• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • josefjun

Suttit i helgen och pysslat lite, blir riktigt nöjd med resultatet.. Tror inbjudningarna kommer bli riktigt bra när de är riktig text och så på, plus att vi ska ha någon liten detalj på.

Va tycks?

• camwic

Skitdag! Fick broscherna till min bukett idag, de är inte färdiga broscher utan bara plattor till borscher. Fick sidenbandet till brudbukett i helt fel färg. Ja lite bridezilla idag. Dessutom missade jag bussen imorse så höll på att bli sen till jobbet. 
    Berättar allt för blivande mannen som tittar på mig och säger "men älskling, det löser du!" JAG ska jag lösa bandkrisen? För han är inte lika pysslig. Jag älskar mannen men ibland vill jag ha mer än en kram och glada tillrop. jag vill att han ska bli lika uppjagad som jag är över fel färg. Nu när skriver detta så inser jag hur löjligt det låter men men :) 

• inkawow

Har ni bokat frisör inför den stora dagen? Jag har kollat runt lite med olika frisörer och med tanke på att mannen ska fixa sig själv så blir det endast jag och barnen som hamnar hos frisören. 3750:- och då är inte ens barnen inräknade förutom en lättare fläta. Vad ger ni för brud uppsättning?

• filibustern
    camwic skrev 2014-02-17 21:24:42 följande:
    Skitdag! Fick broscherna till min bukett idag, de är inte färdiga broscher utan bara plattor till borscher. Fick sidenbandet till brudbukett i helt fel färg. Ja lite bridezilla idag. Dessutom missade jag bussen imorse så höll på att bli sen till jobbet. 
    Berättar allt för blivande mannen som tittar på mig och säger "men älskling, det löser du!" JAG ska jag lösa bandkrisen? För han är inte lika pysslig. Jag älskar mannen men ibland vill jag ha mer än en kram och glada tillrop. jag vill att han ska bli lika uppjagad som jag är över fel färg. Nu när skriver detta så inser jag hur löjligt det låter men men :) 
    men oj vad arg jag skulle blivit! speciellt över broscherna! ärsch, jag kan bli RIKTIGT arb över att jag tappar en gaffel :P 
    inkawow skrev 2014-02-18 07:19:58 följande:
    Har ni bokat frisör inför den stora dagen? Jag har kollat runt lite med olika frisörer och med tanke på att mannen ska fixa sig själv så blir det endast jag och barnen som hamnar hos frisören. 3750:- och då är inte ens barnen inräknade förutom en lättare fläta. Vad ger ni för brud uppsättning?
    du (eller någon annan) kan inte fläta barnen? bara en fundering. ^^ 
    jag kommer inte boka tid ÄN. känner att allt är fånigt tidigt att boka än så länge. blir väl att jag börjar boka saker i september.. då är det ett år kvar. jag fick höra av en frisör (blir troligen henne också) att det skulle gå på 2000-2500, beroende på hur avancerat det är, och då kan hon hjälpa en med smink också om jag fattade det rätt. inte billigt, men inte skitdyrt heller tycker jag. :)

• Petraksa

Tack tjejer för feedbacken!
    Tror att jag kommer binda ett sidenband i vår temafärg runt flaskhalsen istället..

Angående frisör så har jag bara pratat löst med min frisör om det.
    Vill att hon ska komma hem till mig och fixa både mitt hår och tärnornas. Blir lite lättare uppsättning så ingenting som tar flera timmar.
    KOmmer kosta lite mer när hon kommer hem till mig men jag tycker att det känns mycket mer avslappnat istället för att sitta uppe på frisörsalongen. :) 

• MissChristensson

HEJ allihop.

Vi ska också gifta oss 2015. Dock den 13 Juli (dagen då vi träffades för 6 år sedan). Jag har redan börjat planera och kika rundor på ställen och färger, stil och klänningar. Kanske lite väl tidigt men folk säger att ett välplanerat bröllop blir ett bra bröllop. M2b friade på alla hjärtans dag detta året. Grät av lycka.

Vi har tänkt att ha vårt bröllop på ett slott här i närheten, borgerlig vigsel.

dock undrar jag, vad kan jag fixa redan nu? är de över huvudtaget något jag kan fixa redan? jag vill så gärna.... de kliar i fingrarna!!

• filibustern
    MissChristensson skrev 2014-02-18 12:56:51 följande:
    HEJ allihop.

Vi ska också gifta oss 2015. Dock den 13 Juli (dagen då vi träffades för 6 år sedan). Jag har redan börjat planera och kika rundor på ställen och färger, stil och klänningar. Kanske lite väl tidigt men folk säger att ett välplanerat bröllop blir ett bra bröllop. M2b friade på alla hjärtans dag detta året. Grät av lycka.

Vi har tänkt att ha vårt bröllop på ett slott här i närheten, borgerlig vigsel.

dock undrar jag, vad kan jag fixa redan nu? är de över huvudtaget något jag kan fixa redan? jag vill så gärna.... de kliar i fingrarna!!
    haha, du har samma problem som jag.. det kliar i fingrarna, men det känns för tidigt att börja med något.. :P ni kan ju kolla priser, kanske göra några testinbjudningar/placeringskort? söka inspiration!
  • frkmaria

Jag vill så gärna göra allt nu. Men. Försöker hejda mig lite. :) Har klippt "skivorna" som ska va till inbjudningskorten, så det är typ klart allt jag kan med det. Sitter och tittar och drömmer mig bort på sidor alltför ofta. Hittade igår små tandpetare att ha i snittar som hade g-klavar. Perfekt! Ska dessutom försöka utforma en Skiva att ha som placeringsskylt. Vi får se hur det går. Men jag längtar.

Och idag är det årsdag för oss så ikväll blir det trerätters och bio! :D Tjoho.  

• filibustern
    frkmaria skrev 2014-02-18 16:39:43 följande:
    Jag vill så gärna göra allt nu. Men. Försöker hejda mig lite. :) Har klippt "skivorna" som ska va till inbjudningskorten, så det är typ klart allt jag kan med det. Sitter och tittar och drömmer mig bort på sidor alltför ofta. Hittade igår små tandpetare att ha i snittar som hade g-klavar. Perfekt! Ska dessutom försöka utforma en Skiva att ha som placeringsskylt. Vi får se hur det går. Men jag längtar.

Och idag är det årsdag för oss så ikväll blir det trerätters och bio! :D Tjoho.  
    grattis på dagen då! :D själv har jag och göbben avnjutit en liten chokladprovning. köpte olika tryfflar på en affär, (DYRT SOM FAN var det!) de flesta goda, någon inge go :P ha så trevligt!
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!