fannyohenrik skrev 2012-07-13 14:42:30 följande:
Att vi valde smörgåstårta var för att vi frågade några av gästerna vad dom ville äta och dom svarade smörgåstårta då jag och min blivande var osäkra på vad vi ville ha. alla i min familj och hans älskar det. och med en massa olika allergier för allt och inget så var det enklast.
Och till er som är elaka och tycker att mina fråga är "onödig" jag måste väl få fråga vad jag vill, och det var en uppriktig och ärlig fråga då jag verkligen inte förstår hur det kan bli så dyrt. vi kommer ha samma upplevelse som om vi skulle ha bjudit på 5 rätters middag och massa alkohol. men vi valde att lyssna på våra gäster, och både jag och min sambo anser att bröllop är bara EN dag inget mera visst ja det är ett minne för livet och vi kommer få en underbar dag trots att vi inte lagt ner en massa onödigt tusenlappar på en dag. då lägger jag heldre pengar på att få en lyx resa efter bröllopet.
Så jag skriv inte detta inlägg för att verka "dum" eller liknande utan för att jag helt ärlig inte fattar varför man ska lägga så mycket pengar på en dag. även fast jag hade haft flera miljoner på mitt konto så skulle jag aldrig lägga mer än 10 tusen på ett bröllop. då det är väldigt onödigt.
Du verkar inte alls förstå att människor kan vara olika. Du kan absolut inte förstå hur någon skulle lägga så mycket pengar på ett bröllop, det är onödiga pengar. MEN du kan tänka dig att lägga pengar på en lyxresa efter bröllopet. Det är inte onödigt?
Kan du inte allt tänkta dig att det finns massor av människor som tänker tvärt om? De vill lägga mycket pengar på en dag med sina nära och kära men tycker kanske inte alls om att resa?
Sedan finns det de som är som mig och vill ha både delarna. Vi ville ha en lyxig dag med vänner och familj (smörgåstårta är inte lyx för oss men det har du all rätt att tycka) och vi ville ha en lyxig bröllopsresa. Vi hade råd och då är det inte "onödigt" för oss.