• Polkadot

Rockabilly/50-tal?

Någon mer här som ska ha ett bröllop/bröllopsfest med tema rockabilly/50-tal?

Hittar bara gamla inlägg/trådar, så jag hoppas få nya diskussioner med samma tema. Vore kul att få lite tips på dekorationer och bra ideér!

Någon?

• Svar på tråden Rockabilly/50-tal?
  • GabriellaIvarsson
    737dagar skrev 2013-03-13 13:11:44 följande:
    Jag har nog bestämt mig för att skita i blommor. Har funderat fram och tillbaka men inga blommor känns riktigt rätt, så nu struntar jag i det. Tänker ha en stor klubba i handen istället :D
    Låter roligt! :)
  • GabriellaIvarsson
    weddinghelena skrev 2013-03-13 13:39:30 följande:
    Underbara inbjudningar! Om jag fått en sådan i lådan hade det "Made my day!" 
    Tack :)
  • 737dagar

Nu har vi äntligen fått våra ringar och hamburgerkorgar :D Känns som att vi är på väg åt rätt håll!

Vad ska ni ha för hållare till placeringskorten?

• GabriellaIvarsson
    737dagar skrev 2013-03-23 20:17:36 följande:
    Nu har vi äntligen fått våra ringar och hamburgerkorgar :D Känns som att vi är på väg åt rätt håll!

Vad ska ni ha för hållare till placeringskorten?
    Vad roligt!

Våra placeringskort ser ut såhär och placeras på vin/ölglaset:

• 737dagar

Vad fina! Vi ska ha gnuggisar som placeringskort :)

• Jennie in white

Vi planerar också inom detta tema. Igår fotade vi till inbjudningskorten. Och skickade även in dem. Så snaaart får vi skicka ut dem till gästerna!
    Vi ska ha middag & fest i en inredd lada, så det blir en ganska så "torftig" lokal vilket vi tänkt använda oss av och fortsätta på. Mycket vitt i dukar osv och så lägga in klickar av vår färg, röd. Funderar på enkla nejlikor i flaskor på bordet. Gillade verkligen slingorna på denna bild..

programet tänkte jag sätta mustacher och pussmunnar på baksidan på.. hålla liv i "inbjudningskortet" tänkte även tillverka en drös med mustasch-pinnar som kan finnas på festen. Kan bli roliga foton tror jag.

Kanske mest tema enligt är ju min klänning 

och den hotrod inspirerade traktorn vi kommer att åka från stadshuset.

• 737dagar

Jag har klänningsångest. Har inte provat en enda klänning, har inte några underkläder och är helt missnöjd med vikten. Om jag ska ha den klänningen jag tänkt så borde jag verkligen beställa den nu, gifter mig om 4 månader! Panik :(

• GabriellaIvarsson

13 juli gifter vi oss!

• GabriellaIvarsson

737dagar Idag 15:12#48 Jag har klänningsångest. Har inte provat en enda klänning, har inte några underkläder och är helt missnöjd med vikten. Om jag ska ha den klänningen jag tänkt så borde jag verkligen beställa den nu, gifter mig om 4 månader! Panik :( Vad är det för klänning du funderar på? :)

Svar på tråden Rockabilly/50-tal?