Rockabilly/50-tal?
Någon mer här som ska ha ett bröllop/bröllopsfest med tema rockabilly/50-tal?
Hittar bara gamla inlägg/trådar, så jag hoppas få nya diskussioner med samma tema. Vore kul att få lite tips på dekorationer och bra ideér!
Någon?
Någon mer här som ska ha ett bröllop/bröllopsfest med tema rockabilly/50-tal?
Hittar bara gamla inlägg/trådar, så jag hoppas få nya diskussioner med samma tema. Vore kul att få lite tips på dekorationer och bra ideér!
Någon?
Appropå vimplar så såg jag en tjej som hade klippt ut tapet i olika färger o sen bara hängt upp med häftklamrar på ett snöre. Ett billigt och enkelt alternativt som jag nog tänkte försök mig på. :)
Vi håller också på med inbjudningarna, tänker skicka ut de så fort de är klara :) Trevlig idé med vimplarna! Men blir det inte dyrt att köpa många rullar tapet och vad gör man med resterna? ^^
Kanske går bra med vanligt presentpapper oxå? men då kanske man ska ha ngn hårdare kartong imellan?
Hur mkt tapet får man på en tapetprovrulle då?
Jag har igentligen ingen aning om det här, men men..
Det lät som en himla bra idé iaf =) Ska nog ta mig till en tapetaffär och kolla lite ^^
Hur ser eran budget ut för bröllopet? Vad har ni för lokal och sånt?
ÄNTLIGEN är våra inbjudningar klara!
Vi har köpt vinyler som vi satt på nya ettiketter och gjort nya fodral till.
Tog sin lilla tid, men oj så nöjda vi är!
Skickas i fina gröna kuvert ^^
Vilka roliga inbjudningar! Hur har ni tänkt duka? Vad blir det för mat?
Vad roligt GabriellaIvarsson! Vi har tänkt nästan likadant :P Vi kommer ha vimplar i taket (håller på syr själv, ska ha 50m, Hua!), vi kommer servera huvudrutten ut såna korgar du pratar om och så ska vi ha kakbuffé till efterrätt. Förrätten är vi inte klara med än. Vi kommer ha godisbuffé också som vi håller på inhandlar diverse burkar och sånt till nu ^^ I entrén till lokalen tänkte vi försöka skapa lite biokänsla med 50-tals posters och så. Det är så mycket att tänka på! Man blir ju tokig av mindre ^^
Hur tänker ni med blommor? Jag är helt lost!
Jag ska köra på en rund bukett med mycket färg hade jag tänkt :)