• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Helena1990

Hoppar in i denna tråden!!! Vi gifter oss i Maj 2015 :) har precis börjat med all planering, ett år känns som en väldigt lång tid men med all planering som ska göras känns det året behövande.

• inkawow

Vad tror ni om att skicka iväg save The Date korten 1 år i förväg? Sportlovet infaller samma vecka och man vet inte riktigt när folk börjar boka vinter resor...

• Petraksa
    inkawow skrev 2014-02-15 12:57:52 följande:
    Vad tror ni om att skicka iväg save The Date korten 1 år i förväg? Sportlovet infaller samma vecka och man vet inte riktigt när folk börjar boka vinter resor...
    Jag har skrivit om detta någonstans tidigare i tråden.. Tycker att det är helt okej att skicka ut ett år i förväg. Vi kommer kanske skicka ännu tidigare än så.
    Vi har många gäster som bor på andra ställen i världen och vill gärna ge dem chansen att faktiskt ta ledigt boka flyg osv.

Jag hade bara tyckt att det hade varit oerhört skönt att få save the date såpass tidigt.
    Trist att bli bjuden på ett bröllop som man jättegärna vill gå på när man kanske redan bokat en annan resa.

Så skicka på! :) 
  • Petraksa

Har lagt upp dessa i några andra trådar men lägger upp här med. Vill ha så mycket feedback som möjligt, bra som dåligt!

Gjorde lite test-pyssel idag och här är resultatet.
    Glasburkarna är tänkta att vara som välkomstdrink med någon frisk sommrig bål. Ska köpa nya burkar då och skriva varje gästs namn på etiketten.

I "vasen" ska där vara någon ensam fin lila blomma med någon grön kvist.

Vad säger ni?

• Trattkantarellen
    Helena1990 skrev 2014-02-15 11:34:29 följande:
    Hoppar in i denna tråden!!! Vi gifter oss i Maj 2015 :) har precis börjat med all planering, ett år känns som en väldigt lång tid men med all planering som ska göras känns det året behövande.
    Välkommen! Vi gifter oss också i Maj 2015 :)
    Tja, jag har redan muntligt meddelat mer än hälften av våra gäster, och det är nästan 1,5 år innan... Eftersom vi träffar många av de vi kommer bjuda relativt regelbundet gör vi såhär, de som vi inte träffar kommer få ett save-the-date-mail istället, så lägger vi mer krut på själva inbjudan. Den planerar jag att skicka ut ca 5 månader innan, med OSA typ 2 mån innan. Sportlov är ju som du säger populärt att åka bort på, så hellre för tidigt än för sent tycker jag!
    Petraksa skrev 2014-02-15 14:30:57 följande:
    Har lagt upp dessa i några andra trådar men lägger upp här med. Vill ha så mycket feedback som möjligt, bra som dåligt!

Glasburkarna är tänkta att vara som välkomstdrink med någon frisk sommrig bål. Ska köpa nya burkar då och skriva varje gästs namn på etiketten.

Vad säger ni?
    Fint! =)
  • filibustern

hejhej! hemma efter en lugn helg i stugan^^ 

Petraksa skrev 2014-02-15 14:30:57 följande:

Vad säger ni?

måste säga att jag gillar burken som är tänkt till drinken! skitsmart faktiskt! ser riktigt mysigt ut! vasen tyckte jag också var fin! lite skogigt/rustik-aktigt :) 
  • Helena1990
    Tycker de är bra att va ute i god tid, Vi planerar också att skicka ut SAVE THE DATE kort ca ett år innan för att så många som möjligt ska ha möjlighet att komma på bröllopet. Om bröllopsdagen infaller under ett lov tycker jag absolut att man ska skicka save the date.
  • Helena1990
    Trattkantarellen skrev 2014-02-15 16:45:35 följande:
    Välkommen! Vi gifter oss också i Maj 2015 :)
    Tack :) åh så spännande, hur långt i planeringen har ni kommit? Vilket datum gifter ni er?
  • EochA

Hej hej.
    Ny i tråden och vi planerar bröllop till den 10/1-15.
    Erik har inte friat än men har hintat om att han ska göra det den 4/8-14 (då jag fyller 30) efter att jag sa att jag gör slag i saken ajälv på alla hjärtans dag ;) Att vi planerar bröllopet innan förlovningen är av den enkla anledningen att det är så få månader mellan augusti och januari :)

• inkawow

Satt och kollade på romances hemsida. Tror vi tar ett save the date kort i samma stuk som bröllopsinbjudan eller blir det för tråkigt?

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!