• Polkadot

Rockabilly/50-tal?

Någon mer här som ska ha ett bröllop/bröllopsfest med tema rockabilly/50-tal?

Hittar bara gamla inlägg/trådar, så jag hoppas få nya diskussioner med samma tema. Vore kul att få lite tips på dekorationer och bra ideér!

Någon?

• Svar på tråden Rockabilly/50-tal?
  • GabriellaIvarsson

Oh no, forumet skar av mitt inlägg. Hade ju skrivit en massa mer :(
    Får väl skriva om det som försvann....

Våra inbjudningar kommer se ut lite såhär (Inte färdiga än)
    Fodralet skrivs ut i tjockare A3.

Fram och baksida ettiketter:

Min blivande man kommer ha kostym med inspration härifrån.

Jag har nog bestämt mig för klänningen nu. Den har en massa tyll och översta lagret är broderat med blommor (syns nog inte riktigt på bilden...) Källa.

Min syster som ska vara tärna ska ha denna klänning i turkost och utan blomman (endast svart band). Källa.

Vi har även köpt en gästbok härifrån, kanske inte så mycket tema men kul idé tyckte vi. Gästerna gör sina fingeravtryck och signerar med namn.

Vi har köpt en massa vimplar att pynta lokalen med från Lagerhaus och härifrån.

Som snacks innan middagen kommer vi servera milkshakes, dessa har vi köpt fina pappers-sugrör till. Källa.

Håller på att boka band nu, ett genuint Rockabilly/50-/60-talsband!

Gästerna kommer även få tablettaskar som gåvor: Källa.

Tror det var det vi gjort hittills :)
  • MsChevy

Åh var har du hittat godisaskarna? O det som du har bakom dina kuvert, är det en duk eller vad är det? Det är ju skitsnyggt!

Vi tänkte ha strutar med godis som favours, bl a med äkta polkagrisar. Vi gifter oss några mil från Gränna och eftersom min sambo kommer från Norge så det vore kul att bjuda hans norska släkt o vänner på äkta p-grisar Tungan ute 

Hittade en så mysig ljusslinga (via google förståss) Vanliga bullformar/muffinsformar, gör ett hål, trä på ljusslingan! enkelt o fint!

• GabriellaIvarsson
    MsChevy skrev 2012-11-06 10:52:10 följande:
    Åh var har du hittat godisaskarna? O det som du har bakom dina kuvert, är det en duk eller vad är det? Det är ju skitsnyggt!

Godisaskarna tänkte vi beställa i storpack från Polkapojkarna. Finns även i vissa butiker med blir ju lite dyrare då...

Det som är under kuverten är bordstabletter från Önska :)
  • Polkadot

Härliga bilder ni har!

Försökte lägga in lite av mina tips här, men bilden lade sig i min profil istället :(

Hur gör man för att lägga in bilder i forumsinlägget?

• Polkadot

Vi har tänkt att ha "Key to success" istället för gästbok. Knyter "tags" runt nycklar som gästerna får skriva sina tips på!

Har pysslat en del med tapet. Rusta har tapet som ser ut som tidningspapper och en annan som ser ut som galoonklädsel. Billigt och bra!

Såg en liknade ljusslinga fast med julgransljus som de satt prickiga pappmuggar på. Älskar att skapa utav små billiga medel, men samtidigt få ett blickfång.

Gillar också tablettaskarna!! Kul ideér tjejer!!!

• Polkadot

Lätt och smart ide´.. Vi har svart/vitt/rött- tema och jag funderar på svarta eller röda med vita prickar. Läckert!

• MsChevy
    GabriellaIvarsson skrev 2012-11-06 12:47:30 följande:
    Godisaskarna tänkte vi beställa i storpack från Polkapojkarna. Finns även i vissa butiker med blir ju lite dyrare då...

Det som är under kuverten är bordstabletter från Önska :)
    Vi köper vårt godis direkt i gränna, det känns mer äkta Glad men det var en bra sida! 
  • 737dagar

Åh här vill jag vara med! Vi gifter oss 27/7 och ska ha detta temat :) Hur går det för er med planerna?

• GabriellaIvarsson
    737dagar skrev 2013-01-19 10:50:12 följande:
    Åh här vill jag vara med! Vi gifter oss 27/7 och ska ha detta temat :) Hur går det för er med planerna?
    Det går bra! Har varit lite paus under jul då vi varit bortresta, men nu ska vi sätta igång igen. 
    De närmaste veckorna tänkte vi registrera vår önskelista och se till att göra och skicka ut inbjudningarna. 
Svar på tråden Rockabilly/50-tal?