• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    frkmaria skrev 2014-01-30 14:29:44 följande:
    Tror man kan kräva halva den andres rikedom ifall man är riktigt jävlig vid n skilsmässa. tror man ska dela på allt liksom. varför har folk annars gjort det om det inte går?
    ah... i see.. 
  • filibustern

håller på att bli galen! ska försöka hitta några smycken till Dagen. men de e ju skitsvårt att bestämma sig! ska jag ha kottar som ursprungsplanen? eller grenar? löv? fåglar? kan jag ha grenar i öronen och en kotta runt halsen? eller ser det galer ut? och så är ju bara fråga om vad osm passar på mig, speciellt örhängen, då jag har rätt så fläskiga örsnibbar, så passar faktiskt inte allt i dom. små ringar och små studs brukar funka. och krokar. men ja... 

björklövshalsband är ju skitsnygg, men då är dom ju för stora, vill ha små smycken, som inte tar över, men som man ser hör till allt.

ja huvva vad man funderar..  

• frkmaria

Oj. Det där med smycken har jag inte ens tänkt. Men jag tycker ju det är fantastiskt fint med pärlor. :) Så får man väl se om man ska ha någon fin silverberlock eller något bara. Det tror jag är mitt minsta problem! ;) 
    Men visst, vill du baka in temat i smyckena med så blir det kanske svårare.  

• filibustern
    frkmaria skrev 2014-01-30 16:11:17 följande:
    Oj. Det där med smycken har jag inte ens tänkt. Men jag tycker ju det är fantastiskt fint med pärlor. :) Så får man väl se om man ska ha någon fin silverberlock eller något bara. Det tror jag är mitt minsta problem! ;) 
    Men visst, vill du baka in temat i smyckena med så blir det kanske svårare.  
    jo. pärlor är väl inte min cup of tea.. men det kan vara fint, dock finner jag det inte riktigt passande på VÅRT bröllop^^ 
  • filibustern

och så frågan, silver eller guld? och kan man blanda? hittade ett par örhängen föreställande en vertikal gren med en fågel på. i guld, rätt så små. finns tyvärr inte i silver vilket hade varit bättre. men vet inte om jag vill ha gudl runt halsen... fast jag har det ju nu med mitt guldhalsband jag fick av karln för massa år sen.. ja herrejisses.. 

• frkmaria

Vi ska ju ha silver i färgtemat.. MEN... jag vill ju egentligen hellre ha guldsmycken då vi har guldringar. Men eftersom temat är silver så.. äsch. Vi får se. Allt kanke inte måste matcha allt. Då är man ju helt snurrig till sist! :P 

• filibustern
    frkmaria skrev 2014-01-30 16:22:42 följande:
    Vi ska ju ha silver i färgtemat.. MEN... jag vill ju egentligen hellre ha guldsmycken då vi har guldringar. Men eftersom temat är silver så.. äsch. Vi får se. Allt kanke inte måste matcha allt. Då är man ju helt snurrig till sist! :P 
    haha! ne det är ju sant.. men ändå.. man vill ju inte det ska typ skära sig :P i alla fall gällande sånt som man har på sig :P
  • frkmaria
    filibustern skrev 2014-01-30 16:24:41 följande:
    haha! ne det är ju sant.. men ändå.. man vill ju inte det ska typ skära sig :P i alla fall gällande sånt som man har på sig :P
    Nej det är klart. Men outfiten väntar jag nog med tills jag har gått ner i vikt. Det blir mycket roligare att matcha smyckena med klänningen. :) Men jag har ju inte klänningen än som vissa andra! ;P
  • filibustern

^^ ja det är ju en fördel. ja just.. jag har ju massa genomskinliga pärlor på min klänning... ÄSCH. det får omatcha det. vill ha smycken jag gillar, och kan använda fler gånger :P 

• filibustern

kan ju lägga in några exempelbilder påvad jag hittat. 

älskar björklövshalsbanden som finns, men dom är ju jättestor! 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!