• Ekna

Brudar i februari 2013 ?

Tänkte som alla andra att vi som skall gifta oss i februari 2013 kunde följas åt och ge varandra lite tips och idéer på vägen :) Jag gifter mig den 2 februari

• Svar på tråden Brudar i februari 2013 ?
  • Hotlena

För oss blir det 7/3 2013 så jag slutar mig gärna in här oxå =) Det är ju nästan februari ;)

@Doofie: Den klänningen var jättefin men det är ju som du säger att man vet ju inte hur den passar om ett år. Men i värsta fall kan man ju alltid sälja den vidare om den inte används, eller inte passar när man köpt den. Bor du i närheten av säljaren kanske du till och med får möjlighet att prova innan köp. =)

Vi har en gästlista på ca 60 idag men jag tror det kommer bli nån fler innan den är helt klar. Hade helst velat att den minska lite men vi har ändå hållt det rätt nära hemmet. Inga onödiga kusiner och liknande som man aldrig träffar. Dock har jag tre mostrar som aldrig skulle förlåta mig om dom inte fick komma ;P Å dom har ju alla karlar som då kommer oxå. Det är på så sätt det drar iväg.
    Men vi kommer fokusera på musik och fest och det viktigaste av allt är att det inte blir tyst, tråkigt och stelt. 

• Doofie
    Hotlena skrev 2012-01-08 22:31:49 följande:
    För oss blir det 7/3 2013 så jag slutar mig gärna in här oxå =) Det är ju nästan februari ;)

@Doofie: Den klänningen var jättefin men det är ju som du säger att man vet ju inte hur den passar om ett år. Men i värsta fall kan man ju alltid sälja den vidare om den inte används, eller inte passar när man köpt den. Bor du i närheten av säljaren kanske du till och med får möjlighet att prova innan köp. =)

Vi har en gästlista på ca 60 idag men jag tror det kommer bli nån fler innan den är helt klar. Hade helst velat att den minska lite men vi har ändå hållt det rätt nära hemmet. Inga onödiga kusiner och liknande som man aldrig träffar. Dock har jag tre mostrar som aldrig skulle förlåta mig om dom inte fick komma ;P Å dom har ju alla karlar som då kommer oxå. Det är på så sätt det drar iväg.
    Men vi kommer fokusera på musik och fest och det viktigaste av allt är att det inte blir tyst, tråkigt och stelt. 
    Kul att ha dig med på tråden också!
    Tyvärr bor säljaren långt från mig, men vi får se hur det blir, väntar nog mest troligt tills det är lite närmare bröllopet, kommer säkert hitta en annan fin klänning om inte annat :)

Kan tänka mig att det blir jobbigt när man har mycket släkt. Vilka kusiner och sysslingar och bryllingar man ska bjuda :P
    Själv har jag inga kusiner då mina föräldrar inte har några syskon och min blivande har ingen kontakt med sina, så det försvinner ju en hel del folk då.
    När det gäller vänner och bekanta kan man ju nästan bjuda hur många som helst. Men vi har verkligen tänkt på de som är närmast och vilka vi är beredda att bjuda med kuvertavgift på 500 - 1000 kr (vi vill däremot inte ta någon avgift av gästerna).
    Låter ju lite krasst, men det handlar ju om budget i det långa loppet :/
  • Ekna

Kul att du med hoppas på hotlena :) Ni var ju rätt i de med klänning men jag har redan varit och prövat lite och fick då veta att en av dom jag gillade ville jag ha den skulle den beställas nu snart. Ska man köpa dom från vissa affärer kan de ta 6 månader innan den är levererad. Så ha de i bak huvudet. Och man måste ju pröva och kanske till och med sy in eller upp eller ut på vissa ställe och de krävs ju lite tid för de med :) Måste vara skönt när de försvinner lite släckt p de sättet. Har ni bokat kyrka än? Är de någon av er som skall gå på någon bröllopsmässa?

• Hotlena

Jag kommer inte köpa någon klänning, jag har tänkt hyra. Men jag kommer nog börja gå å kolla snart ändå. Tyvärr är det så att den enda butiken vi har i min stad ska sälja. Såg det på blocket =( förhoppningsvis är det någon som vill fortsätta med samma som tar över firman. Men annars får jag åka till luleå och hitta nåt där istället.

Det blir ingen kyrka för oss. Vi kör borgerligt. Jag kommer kontakta vigselförättare närmare sommaren och jag ska kolla lokalen som vi vill ha snart. =) Men jag kan nog tänka mig att den är ledig dels för att det är rätt länge kvar och dels för att det är en torsdag vi vill ha den.

Vi har inte så jättemycket släkt, de flesta är vänner. Men hur man än vrider och vändet så blir det rätt många. Och det är ju ändå fest så jag hade inte velat att det bara var typ 20 :P Men det hade ju känts bättre i plånkan ;) 

• Ekna

Okej, jag ler tummarna för att butiken skall finns kvar. Var kul med en torsdag :) lite ovanligt men helt klart trevligt :) Ja man blir ju en del hur man än gör :) Hur länge har ni varit förlovade?

• Hotlena

Vi förlovade oss 2010-10-10 så det blir ca 2½ år vi varit förlovade när vi gifter oss. Det var tal om att ta det 12-12-12 bara för att det hade passat så bra, men jag vill inte gifta mig i kalla, mörka december kände jag :P
    Iställer har vi valt ett annat roligt datum (roligt för oss i alla fall) som då blir 7/3-13, eller 2013-03-07, 1337.
    1337 är nördspråk och betyder Elite i datavärlden, dvs "asbra" Flört Eftersom jag äger en tvspelsbutik och sambon är nörd så blir det riktigt kul! Det blir Elitebröllop  Cool Å det datumet faller på en torsdag så en torsdag får det bli. Jag tänker att bara man skickar ut inbjudningarna tidigt så borde det ju inte vara nåt problem. Eller?

• Ekna

OKej det var ju lite kul =) Helt klart att skcikar du ut i tid eller bara ett save the date kort till erag äster så är inte de helt fel =) Eller inbjudan i tid =)

HUr har ni alla kommit i planeringen??

• Doofie

Jag har egentligen inte börjat planera så mycket än så länge. Tycker fortfarande att det är liite tidigt (fast egentligen är det ju februari snart, oj!). Däremot har vi börjat höra oss för om lokal och fotograf. Ska och titta på vår tänkta festlokal, meny och dryck, så en offert borde man få ganska snart. Kan vara lika bra, då mat och dryck lär bli den allra största posten och antagligen styr den totala budgeten.
    Sen i februari bokar vi kyrkan hade tänkt oss 23/2 2013, så efter det tror jag planeringen kommer komma igång på "riktigt" :)
    Hur långt har ni kommit?

• Ekna

Okej, vi är en bit eller ja. Har har börjat att prova klänningar, ska kolla kyrka Ida, väljer mellan två stycken. Nästa vecka eller i morgon ska vi kolla lokalen vi vill ha de i. Maten är typ bestämd. Jag ramlande över tärnklänningar här på nätet så dom hämtade jag ut igår och jag har även handlat lite dekoration då det var rea på de. Så känns som vi kommit en bit men ändå är de mycket kvar :)

• Hotlena

Jag planerar mest i tanken ännu och har inte gjort så mycket praktiskt. Ingenting är bokat eller köpt ännu. Men jag har väldigt mycket idéer och drömmar =)

Jag har däremot tänkt prata ihop med syrran och börja knåpa på nå inbjudningar. Jag tror det blir att göra dom själv. Av två anledningar, dels för att jag vet att syrran skulle tycka det var jättekul att göra dem med mig och dels för att jag har så svårt att bestämma mig för några färdiga. Har kollat en hel del och visst finns det maaaaassor med fina, men inget jag har fallti för.
    När det kommer till färg så tänker jag svart och rosa. Bara för att jag älskar de färgerna tillsammans. En riktigt skarp rosa så det blir lite rockigt eftersom vi båda är rockers ;)

Men planeringen fortsätter hela tiden =)

Hur gör ni med dryck? Fri bra, betalbar eller ingen alkohol (förutom till maten kanske)?
    Själv har vi tänkt ha fri bar för vi vill att det ska bli en riktig fest! =) 

Svar på tråden Brudar i februari 2013 ?