Helena1990 skrev 2014-02-15 11:34:29 följande:
Hoppar in i denna tråden!!! Vi gifter oss i Maj 2015 :) har precis börjat med all planering, ett år känns som en väldigt lång tid men med all planering som ska göras känns det året behövande.
Välkommen! Vi gifter oss också i Maj 2015 :)
inkawow skrev 2014-02-15 12:57:52 följande:
Vad tror ni om att skicka iväg save The Date korten 1 år i förväg? Sportlovet infaller samma vecka och man vet inte riktigt när folk börjar boka vinter resor...
Tja, jag har redan muntligt meddelat mer än hälften av våra gäster, och det är nästan 1,5 år innan... Eftersom vi träffar många av de vi kommer bjuda relativt regelbundet gör vi såhär, de som vi inte träffar kommer få ett save-the-date-mail istället, så lägger vi mer krut på själva inbjudan. Den planerar jag att skicka ut ca 5 månader innan, med OSA typ 2 mån innan. Sportlov är ju som du säger populärt att åka bort på, så hellre för tidigt än för sent tycker jag!
Petraksa skrev 2014-02-15 14:30:57 följande:
Har lagt upp dessa i några andra trådar men lägger upp här med. Vill ha så mycket feedback som möjligt, bra som dåligt!
Gjorde lite test-pyssel idag och här är resultatet.
Glasburkarna är tänkta att vara som välkomstdrink med någon frisk sommrig bål. Ska köpa nya burkar då och skriva varje gästs namn på etiketten.
I "vasen" ska där vara någon ensam fin lila blomma med någon grön kvist.
Vad säger ni?
Fint! =)