• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Madicken
    josefjun skrev 2014-01-27 18:26:48 följande:
    här kommer några bilder på mig i klänningen.. ignorera håret ;)

Den är jättefin!! Gratulerar Solig
  • josefjun
    Madicken skrev 2014-01-27 18:40:45 följande:
    Den är jättefin!! Gratulerar Solig
    Tack! nu läääääängtar jag!
  • frkmaria

Jättefin klänning! Sitter suprefint! Och bra gjort att gå ner så mycket. Jag har väl gått ner hälften av det jag vill ungefär (20+20)... men sen ligger jag och pendlar. just nu är det tyvärr lite mindre än 20... kämpa kämpa! Har ju 1,5 år kvar så det ska nog gå! :P 

• filibustern

josefjun: å va fint!!! älskar speciellt baksidan! (snörningen och fallet på släpet :P) 

har, på tal på etsy som ni diskuterat, hittat en underbar grej som egentligen inte har nåt med bröllop att göra.

tänkte söka efter bröllopsbroderier på den sidan, då jag broderar mycket. och fann bl.a ett rätt så coolt minnesbroderi med super marios slutscen :P men så upptäckte jag att alla broderier är ju SÅÅÅ mycket billigare än på andra ställen. hittade bl.a en tavla (helt kit) föreställande en körsbärsträdkvist, med två fåglar och lite kinesiska tecken. OJOJ så fin, och varför är den billig tycker jag?

- 50 x 25 cm i storlek (de e rätt så stort tycker jag)
    -14 count/inch (vet inte hur mycket rutir/cm, men det låter smått)
    - man får välja mellan vit, svart, creme eller marinblå väv (dessa möjligheter!!)
    - FRAKTFRITT från kina! (eller var det japan?)

180kr

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

fasen en sån där skulle ju typ kosta 700-800 spänn här i sverige! 

• filibustern

ok. äntligen räknat ut det. det var inte så farligt smått. 14 counts/inch är "bara" 5.6 stygn/cm^^

• frkmaria

länka! vill se hur du menar. :)
    Har du råd så köp! Låter ju inte som värsta utgiften ifall det blir fel.

Köpte på tal om att bara köpa 3 st springformar i olika storlekar från panduro. Så ifall jag gör tårtan så är det ju perfa att ha olika storlekar. 200 kostade alla 3! :)  

• Trattkantarellen
    josefjun skrev 2014-01-27 18:28:26 följande:
    meeeen så posta ja innan ja la upp fler haha

Den var supersnygg!
    Bra jobbat att gå ner så mkt!
    Jag har 15kg att gå ner, började nu 1/1 och ligger på minus 2,5 hittills.
    Men det är ju ett tag kvar som sagt  
  • camwic

Sitter och budgeterar lite nu, har hittills använd penna och papper. Men nya versioner av Exel har en mall för bröllopsbudget och den är riktigt bra. Du skriver in vad du tror saker ska gå på, när du sedan köpt det skriver du in den faktiska summan och så räknar datorn ut allt. Mitt bröllop som jag hade budgeterat 30 000;- på papper blev helt plötsligt 46 000:- Jäkla program :). (mesta är resekostnad jag har även räknat med våran bröllopsresa som går före vårt bröllop, ja vi är helt galna, vi är ju inte ens förlovade ännu, det kommer 4/11-14) :)

• filibustern
    frkmaria skrev 2014-01-27 20:21:45 följande:
    länka! vill se hur du menar. :)
    Har du råd så köp! Låter ju inte som värsta utgiften ifall det blir fel.

Köpte på tal om att bara köpa 3 st springformar i olika storlekar från panduro. Så ifall jag gör tårtan så är det ju perfa att ha olika storlekar. 200 kostade alla 3! :)  
    www.etsy.com/se-en/listing/117226459/free-shipping-14-counted-oriental-flower 

här har du länk och bild. love it alltså. 
  • Petraksa

Gud vad ni är duktiga tjejer!!
    Jag har hittills gått ner 18kg och har 25-30 kvar. Men det ska väl gå på 1,5 år eller? Hoppas verkligen det iallfall.

Hur har ni alla lyckats så bra?! Jag menar 50kg är riktigt mycket att gå ner, det 'är ju som en hel liten person! :) 

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!