baby freeze skrev 2012-04-13 08:47:10 följande:
Sparar, sparar och sparar. JAG ville egentligen ha ett billigt bröllop och göra typ allt själv, men eftersom killens släkt finns i ett annat land så känns det inte riktigt bra. Det är väldigt dyrt för dem att resa hit, medan alla mina släktingar och vänner lättare kan ta sig råd att åka utomlands för ett bröllop. Därför blir det antagligen vigsel utomlands med bröllopsplanerare och hela tjonkarongen. Budgeten är lite drygt 1000kr/gäst för festen och resten kommer väl landa på ca 30k. Brrrrrrrrr...
Men ärligt talat så känns det faktiskt vettigt att lägga mycket pengar på ett bröllop, och spara in på vardagslyxen istället. Det är bara en gång, och om gästerna kan få en trevlig upplevelse som tack för att de tar sig tid och råd att komma, så är det värt det. Så jag anser att vi kan. Hade vi varit yngre och tex velat skaffa barn, hus och åka ut och resa, så hade jag nog prioriterat annorlunda med mina pengar dock.
Tror vi resonerar sådär. Vi är unga och vill skaffa barn, köpa lägenhet/hus, resa och uppgradera bilen liksom. Hellre pengarna på det än på vita puffklänningar och så vidare ;)