vad jag tror... Enligt kyrkan sa dom att det var sportlov samtidigt. För vi vill ju jättegärna att alla ska kunna komma för jag vet att vi har många i släkten som åker på vinterresor och åker skidor..

• Azra M

Vi kommer skicka inbjudningskort innan sommaren detta året då vi ska gifta oss utomlands och hotellet ville boka rummen till gästerna så fort som möjligt. Vet att det är för tidigt men vill inte att gäster ska vara utan hotell rum heller, så det får gå :)

• camwic

Tack då delar jag ut dem på syrrans 20-års dag nästa år. Det som är bra är att hela släkten är samlad så blir enkelt att dela ut dem.

• filibustern

haha! pratade lite om dialekter i en annan tråd -
    undra om man skulle ha skrivit i dialekt i inbjudan? då det bara är närmaste så vet ja att alla fattar om man skriver. t.ex

"nu ska vi gift oss!

å vi vill fira det här lavé je. kom te *kyrka* klocka två den *datum*!

sen bli're midda' å tårta å nå anne götta i *lokal* 

meddela om je köm senast *datum* till *brud* eller *brudgum* 

här ha je numren: xxxxxxxx

tyckte det skulle vara helfestligt, men ja.,. det blir nog inget mer än en tanke :P 

• Petraksa
    filibustern skrev 2014-02-12 14:38:06 följande:
    haha! pratade lite om dialekter i en annan tråd -
    undra om man skulle ha skrivit i dialekt i inbjudan? då det bara är närmaste så vet ja att alla fattar om man skriver. t.ex

"nu ska vi gift oss!

å vi vill fira det här lavé je. kom te *kyrka* klocka två den *datum*!

sen bli're midda' å tårta å nå anne götta i *lokal* 

meddela om je köm senast *datum* till *brud* eller *brudgum* 

här ha je numren: xxxxxxxx

tyckte det skulle vara helfestligt, men ja.,. det blir nog inget mer än en tanke :P 
    Mening nummer två fattar jag inte alls.. haha. Lavé je?
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!