• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • josefjun
    camwic skrev 2014-01-27 16:13:29 följande:
    Ohh vad underbart josefjun, vart beställde du klänningen från? Har hittat min drömklänning men törs inte beställa den ännu. Är ju ändå ett år kvar så tänkte att jag väntar lite... om jag kan hålla mig :). Etsy är underbart, alldeles för underabart, plus att det är lite annorlunda så man känner sig lite ensam med grejerna och inget man köpt på glitter. (inget fel på glitter men på mitt bröllop vill jag vara ensam och vacker och bara ha saker som ingen annan någonsin ha tänkt på) :). 
    Hoppas klänningen sitter som en smäck och du är underbart vacker (huvudsaken är att du tycker det) :) 
    Jag har beställt från JJhouse! :)
    Jag kunde verkligen inte hålla mig haha! Känner som du, man vill ha sina "egna" saker då man gifter sig ovh inte samma smycken som någon annan :)
  • Madicken
    josefjun skrev 2014-01-27 16:00:57 följande:
    .

Idag kom även min klänning på posen! Snart kommer en vännina och ska hjälpa mig knyta på den ordentligt. Bara dragit på den snabbt nu och den verkar sitta som en smäck! Kvaliteten är faaantastsik! Hittils är jag sååååååå nöjd!
    spännande! Såg bilden i tråden och det vore kul att se hur den blev!!
  • frkmaria
    josefjun skrev 2014-01-27 16:00:57 följande:
    etsy är fantastiskt! är där inne och kollar var varranan dag ;) vill ha typ allt haha!
    Du är Inte konstig! Absolut inte. Enda sen vi bestämmde att vi ska gifta oss så har ja varje dag googlat kollat och haft mig! hehe.

Idag kom även min klänning på posen! Snart kommer en vännina och ska hjälpa mig knyta på den ordentligt. Bara dragit på den snabbt nu och den verkar sitta som en smäck! Kvaliteten är faaantastsik! Hittils är jag sååååååå nöjd!
    Gud vad kul att höra att du är nöjd med jjhouse! Då kanske man ska våga betsälla där när det väl är dags! ;) Flera stycken har ju klagat på att måtten är dåliga och klänningarna sitter som ett tält så skönt att höra att den sitter som en smäck! :D
  • camwic

Fick höra en sak av min kompis som gifte sig i sommras. Att brudar "alltid" går ner i vikt inför bröllopet, vare sig man har tänkt det eller inte. Det var sömmerskan som sa det åt henne. Klänningen hon ville ha var på tok för liten, enligt min kompis, men sömmerskan sa nej den blir perfekt. och tro mig hon var vacker som en dröm på bröllopsdagen. Så tänkte man kanske ska ta det med i beräkningen om man ska beställa klänning. 

• josefjun
    camwic skrev 2014-01-27 18:21:14 följande:
    Fick höra en sak av min kompis som gifte sig i sommras. Att brudar "alltid" går ner i vikt inför bröllopet, vare sig man har tänkt det eller inte. Det var sömmerskan som sa det åt henne. Klänningen hon ville ha var på tok för liten, enligt min kompis, men sömmerskan sa nej den blir perfekt. och tro mig hon var vacker som en dröm på bröllopsdagen. Så tänkte man kanske ska ta det med i beräkningen om man ska beställa klänning. 
    ja har precis genomgått en förändring och tappat ca 50 kg :P har inte speciellt mkt mer fett att gå ner.. tränar 3-4 ggr i veckan.. och kommer nog hålla denna kroppsformen så länge ja bara kan :)
  • camwic

Låter super det

josefjun skrev 2014-01-27 18:25:26 följande:
    ja har precis genomgått en förändring och tappat ca 50 kg :P har inte speciellt mkt mer fett att gå ner.. tränar 3-4 ggr i veckan.. och kommer nog hålla denna kroppsformen så länge ja bara kan :)
    Låter super det josefjun!! Har själv gått ner 50kg men har en hel del att ta av så var väl lite av en förhoppning för min del :). 
  • camwic
    josefjun skrev 2014-01-27 18:26:48 följande:
    här kommer några bilder på mig i klänningen.. ignorera håret ;)

Vad du var vacker!!! Satt som en smäck :)
  • josefjun
    camwic skrev 2014-01-27 18:29:18 följande:
    Vad du var vacker!!! Satt som en smäck :)
    Tack!! :D
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!