• Polkadot

Rockabilly/50-tal?

Någon mer här som ska ha ett bröllop/bröllopsfest med tema rockabilly/50-tal?

Hittar bara gamla inlägg/trådar, så jag hoppas få nya diskussioner med samma tema. Vore kul att få lite tips på dekorationer och bra ideér!

Någon?

• Svar på tråden Rockabilly/50-tal?
  • MsChevy

Åh va spännande! Jag hoppas ni visar en massa bilder sen! 
    Hur ser era inbjudningar ut förresten? Jag har en massa idéer men jag kan inte bestämma mig (o sambon likaså, han säger "det där kan du bäst") damn it! Tungan ute Obestämd

Hur ser upplägget ut för er stora dag? Vad har ni för lokaler till festen? Jag föreslog en speciell folk park för sambon och han tyckte det lät jättebra, men när vi åkte förbi den häromdan tyckte han inte alls den var bra. (Han vill nog egentligen ha ett prinsessbröllop med slott o allt, haha) Så jag får väl använda lite kvinnlig charm o blinka med mina blå så kanske han gillar det ändå Tungan ute 

• 737dagar

Om det är någon som behöver dekorationer till sitt 50-tals bröllop kommer jag ha löpare, hamburgerkorgar, colaflaskor, glasburkar för godis, vimplar mm till salu. Hör av er bara!

• MsChevy
    737dagar skrev 2013-06-19 22:41:59 följande:
    Om det är någon som behöver dekorationer till sitt 50-tals bröllop kommer jag ha löpare, hamburgerkorgar, colaflaskor, glasburkar för godis, vimplar mm till salu. Hör av er bara!
    Jag är jätteintresserad!!!!!!!!!! 
  • Lager

Nu är våra menykort färdiga! Vi valda att köra på det då vi inte orkade/tyckte det var nödvändigt med festprogram eller liknande.

De blå ska vara på honörsbordet, blev lösningen på att vi inte hade tillräckligt många papper av den andra sorten :P

Framsida med meny och dryckesalternativ.

På baksidan har vi skrivit ett litet tack.

Vi blev mycket nöjda! :)
  • Lager
    MsChevy skrev 2013-06-25 23:22:55 följande:

Var har du hittat de underbara pappren? 
    De med cupcakes hittade vi på utförsäljning på Gallerix för snart ett år sedan. Betalade inte alls mcyket för dem...
    Tyvärr vet jag inte om de finns kvar? Vi hade ju inte tillräckligt många, anledningen vi köpte till de blåa. De blåa är köpta på Panduro.
  • 737dagar
    MsChevy skrev 2013-06-23 19:46:04 följande:
    Jag är jätteintresserad!!!!!!!!!! 
    När gifter du dig och vart bor du? :)
  • MsChevy
    737dagar skrev 2013-06-26 07:58:29 följande:
    När gifter du dig och vart bor du? :)
    Vi gifter oss 7 juni nästa år och Västerås är platsen för oss Solig du då? 
  • 737dagar

Vi gifter oss om exakt en månad (hjälp!!!!) och vi bor i Göteborg.

• Marione

Får jag hoppa på tråden trots att vi inte ska ha ett renodlat 50-tals bröllop. Det är snarare buffén, efterrätterna och tårtan samt dekorationerna som kommer att gå åt det hållet. Vi kommer att servera hemgjorda/grillade hamburgare på buffén, hembakad efterrättsbuffé med mkt täckta pajer och cupcakes och bröllopstårtan ska vara en amerikansk dröm (om det nu går då jag ska baka själv :)

Svar på tråden Rockabilly/50-tal?