Brudar i februari 2013 ?
Tänkte som alla andra att vi som skall gifta oss i februari 2013 kunde följas åt och ge varandra lite tips och idéer på vägen :) Jag gifter mig den 2 februari
Tänkte som alla andra att vi som skall gifta oss i februari 2013 kunde följas åt och ge varandra lite tips och idéer på vägen :) Jag gifter mig den 2 februari
Några nya som tillkommit i febuari nästa år? Och hur går det för er andra?
2 feb är verkligen inte långt kvar...tror mig tiden går väldigt fort...hur känns det? excited? Jag gifte mig för snart en månad sen och här kommer lite av mina tips...hojta till om du undrar över något
bröllopsklänning - testa Lilly (birger jarlsgatan) och brollopsbutiken på st eriksgatan...de har en väldigt stor sortimement
fotograf - Ryan på www.ryanstonn.com var superbra. Jätteduktig fotograf (engelsktalande men förstår svenska) som är bra på att fånga alla små detaljer. Med honom får man väldigt färgglada bilder.
blommor - för väldigt fina blommor till en väldigt bra pris - Blomsterhallen (också på Birger jarlsgatan!) det är svårt att tro (med tanke på var det ligger) men de har väldigt bra priser
lycka till!!
Hej här är jag, håller mig anonym då ingen ska veta att det är vi och när
Vi har till dags datum bokat kyrka, fotograf och jag har lagt handpenning klänningen, blev helt tvärtemot än vad jag hade tänkt mig
Dagen då vi vigs är 2013-02-14 och det är ganska så precis 9 år efter vi träffats
Hoppas ni köper att jag vill hålla mig rätt anonym men ändå få vara med lite
När man göra en sån här grej i hemlighet är detsvårt att inte få brista rätt ut : JAG SKA BLI FRU!! JAG SKA GIFTA MIG!! Jag har funnit drömklänningen osv....
Vad kul efter 19 år :) blir det dröm bröllopet? Har du kommit långt i din planering? Klart du får hålla dig anonym det är helt upp till dig :) men du får givetvis hänga med i tråden :) och lite uppdatering kanske du kan bjuda på :) själv har jag kommit ganska långt känns det som. Dock har vi problem med musik och fotograf...
Ekna: Ja det blir drömbröllopet på Ishotellet. Bara jag, min blivande & våra två barn. Det mesta är fixat, har lite saker typ ringen, hindersprövning, boka hyrbil etc. kvar. så det känns rätt lugnt. Men som vanligt kommer jag väl på jättemånga saker i sista minuten sen så jag kommer att få stressa livet ur mig. Det knivigaste är att inte försäga sig inför barnen ( dom ska inte få veta ngt. innan någon dag innan tänkte vi). Tur att denna sida finns så man åtminstone kan skriva om sitt kommande bröllop som man bara längtar till!! =) =)
Idag är det exakt 5 månader kvar!!
Tänkte jag får se till att få över alla febuari brudar i denna tråden nu? Hur går det för alla? Har ju läst andra trådar att det är en hel del febuari brudar som tillkommit vilket är jätte kul att vi är så många :) jag är iaf så lång att blommer, musik, lokal, fotograf, kläder sen innan är klart men jag måste dock fixa med våran hinderprövning och sen är det näbbkläderna som skall fixas ska träffa sömmerskan nu på söndag som ska sy tjejernas kläder :) och imorgon är det bara 3veckor tills alla ska startat :)
3 månader exakt är det kvar idag!!! Var faktiskt gubben som påminde mig, och jag som inte trodde han har koll på något. Wiihhii.....äntligen börjar det närma sig.
Jag måste oxå ta itu med hindersprövningen, kan man printa ut den på datorn??
Hur går det för er andra med bröllopsbestyren?? Jag har blivit lite handlingsförlamad & det gillar jag inte. Finns grejer jag skulle kunna göra men flyttar det framför mig hela tiden....grrr ta dig i kragen nu MiaCilla!!
Hej.
Vi är två väldigt duktiga och erfarna hobbyfotografer som söker övningsbröllop i januari - maj månad.
Vi kommer och fotograferar ALLT Ni vill. Vi smyger runt och fotograferar allt och i slutet av dagen så landar vi på ca 1500 fotografier.
Vi åker hem och väljer ut de absolut bästa bilderna och det brukar bli ca 50-100 ruskigt bra bilder.
Ni kan förvänta Er extremt bra fotografier.
För att visa vad Ni kan förvänta Er, så ber vi dig besöka någon av följande sidor. Här hittar Ni ett exempel på ett komplett bröllop (90 fotografier):
Vi utgår från Avesta i södra Dalarna och är det längre än 25 mil vi skall åka, så skulle vi bli oerhört glada om det finns möjlighet till någon form av övernattning.
För absolut snabbast kontakt mailar Ni på: mmeventfoto@gmail.com
Vi kollar inte denna mail på Bröllopstorget lika ofta.
MVH
Micke & Magdalena
Vi har fått skjuta upp vårat bröllop till maj istället. Det gick helt enkelt inte ihop ekonomiskt med husköpet vi genomförde i oktober. Men nu har vi bestämt oss för 4 maj och det känns bra det också. =) Nu ska jag börja boka och fixa på riktigt!
Men ni som gifter er i mars har inte lågnt kvar nu!!
tänkte puffa lite i tråden och kolla hur det går för alla =)
på fredag ska vi åka och smaka tårta och sen på tisdag ska vi träffa prästen. idag var vi och träffade solisten som ska sjunga, kommer bli så fint =)
börjar kunna knyta ihop säcken men lite kvar =)
Det går framåt! I mellandagarna bestämde vi menyn. OSA trillar in med jämna mellnrum, men väntar fortfarande på en hel hög.
I mitten av januari träffar vi fotografen för avstämning. Ska även smaka tårtfyllningar i dagarna.
Hoppas prästen hör av sig snart så vi får gå igenom allt det.
Men det är fortfarande en massa fix kvar :/ alla trycksaker till festen (meny, festhäfte). Måste komma fram till musiken i kyrkan (in, utgång). Psalmer. Ev. solosång (tror dock inte vi ska ha nån..)
Måste boka in frisören och ev. makeup.
Fixa hela min outfit, underkläder, alla smycken.
Morgongåva.
Blommor (var tidigt ute, men då bad de mig komma tillbaka närmare ;) )
Spåna vidare på dekorationerna. Mitt stora ångestmoment. Måste provduka.. Har ingen aning om vad vi ska göra med honnörsbordet.. :/
Ska jag hålla tal till min man? Har även funderat på att sjunga något, men då måste jag komma på vad och träna in det. Tiden rinner verkligen iväg! :P
För oss går det framåt känns som allt faller på plats nu. Dock mycket men så kul 😃 vi ska boka in tid för att träffa fotografen. Jag har fixat allt till tårtan / bakelserna. Näbbkläderna är snart klara, det sista på min klänning är snart klart den är hos sömerskan. Bara 24 dagar kvar för oss och det känns sjukt men sååå kul 😃
Här faller det oxå på plats. Ekna, om du säger 24 dagar så måste jag ha 35 dagar kvar....wihiii....är du nervös??
Jag har ju som sagt inte så mkt. att planera & fixa med men idag gjorde jag en viktig sak från listan....provade ut min ring. =) Lämnade oxå in våra förlovnings ringar för lite puts, så nu går jag här utan ring & det känns "naket".
När jag satt i bilen på väg till guldsmeden spelades det en sååå fin låt på radion. Tankarna gick direkt till våran dag som närmar sig & vad tror ni jag gör då........jo jag började gråta!!!! Alltså jag kommer nog att böla mig igenom hela mitt bröllop, HJÄLP vad blödig jag är och det irriterar mig faktiskt!!!
Får införskaffa mig vattenfast mascara & den måste verkligen vara VATTENFAST annars blir det inga fina foton vill jag lova. ;)
Säcken är iallafall på god väg att knytas ihop & det känns underbart!!
Här faller det oxå på plats. Ekna, om du säger 24 dagar så måste jag ha 35 dagar kvar....wihiii....är du nervös??
Jag har ju som sagt inte så mkt. att planera & fixa med men idag gjorde jag en viktig sak från listan....provade ut min ring. =) Lämnade oxå in våra förlovnings ringar för lite puts, så nu går jag här utan ring & det känns "naket".
När jag satt i bilen på väg till guldsmeden spelades det en sååå fin låt på radion. Tankarna gick direkt till våran dag som närmar sig & vad tror ni jag gör då........jo jag började gråta!!!! Alltså jag kommer nog att böla mig igenom hela mitt bröllop, HJÄLP vad blödig jag är och det irriterar mig faktiskt!!!
Får införskaffa mig vattenfast mascara & den måste verkligen vara VATTENFAST annars blir det inga fina foton vill jag lova. ;)
Säcken är iallafall på god väg att knytas ihop & det känns underbart!!
Underkläder har jag ju helt glömt bort. Ngt snyggt/sexigt får man väl bjuda på....hahaha. Det får bli nästa grej på listan!!
Varför gråter man fast det är ngt alldeles underbart & lyckligt?? Vet att det är glädjetårar men jag verkligen bölar så din beskrivning vattenfall passar verkligen in på mig. =)
Någon som vet hur lång tid det brukar ta för att få sina ringar?? Är så himla nyfiken på dom så jag vill haaa nuuu!! Är som ett barn som väntar på tomten....hihihi.
Kram sålänge
Underkläder har jag ju helt glömt bort. Ngt snyggt/sexigt får man väl bjuda på....hahaha. Det får bli nästa grej på listan!!
Varför gråter man fast det är ngt alldeles underbart & lyckligt?? Vet att det är glädjetårar men jag verkligen bölar så din beskrivning vattenfall passar verkligen in på mig. =)
Någon som vet hur lång tid det brukar ta för att få sina ringar?? Är så himla nyfiken på dom så jag vill haaa nuuu!! Är som ett barn som väntar på tomten....hihihi.
Kram sålänge
Guldsmeden skickar sms när vi kan hämta ringarna & jag var väl så uppspelt när jag provade ringar så jag glömde fråga hur lång tid det tar. =)
Istället för en fest valde vi att lägga pengar på denna upplevelse. Vistelse 1 kall & 1 varm natt, vigsel & scotertur har landat på ca 20 000 kr. (4 pers) Det är bara ishotellet. Sen är det ju flyg, hyrbil & en natt på hotell i Luleå oxå så då blir ca 15 000 till. Och inte att förglömma mat & dryck mm. som ej är inräknat i detta. Men säkert är detta en liten budget om man jämför med andra.
En sak vet jag iallafall, att detta blir ett alldeles underbart minne för livet både för oss & för barnen.
Sjäva då, hur blir ditt/erat drömbröllop?? Oxå helt underbart vinterbröllop kan jag tro!! =)
Guldsmeden skickar sms när vi kan hämta ringarna & jag var väl så uppspelt när jag provade ringar så jag glömde fråga hur lång tid det tar. =)
Istället för en fest valde vi att lägga pengar på denna upplevelse. Vistelse 1 kall & 1 varm natt, vigsel & scotertur har landat på ca 20 000 kr. (4 pers) Det är bara ishotellet. Sen är det ju flyg, hyrbil & en natt på hotell i Luleå oxå så då blir ca 15 000 till. Och inte att förglömma mat & dryck mm. som ej är inräknat i detta. Men säkert är detta en liten budget om man jämför med andra.
En sak vet jag iallafall, att detta blir ett alldeles underbart minne för livet både för oss & för barnen.
Sjäva då, hur blir ditt/erat drömbröllop?? Oxå helt underbart vinterbröllop kan jag tro!! =)
Hur går det för er februaribrudar??
Har hämtat ringarna idag så jag har "smygprovat" & äntligen har jag förlovningsringen igen så nu känns det som vanligt. Vilket bra jobb dom har gjort med att få våra gamla ringar fina igen. Ser ut som nya nu!!
Men vad "brett" det känns med två ringar & jag som ska ha tre hade jag tänkt. Två på 3,5 + en på 2mm alltså 9mm. Känns lite som jag bara vill ha två nu hahaha mannen blir nog galen på mig snart. (2mm har ingen gravyr & den är köpt sen tidigare så den kanske får ge vika. Synd bara för det är den som har tre små diamanter & alltså enda "blingblinget" på mina ringar) Ja ja ett angenämnt litet problem är det ju iallafall.
Har oxå ringt runt alla ställen som är bokade för en dubbelkoll & allt var i sin ordning. Prästen hör av sig till oss nästa vecka för att boka in möte så fort vi kommer till Jukkasjärvi. Nu börjar det verkligen kännas att allt är på riktigt & inte bara en dröm!!
Doofie, du kommer att få ett snöigt, kallt & underbart bröllop, det låter fantastiskt det du har skrivit!! Är du klar med allt så du bara kan njuta hela resan fram till bröllopet nu?? Hjulen börjar rulla riktigt fort nu
Puff puff på er andra!! Skulle vara roligt att höra hur det går för er.