• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • camwic
    Petraksa skrev 2014-01-28 08:30:58 följande:
    Gud vad ni är duktiga tjejer!!
    Jag har hittills gått ner 18kg och har 25-30 kvar. Men det ska väl gå på 1,5 år eller? Hoppas verkligen det iallfall.

Hur har ni alla lyckats så bra?! Jag menar 50kg är riktigt mycket att gå ner, det 'är ju som en hel liten person! :) 
    Jag vägde 152 när jag började. Det är tre personer, så är så glad när jag bara väger som två små personer :). Jag älskar mig själv nu, kan se mig själv och inse att jag ser bra ut. Jag tror på min man när han säger att jag är snygg och sexig (inget jag gjorde innan, då var jag säker på att de bara jävlades med mig). 
  • frkmaria

Jättefin Filibustern! Den förstår jag du vill ha!

Well. Till att börja med så ska man ju tydligen gå och kolla sin sköldkörtel = dålig ämnesomsättning. Fick diagnosen för tre år sen men den har fortfarande inte stabiliserats..så.. ja.. Där hjälper det mig mycket under de perioder värdena ligger bra! :)

Äter på en massa konstiga dieter heeeela tiden (cambridge, lchf, vv, 800kcal/dag, 5/2 osvosvosv) och försöker röra mig. Nu har jag ju som sagt lite + från höstens minsta men nu försöker jag äta 5/2, äta lite resten av vardagarna och få lov att äta lite "som jag vill" på helgerna. Det är alltid svårt hur mycket man ska tillåta sig själv att äta, jag har liksom ingen spärr. Något som är bra är att jag börjat gå ut och gå med en kompis VÄLDIGT mycket. Vi går minst 1,5-2h/gång och vi går MINST 3 ggr/veckan, oftast fler. Det känns superbra faktiskt! Men just nu väntar jag på vårvädret...då blir det roligare att gå ut. :)  

• SaRoVi

Nybörjare klänningen beställd och pålägg hem till mig :):):):):):):) Sen blir det även bröllopsmässan med min m2b i helgen för lite inspiration! Både lokal och kyrka är bokat, budgeten är spikad och nubbarnas jag verkligen längta :D Han också börjat så smått på placeringskorten så nu känns de som det händer lite på bröllopsfronten igen :) Hr går de för er alla med planeringen osv? Hur långt har ni kommit?

• SaRoVi

Oj haha ska inte stå nybörjare innan klänningen. Haha skriver på ipaden så den ändrar själv :/

• Petraksa
    SaRoVi skrev 2014-01-28 20:34:21 följande:
    Nybörjare klänningen beställd och pålägg hem till mig :):):):):):):) Sen blir det även bröllopsmässan med min m2b i helgen för lite inspiration! Både lokal och kyrka är bokat, budgeten är spikad och nubbarnas jag verkligen längta :D Han också börjat så smått på placeringskorten så nu känns de som det händer lite på bröllopsfronten igen :) Hr går de för er alla med planeringen osv? Hur långt har ni kommit?
    Hahaha, "pålägg" hem till mig. Damn you autocorrect.. Men tack för kvällens garv ;)

Ska ni till Malmö på bröllopsmässan?
    Jag ska dit med min mamma då hon anmälde sig frivilligt och min sambo blev nog ganska glad över att slippa ;) 
  • filibustern
    camwic skrev 2014-01-28 14:56:25 följande:
    OHHH!!! MUST HAVE!!! :)
    ja visst! haha älskar den, och den skulle bli skitsnygg i svart! men håller på med en jätteduk i svart( fast jag har tagit paus nu) och det är jobbigt, så jag tror den får bli i vitt faktiskt. 
    SaRoVi skrev 2014-01-28 20:34:21 följande:

å vad kul att karln din förljer med! min fästman blir bara förbaskad när jag (de få gånger) pratar om bröllopet.. :( 
  • Petraksa
    Filibustern: Jag förstår vad du menar! Min sambo vill inte alls prata om bröllopet. Han säger i princip bara att jaja det fixar du så bra så.. Visst brukar det vara jag som fixar allt om vi ska ha större fester osv då jag tycker att det är kul.
    Men lite engagemang från männens sida hade inte skadat ibland ;) 
  • josefjun
    Petraksa skrev 2014-01-28 08:30:58 följande:
    Gud vad ni är duktiga tjejer!!
    Jag har hittills gått ner 18kg och har 25-30 kvar. Men det ska väl gå på 1,5 år eller? Hoppas verkligen det iallfall.

Hur har ni alla lyckats så bra?! Jag menar 50kg är riktigt mycket att gå ner, det 'är ju som en hel liten person! :) 
    Jag tror stenhårt på att Inte följa alla en miljon dieter för det håller inte i längden. Jag satsar på att hitta något man kan leva med resten av livet. Jag har Inga förbud, jag äter "ren" hälsosam mat. Äter mat ca 6 ggr om dagen och ca dubbelt så många kcal mot förut samt tränar styrka hemma blandat med gymmet 3-4 ggr i veckan. Och detta är något man kan leva på, alltid.. Har levt på dieter men inget som går att hålla och då har jag gått upp allt igen när jag börjat äta normalt igen :/ Men de är ju så jag fungerar och alla är olika :)
    Petraksa skrev 2014-01-29 07:50:09 följande:
    Filibustern: Jag förstår vad du menar! Min sambo vill inte alls prata om bröllopet. Han säger i princip bara att jaja det fixar du så bra så.. Visst brukar det vara jag som fixar allt om vi ska ha större fester osv då jag tycker att det är kul.
    Men lite engagemang från männens sida hade inte skadat ibland ;) 
    Min sambo är likadan :( Jag försöker tvinga ur han någr tankar eller ideer men han säger bara "de fixar du så bra".. Blir toookig.. Vill att han ska komma med några egna åsikter ju.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!