• Ekna

Brudar i februari 2013 ?

Tänkte som alla andra att vi som skall gifta oss i februari 2013 kunde följas åt och ge varandra lite tips och idéer på vägen :) Jag gifter mig den 2 februari

• Svar på tråden Brudar i februari 2013 ?
  • Doofie
    Ekna skrev 2012-01-17 22:31:03 följande:
    Är de någon av er som skall gå ner i vikt eller ska träna lite inför bröllopet?
    Planen är att toppa formen inför bröllopet. Tränar väldigt mycket även i vanliga fall, men har börjat lägga om träningen nu för att få lite mer muskler, vilket kan ta lite tid, så det gäller att börja i tid ;) Kommer träna på och när det närmar sig skärpa till det hela ytterligare, speciellt med kosten.
    EmmaLSA skrev 2012-01-18 04:10:11 följande:
    För att minska "The love handles" och höfterna lite ska jag och min fästman försöka leva på LCHF dieten. Vi är godisfreaks och kan inte leva på tråkiga salladen och torka kycklingen. Jag har  bakat några LCHF muffins och min fästman som hatar alla mat som är "bra för dig" älskar dem :) vi får se hur det går ! Om vi kan bara sluta äta godis och chips och takeaway bör vikten bara flygga iväg ! Och det är inget mer än ordet "bröllop" som skrämma man att ändra sig !

Däremot tänker jag gifta mig i England, vet inte hur jag ska börja med det ! Känns som priserna är nästan likadan ut där, men jag måste ha en bra anledning att gifta mig där borta ! 
    Spännande att ni ska prova LCHF, har själv ätit efter det någon gång. Funkar jättebra för vissa, passade dock inte mig helt och fullt.
    Har några recept på min blogg, kan rekomendera oopsiebröd, supergott! Och en liten lista med för och nackdelar om man tycker sånt är intressant :)
    doofie.shapemeup.se/category/kost/lchf/
  • Ekna

Vad kul de lät att gifta sig i England :) de är bra att köpa lite under hela tiden de gör jag med. Då som är på rea och billigt nu, varför betala fullt pris när man kan ge hala priset? Jag tror inte mycket på såna dieter men jag har ju hört att de funkar på många så önskar er lycka till :) Själv ska jag bara börja träna vilket jag har gjort nu. Och tänka på vad jag äter och skippa den där katten som jag egentligen vill ha men kaffe går ju lika bra. Och jag har på detta redan gått ner typ3 kg sen i dec så jag är nöjd:) Däremot har min m2b börjat i någon tävlingen på gymmet där han skall gå ner i vikt :) så jag håller tummarna för att han klart de:)

• Hotlena
    EmmaLSA skrev 2012-01-18 04:10:11 följande:
    Jag hoppas att vi får gifta oss om ca ett år, men jag är studerande till oktober så vi ser hur det blir med pengar först :D men idén 1337 låter riktigt kul, min fästman och jag träffade på ett spel :s (just nu bråkar vi över vem får xbox kontrollen!) och det också är min fars födelsedag (RIP) och en dag innan min födelsedag ^^ dock det låter jättesvårt att ha brölloppet på en vardag, tror det är orättvist att tvinga folk ta ledig från jobbet, möjligtvis två dagar om man ha en sen kväll eller dem bor ganska långt bort...
    Jo jag har tänkt mycket på problemen med att ha det på en torsdag, men tycker dautmet är så himla bra. Jag tvingar ju givetvis ingen att ta ledigt. Kan man inte komma så har jag full förståelse och kommer inte bli de minsta arg för det. Vi har få gästar som åker långt och jag ska kolla med dom om det blir stora problem. Skulle det vara många som protesterar så får vi väl i värsta fall ändra datum, men jag tror inte det är något problem för de flesta.
    Ekna skrev 2012-01-17 22:31:03 följande:
    Är de någon av er som skall gå ner i vikt eller ska träna lite inför bröllopet?
    Jag började för ett år sen och har gått ner 10kg nu. Det har gått ganska långsamt egentligen, även om jag är väldigt nöjd med 10kg. =) Jag har 4-5kg kvar att ge ner och tränar hårt och kämpar med maten. Det svåraste för mig är att kontrollera mängden mat när jag äter. Har så svårt för att sluta när jag är nöjd istället för när jag är proppmätt och det är väl det jag måste bli bättre på för att få bort de sista kilona. =) Jag har kört periodisk fasta några månader och det har funkat bra. Jag äter då mellan 12-20 varje dag och fastar de övriga 16 timmarna.

• malinax

här villjag vara med!=) jag och min sambo förlovade oss på midsommarafton 2009 men hade egentligen inte då en tanke på att gifta oss på länge. Ville bara ha bevis på vår kärlek. Förra året var ett väldigt tungt år och vårt förhållande sattes verkligen på prov. Med tanke på hur starka vi gick ur detta känner jag ingen tvekan på vem jag ska leva mitt liv med. Så en kväll i tvsoffan för några veckor sen frågade jag om han ville gifta sig med mig. Han sa självklart, bara jag får ett vinterbröllop.. Jag blev SÅ lycklig! har alltid velat ha ett vinterbrölllop!=)

Har inte planerat exakt datum än men har pratat om januari eller februari nästa år. Hur mycket kan man göra nu då? har börjat kolla runt på lite rea om man hittar bra saker till dekoration osv. vi har 3 syskonbarn som kommer få vara näbbar och budgeten är satt till ca 40 000. Gärna mindre! Eftersom vi bor på landet finns det inte så mycket att välja på så kyrka och lokal är ganska självklara. Dock ej bestämt präst och tärnor än. Hur ska man välja??

Ska man boka kyrka och lokal redan nu? Har oxå självklart börjat kolla på klänningar på nätet.. Vågar man beställa från E-bay? när ska man skicka ut Save the date kort?

• Ekna

Vad kul att sigill vara med i tråden :) När de kommer till att boka lokal och kyrka ska man nog vara ut i god tid. Jag kan bara gå till min 25årsfest jag vara ute ett halv år innan men alla lokaler jag ville ha var bokade så är de någon speciell lokal du vill ha så boka nu och samma sak gäller kyrka. Jag har redan börjar köpt inbjudningskort som jag ska göra själv sen har jag köpt lite som jag ska dekorera med och även en hållare till blomman till min m2b hans Bestmans och till brudnäbbet. Har även köpt tärnklännigarna och börjat att prova brudklännigar och när jag provade den ena var den. Tvungen att beställas nu snart fast de inte är fråns nästa år. Nästan alla klänningar jag har provat är där 6månaders leverans. Hoppas du fick lite tips nu på vad du kan göra :)

• Ekna

Var och bokad kyrkan idag och sååå bra de känns att de är gjort :) vi ska och boka lokalen i morgon. Har även hittat den ring jag skall ha som vikselring.

• Hotlena
    Ekna skrev 2012-01-24 22:47:47 följande:
    Var och bokad kyrkan idag och sååå bra de känns att de är gjort :) vi ska och boka lokalen i morgon. Har även hittat den ring jag skall ha som vikselring.
    Va härligt! =) Fick ni ett bra bemötande då? Har hört så många skräckhistorier om bokningar här på forumet :P

Själv har jag gjort mina två första inköp till bröllopet! Först hittade jag skorna jag ska ha och sen hittade jag ett armband på tradera! =D Så nu har det i alla fall hänt nåt!  
  • Ekna

Vad kul du hittat skor och armband inte illa :) visst känns de bra när man börjat att handla lite och så? Min m2b tyckte vi snart vara klara med allt iochmed vi bladet kyrkan sen tog jag upp vad vi nye hade fixat så sa han bara okej då men de känns ju som en bra bit på vägen:) Är era m2b med mycket i planeringen? Nej ingen skräck historia alls :) han var jätte trevlig som fixade de och skämtade och skojade lite och var super trevlig :)

• Ekna

Jätte kul att du med hänger med tråden missidis :)

Svar på tråden Brudar i februari 2013 ?