Sanna87 skrev 2012-04-12 18:53:58 följande:
Ni som väljer att lägga runt 100 000 eller mer, varför väljer ni att lägga så mkt??
Anledningen till att jag frågar är för att jag tycker det är intressant att höra, och grunden till frågan var också för att jag hörde ett par som båda var arbetslösa och inga direkta pengar sparade utan dem tog lånade pengar som dem la på huslånet.
Själv ska jag och min sambo gifta oss på mallorca, vi har fått resa sponsrad utav sambons föräldrar. Det blir ett väldigt litet bröllop med enbart dem absolut närmaste. Har ingen som helst kontakt med någon från min släkt så ett stort bröllop här hemma kändes inte rätt. I slutändan kanske det landar på mellan 20 000-40 000kr.
Skulle heller aldrig någonsin ta ett lån för ett bröllop.
För att det är så mycket pengar som krävs för att jag ska få mitt drömbröllop. Jag vet exakt vad jag vill ha och sen har vi ca 150 gäster +/- några stycken. Nu vet man ju inte hur många som kommer men det är så många som är bjudna.
Min förlovningsring kostade 23 000 vilket också drog iväg lite på budgeten men det var ju den jag ville ha. Så då är det ju bara att köra. Sa min blivande i alla fall.
Och kan man så varför inte. Bröllopet är ju en dag i livet och något man ska minnas livet ut. Så då tycker jag att man lika gärna kan gå all in.