• Ekna

Brudar i februari 2013 ?

Tänkte som alla andra att vi som skall gifta oss i februari 2013 kunde följas åt och ge varandra lite tips och idéer på vägen :) Jag gifter mig den 2 februari

• Svar på tråden Brudar i februari 2013 ?
  • Hotlena

Skorna blev hur bra som helst men armbandet kommer jag nog inte ha =/ Köpte det på tradera och det är superfint. Gillar stilen och fägerna jättemycket, men tyvärr så ser det lite använt ut. Det är vitt läder och det har blivit lite matt. Kan absolut ha det vid andra tillställningar men just på bröllopet ska man ju glänsa. Tungan ute 

Jag och min m2b har pratat en massa om vad vi vill och så, men jag vet att han kommer inte bry sig det minsta om t.ex. utsmyckningen av lokalen. Å det förväntar jag mig inte av honom heller. Men Mat, dryck, gäster, lokal och sånt är han med och tycker&tänker uti. Men framför allt så vet jag att han väldigt väldigt gärna vill vara gift med just mig och det räcker långt. Hjärta 

Vi har flyttat vårt datum =( Efter att ha pratat en del och kommit fram till att "ja det hade varit roligt, men inte superviktigt, och kanske mest krångligt" så flyttade vi det till lördagen samma vecka. Det känns lite trist, men ändå inte förödande. Vi blir alltså gifta 9/3 -13 istället.

Sen har vi typ kommit fram till att vi gör maten själva med lite hjälp av min mamma, hans mamma, min syster och hans syster. För att hålla nere kostnaderna. Jag säger "typ" för att vi har inte spikat det ännu. Vi måste kolla med dom om det är nåt dom kan tänkas ställa upp på, sen måste vi kolla med lokalen hur det är med uppvärmningsmöjligheter och sånt. Vet att det finns kök, men inte vad som finns i köket.
    Tar gärna emot tips på mat som kan ätas utan värmning =) Men känner att nåt varmt vill man ändå ha i mars. Annars blir det kallt väder, kall dryck och kall mat. Obestämd Å jag är en otroligt frusen människa så jag kommer väl förvandlas till en isbit i så fall :P 

• Ekna

Tänk på att i vissa kök får man inte tillaga mat. Men skall ni göra de hemma är de ju inga problem men om man hyr lokaler är inte alla kök godkända för de. Vi funderar med på hur vi skall göra med maten. Jag tycker de blir så himla dyrt att beställa de men ja vi får se. Känns som man kan lägga de pengarna på andra grejor istället. Vad tråkigt med armbandet. Men kul med skorna :) Jag ska iväg och prova klänning nästa vecka och de ska bli så kul :) hoppas jag hittar rätt klänning då :) I har även bokat vår lokal nu så de känns super skönt. Och i helgen är de bröllopsmässa här i Malmö så då blir de en tur dit för massa inspiration :)

• Ekna

Hur går de för alla med eran planering och allt? Tycker de var lite länge sen ni skrev här? Menmen jag kan iaf berättaatt jag har köpt brudklänningen :) och att vi börjat att kolla lite musik till kyrkan och så. Sen när vi var på brölopsmässan här i Malmö fick jag massor av inspiration om allt möjligt allt från musikt till lite med dukning blommer mat med mera :)

• malinax

Här går de segt i planeringen.. nästan ett år till dagen D och det känns så lånt borta!! Vet inte var jag ska börja.. har hittat en klänning på blocket men är rädd att jag ska ångra mig.. Vilken ände börjar man i??

• Ekna

Vi började med att skriva gästlista, gick igenom vad vi vill ha till dagen D ocg hur mycket vi skall spenderar typ. Sen efterd e har de bara flyggit på. Jag har redan tärnklännigar brudklääning inbjudningskort lite decorationer med mera. Bestäm er även för vem ni skall ha som tärnor och bestman om ni skall ha de och kolla upp kyrka ocg festlokal  =) Hoppas de hjälpte dig lite =) Lycka till

www.urenbrudssynvinkel.bloggplatsen.se

• Hotlena

Åh, jag vill också gå på mässa! Men jag bor i norrbotten så det blir lite långt för mig att åka  =/ Kan tro att man verkligen får mycket inspiration dock =)
    Vad blev det för klänning då?
    Jag tror nästan jag har hittat min. Från kina är den, men jag är inte helt säker. Måste försöka hitta modellen nånstans så man i alla fall kan kolla hur det funkar. =) 

• Ekna

Men du får ju massor av tips på nätet men om du inte redan gör de så kolla in www.alltonbrollop.se där finns ju massor av ideer =)
    En med makread midja massor av stenar och pärlor uppe i livet så att säga och även massa decoration med stenar och pärlor på baksidan av klänningen och även släpp på den. Tyvärr lägger jag inte upp någon bild då min M2B absolut inte vill se eller veta något om den innan dagen D Hoppas du hittar modellen så du kan prova den =)

www.urenbrudssynvinkel.bloggplatsen.se

• Hotlena

Jo då jag har varit där och kollat och kollar ju en massa här med. Men tror det ändå är lite skillnad att få gå runt och titta och känna på saker istället för att bara kolla på skärmen. :P tycker det är synd att det kommer ut så få bröllopstidningar varje år också. För dom är riktigt kul att kolla i.
    Va roligt att din BM inte vill se din klänning innan =) Men samtidigt synd då du inte kan visa upp den här. Den låter fin i alla fall på din beskrivning. Är den helt i vit eller? 

• Ekna

Jo de är ju sant. Kan även hålla med din om att dom borde ha fler mässor typ en på hösten med för oss som inte gift oss fråns i feb och dom som skall ha bröllop mellan nov-mars kankse de ännu lite tidigt att gå på mässa nästan ett år innan. Ja viss är de synd jag inte kan visa den. Men får ju lägga upp bild efter den stora dagen. Den är lite champagne färgad så att säga så inte kritvit kan se om jag kan få till en bild på färgen och lite av dekoren på den :)

Svar på tråden Brudar i februari 2013 ?