• marsbruden

Brud i mars 2012

Finns det fler än jag därute som ska gifta sig i mars? Vore kul att höra lite hur långt ni kommit i era planeringar.

Vi har bestämt datum: 24/3-12, bokat kyrka, önskat präst (ska bestämmas på onsdag 12/10) och funderat över antal gäster. Hade tänkt gifta oss i augusti men fick förra helgen för oss att ta det i mars istället. Kul, men det stressade på hela planeringen lite. Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 22:17
    Vi är åtminstone 6 tjejer som ska gifta oss i mars, underbart!

marsbruden 24/3
    Moon River 10/3
    Linaslusen 3/3
    Hella 3/3
    anna81 3/3
    vivahate 31/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 20:26
    Nu är vi sju!

JennyL 10/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-31 22:03
    Åtta!
    FahmBlank 25/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-01 06:52
    Nio!
    Emma Panyatorn 3/3

• Svar på tråden Brud i mars 2012
  • anna81

Hur gick det idag marsbruden??? Riktigt kul idé ju!!

• marsbruden

Åh! Det var så roligt igår! Skulle ju prova klänningar! Jag hade fixat barnvakt ( var tvungen att åka innan sambon hann hem från jobbet för att hinna i tid till provningen) och lurat i mina kompisar att fixa barnvakt för att jag ville åka och shoppa eftersom det var löning. Oskyldig(Kommunanställd, lön torsdagar) Undrade om de ville hänga på. Som tur var så kunde de!

Jag erbjöd mig att köra. De svalde betet med hull och hår och så åkte vi mot grannstaden. När vi närmade oss köpcentret svängde jag av mot centrum och ingen protesterade, de tänkte att vi skulle väl shoppa i centrum. När jag åkte förbi centrum sa de inget heller för de  trodde vi skulle till västra delen av centrum. Så långt gick allt bra. Mitt hjärta slog nog 180!Drömmer
    Svängde bort från allt vad shopping heter och tog in på några smågator. Då började tjejerna undra lite. Så körde jag fel! Min plan var att parkera en bit bort och promenera fram till butiken men nu blev det att vi passerade brudbutiken! Shit! När vi parkerat och stigit ur bilen kunde jag inte hålla masken längre. Jubel!!!! och kramar i massor! Så kul!

De klänningar jag tittat på på nätet passade inteoch kändes helt fel och den jag inte gillat på nätet var jättesöt, så jag hände undan den ( den var en storlek för stor) till idag eftersom min kompis föreslog att vi skulle sticka till en annan brudbutik och kolla om de hade en likadan fast i rätt storlek. Så fem minuter innan den andra butiken stängde stövlade vi in och bad att få titta lite snabbt. Inga problem! Och titta vad som hänge på reagalgen! En nästan identisk klänning fast för halva priset! Och Ivory istället för vit men det gör inte mig nåt. Jag fick tom prova fastän de eg. stängde och den satt PERFEKT, bara lite stor över bysten. Vågade inte köpa den direkt ifall det skulle kännas som ett impulsköp men hängde undan den tills idag. Ringde tidigare och sa att jag kommer och köper den i morgon. Vilken Lycka!!! Solig  (Rinde den första butiken med, pinsamt att säga att man inte ville ha deras klänning, men, men. ) Längtar tills i morgon!

• vivahate

Jag får lite panik över att antalet gäster tycks stiga.. Vi bestämde att vi skulle stanna vid 65 men finner oss nu uppe i en bit över 70 och karln vill bjuda fler. Inbjudningarna måste ju ut snart. Planerar n i också att skicka ut dem i november?
    Har nu gjort upp en budget och hamnade väldigt högt räknat på 35.000 kronor, exklusive lokalhyran. Men min förhoppning är ju såklart att vi skall göra av med så lite som möjligt.
    Har insett att jag levt i en bubbla vad gäller kostnader för ett bröllop. Allting kostar ju pengar.

Vi slopde tanken om kuvertavgift efter vilda protester från våra föräldrar.
    Men eftersom min lillasyster är kock och vi satsar på buffé blir kostnaderna inte så vansinniga ändå.

Är det någon mer än jag som väljer tvådelat framför klänning förresten?

• marsbruden

Det är inte lätt att komma överrens om antalet gäster, det vet jag också. Vi ska bara ha ett par dussin gäster och diskuterar var vi ska dra gränsen, mostrar eller inte. Det kan ju vara så att flera inte kan komma. Men det kan ju lika gärna vara så att alla kommer. Lokalen ska ju rymma dem man bjuder. Jag tror vi väntar med inbjudningarna till efter nyår. De vi tänker bjuda förväntar sig ett 40-årskalas då min m2b fyller den dag vi ska gifta oss så det är inget bråttom med inbjudningarna. Alternativet är ju att få ut dem i november så inte de kommer bort bland alla julkort på Posten sen. Hur gör ni andra med inbjudningarna?

• marsbruden

Hämtade min brudklänning igår! Troligtvis ska axelbanden bort. Och så gäller det att övertala min m2b att det ska vara ett svart band i midjan och svarta skor till. :)

• Hella

Vilken fin klänning! Den påminner lite om min faktiskt, min är utan axelband. Kul att fler väljer att gå bort från det traditionella när det kommer till klänningen.

• marsbruden
    Hella skrev 2011-10-31 17:33:55 följande:
    Vilken fin klänning! Den påminner lite om min faktiskt, min är utan axelband. Kul att fler väljer att gå bort från det traditionella när det kommer till klänningen.
    Tack! Jag är jättenöjd! Eftersom vi ska ha en liten ceremoni med få gäster och middag hemma hos oss sen så går den där stora gräddbakelsen med släp och slöjor liksom bort automatiskt.
  • Hella

Vi gifter oss i stadshuset med bara 15 närmaste och även middag för bara dom 15 för att sen ha en större fest på kvällen med resten av släkten och alla kompisar så kändes riktigt bröllopsklänning helt fel tyckte jag.

• FahmBlank

Jag gifter mig den 25mars 2012... 

• marsbruden
    FahmBlank skrev 2011-10-31 21:51:36 följande:
    Jag gifter mig den 25mars 2012...
    Åh vad kul! Grattis! Och välkommen till vår tråd!
Svar på tråden Brud i mars 2012