• Polkadot

    Rockabilly/50-tal?

    Någon mer här som ska ha ett bröllop/bröllopsfest med tema rockabilly/50-tal?


    Hittar bara gamla inlägg/trådar, så jag hoppas få nya diskussioner med samma tema. Vore kul att få lite tips på dekorationer och bra ideér!


    Någon?

  • Svar på tråden Rockabilly/50-tal?
  • 737dagar
    GabriellaIvarsson skrev 2013-03-26 15:33:58 följande:
     Vad är det för klänning du funderar på? :)
    Jag har hela tiden tänkt mig klänningen Marilyn från honeypie boutique, men nu när jag tittat på bilder där riktiga människor har den på sig så tycker jag att halterneck-banden ser ut att sitta väldigt tätt och jag tycker inte alls det ser smickrande ut. De klänningarna sys efter ens mått och det gör att man inte kan returnera om man inte är nöjd. Så nu har jag tittat på Vivien of Holloway istället och funderar på att beställa en sån istället. Men tänk om inte den passar?
    Jag får seriöst panik, för ska man beställa från honeypie så har de en leveranstid på typ 12 veckor.. kul att stå där precis innan bröllopet och inte ha en klänning :S

    Marilyn:
    Marilyn

    Vivien of Holloway:
  • GabriellaIvarsson
    737dagar skrev 2013-03-26 21:25:22 följande:
    Jag har hela tiden tänkt mig klänningen Marilyn från honeypie boutique, men nu när jag tittat på bilder där riktiga människor har den på sig så tycker jag att halterneck-banden ser ut att sitta väldigt tätt och jag tycker inte alls det ser smickrande ut. De klänningarna sys efter ens mått och det gör att man inte kan returnera om man inte är nöjd. Så nu har jag tittat på Vivien of Holloway istället och funderar på att beställa en sån istället. Men tänk om inte den passar?
    Jag får seriöst panik, för ska man beställa från honeypie så har de en leveranstid på typ 12 veckor.. kul att stå där precis innan bröllopet och inte ha en klänning :S
    Tycker att båda klänningarna ser fina ut! Gå efter det som känns bäst och chansa! Du kan ju alltid sälja den om det skulle vara helt fel? Jag tycker i allmänhet att klänningar i den här stilen brukar vara ganska "förlåtande", även om de inte passar helt så syns det inte direkt. Kanske kan man gå till en skräddare och få den insydd?
  • 737dagar

    Jag beställde klänningen från Vivien of Holloway och den blev faktiskt helt ok. Den kommit typ 4 dagar! Helt galet. Iaf, den har skenor över bysten som inte sitter helt 100, men jag tror det får gå..

  • MsChevy

    Hej igen! Det va länge sen jag var här inne! Sambon o jag separerade ett tag, men har hittat tillbaka till varann och är kärare och starkare o lyckligare tillsammans än nånsin Skrattande så nu fortsätter vi planera vårt 50-talsbröllop Solig

  • 737dagar

    MsChevy- vad roligt att ni hittade tillbaka till varandra!! Grattis!

  • Principisessan
    Jennie in white skrev 2013-03-25 14:41:22 följande:

     


    Vi planerar också inom detta tema. Igår fotade vi till inbjudningskorten. Och skickade även in dem. Så snaaart får vi skicka ut dem till gästerna!
    Vi ska ha middag & fest i en inredd lada, så det blir en ganska så "torftig" lokal vilket vi tänkt använda oss av och fortsätta på. Mycket vitt i dukar osv och så lägga in klickar av vår färg, röd. Funderar på enkla nejlikor i flaskor på bordet. Gillade verkligen slingorna på denna bild..

    programet tänkte jag sätta mustacher och pussmunnar på baksidan på.. hålla liv i "inbjudningskortet" tänkte även tillverka en drös med mustasch-pinnar som kan finnas på festen. Kan bli roliga foton tror jag.

    Kanske mest tema enligt är ju min klänning 


    och den hotrod inspirerade traktorn vi kommer att åka från stadshuset.

     


     


    oj vilken fin klänning, vart är den köpt? 
     
  • MsChevy

    Hur går det med planeringen, tjejer? Här står vi i valet o kvalet om vi ska slå till i sommar eller vänta till nästa år... ObestämdTungan ute

  • GabriellaIvarsson
    MsChevy skrev 2013-05-01 23:31:33 följande:
    Hur går det med planeringen, tjejer? Här står vi i valet o kvalet om vi ska slå till i sommar eller vänta till nästa år... ObestämdTungan ute
    Det rullar på! Har hunnit träffa de flesta (vigselförrättare, bakare, etc.) och även provsmakat och druckit menyn. 
    Den "enda" stora grejen vi har kvar är väl att prova kläderna igen när de blivit omsydda.

    Igår satt vi och började med bordsplaceringen. Klurigt med roligt!
Svar på tråden Rockabilly/50-tal?