• marsbruden

Brud i mars 2012

Finns det fler än jag därute som ska gifta sig i mars? Vore kul att höra lite hur långt ni kommit i era planeringar.

Vi har bestämt datum: 24/3-12, bokat kyrka, önskat präst (ska bestämmas på onsdag 12/10) och funderat över antal gäster. Hade tänkt gifta oss i augusti men fick förra helgen för oss att ta det i mars istället. Kul, men det stressade på hela planeringen lite. Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 22:17
    Vi är åtminstone 6 tjejer som ska gifta oss i mars, underbart!

marsbruden 24/3
    Moon River 10/3
    Linaslusen 3/3
    Hella 3/3
    anna81 3/3
    vivahate 31/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 20:26
    Nu är vi sju!

JennyL 10/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-31 22:03
    Åtta!
    FahmBlank 25/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-01 06:52
    Nio!
    Emma Panyatorn 3/3

• Svar på tråden Brud i mars 2012
  • anna81

God fortsättning brudar!

Börjar ni känna er stressade? Jag gör inte det än, men alla frågar mig hela tiden om jag inte är det! Borde jag vara det kanske?? Blir lite nojjig att jag glömt nåt..

Min klänning är hemma, ska bara sys upp lite
    En tärnklänning är hemma, ska bara sys upp lite
    En tärnklänning är beställd
    Brudgummens + bm kläder bokade
    Maten är beställd
    Hur vi vill ha dukningen är "bokad"
    Serveringspersonal är klar
    DJ är klar
    Brudnäbb är klar och klänning passar

Här näst tänkte vi ta tag i:
    Hindersprövning (har laddat hem, ska bara fylla i och skicka in)
    Tårtan
    Ringen
    Buketter
    Pynt till borden och giveaways

Borde jag vara stressad??

• marsbruden

Nu är en näbbklänning inhandlad! Obestämd
    Vi hittade en i en brudbutik i stan och dottern blev störtförälskad. Hon är gräsligt kräsen, vi har kollat klänningar i flera timmar på ebay utan att kunna bestämma oss och tom provat olika klänningar när vi var i en annan stad på semester. Saken är den att vi inte har bestämt nån speciell färgkod till bröllopet men jag hade nog tänkt något rosa/lila då jag vill ha lila blommor. Nu är det bara det att klänningen hon föll för är något som liknar kungsblå!

Den kostade bara 250 så jag köpte den men funderar på om det verkligen var rätt. Suck! Tjejen är jättenöjd! Och min m2b gillade den med. Ska köpa ett band att knyta i midjan i ivory. Får se om det funkar annars får vi leta vidare. Att det ska vara så svårt allting! Glad

• marsbruden

Här är min klänning! Jag hade svarta skor och ett svart sidenskärp hemma och testade med det i midjan. Vad tycks? Funderar på svart bolero till, det ska inte vara så väldigt formellt. Eller passar det bäst med en ivory tror ni?

• marsbruden

Näbbklänningen vi köpte: Den blå rosetten därbak går att ta bort. Här har vi testat med ett provisoriskt vitt band i midjan. Lite slarvigt knutet tyvärr. Väger just nu nackdelar mot fördelar.
    Nackdelar: Den är VÄLDIGT blå! Känns puffärmar omoderna eller spelar det ingen roll på en liten 8-åring?
    Fördelar: Fördelen med ärm är att det går att ha ett linne under om man vill eftersom det kan vara lite kyligt i mars.

• JennyL

Puff Puff

Hur går det för alla?
    Det börjar ju dra ihop sig nu!

Vi ska träffa prästen nästa Ondsdag, spännane :) 

• Emma Panyatorn

Hej hej!
    Här är en till med datum 3/3...Spännande!
    Kollar in lite o ser vad ni pysslar med, inte långt kvar, vi har sista OSA nu på fredag, och allt är klart, förutom vin/öl och lite små plock!
    Jippie!Skrattande 

• Hella

Det börjar verkligen att dra ihop sig. Här känns allt rätt färdigt, så mycket man kan göra nu iaf. Sitter och funderar på vickning, ska ni ha det?

Jag skulle vilja pyssla något mer men vet inte vad det skulle vara. Kanske såna där garnbollar man gör av garn i tapetklister runt en ballong. Kanske kan göra nån fin dekoration till tråkiga väggar med såna bollar på ett snöre i bröllopets färger.

Jag har börjat gå in mina skor nu också, känns konstigt för jag är ovan i höga skor så det behövs verkligen. Vill känna mig bekväm på min dag :)

• JennyL
    Hella skrev 2012-01-31 17:01:21 följande:

Det börjar verkligen att dra ihop sig. Här känns allt rätt färdigt, så mycket man kan göra nu iaf. Sitter och funderar på vickning, ska ni ha det?

Vi ska ha korv med bröd som vicking, runt 01.00 tiden.

Har ni tänkt att dansa natten lång så kan det vara bra med lite mat i magen.
    Har hört om festen där det inte varit vickning och gästerna har blivit hungriga och trötta och gått hem tidigt. Tror man mehöver lite energi på natten :) 
  • Moon River

Nu närmar det sig med stormsteg!

Fixat och klart för oss:

- Inbjudningar utskickade
    - Hindersprövning godkänd
    - Bekräftelse på vigsel och kyrka, väntar på att prästen ska ringa om vigselsamtal
    - Ringar beställda och betalade
    - Festlokalen och middag, handpenning lagd
    - Fotograf bokad
    - Brudklänning, skor, väska, bolero, håraccessoarer
    - Brudgummens kläder och skor
    - Barnens kläder, minus skor
    - Frisör bokad (ska göra provuppsättning på torsdag)
    - Smink (är själv mua så det gör jag)
    - Bröllopssvit bokad
    - Bröllopsresa bokad och betald
    - Har köpt lite dekorationer till borden och engångskameror
    - Gästbok

Ska prata med floristen, konditorn+träffa frisören på torsdag.
    I helgen ska vi planera bordsplacering, festens upplägg osv med toastmastern.

Hur gör ni era fest- och vigselprogram?

Marsbruden - din klänning är jättesnygg!

• JennyL
    Moon River skrev 2012-01-31 18:50:44 följande:
    Hur gör ni era fest- och vigselprogram?
    Jag gör våra festprogram och vigselprogram själv.
    Jag använder InDesign, photoshop och Illustrator, lite pilligt att hålla på och det tar tid, men det är kul och blir precis som jag vill ha  :)

Svar på tråden Brud i mars 2012