• marsbruden

Brud i mars 2012

Finns det fler än jag därute som ska gifta sig i mars? Vore kul att höra lite hur långt ni kommit i era planeringar.

Vi har bestämt datum: 24/3-12, bokat kyrka, önskat präst (ska bestämmas på onsdag 12/10) och funderat över antal gäster. Hade tänkt gifta oss i augusti men fick förra helgen för oss att ta det i mars istället. Kul, men det stressade på hela planeringen lite. Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 22:17
    Vi är åtminstone 6 tjejer som ska gifta oss i mars, underbart!

marsbruden 24/3
    Moon River 10/3
    Linaslusen 3/3
    Hella 3/3
    anna81 3/3
    vivahate 31/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 20:26
    Nu är vi sju!

JennyL 10/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-31 22:03
    Åtta!
    FahmBlank 25/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-01 06:52
    Nio!
    Emma Panyatorn 3/3

• Svar på tråden Brud i mars 2012
  • Tessietesse
    JennyL skrev 2012-03-04 17:04:20 följande:
    Men baaaaah!!!

Inte ens en vecka kvar och idag ringer en kompis och säger att hon och hennes respektive inte kan komma...
    inte ens en vecka kvar!!!!!
    Mina föräldrar har skrivit ut alla festhäften med alla gästbeskrivningar och bordsplacering.. medn nu stämmer alltså inte dom längre!!
    Som tur är har jag världens bästa pappa som skriver ut allt igen!
    Jag höll på att bryta ihop när förtsa tanken var att börja använda tipex och kludda över...
    Men nu bilr det bra ändå, som tuuuuur är!
    Hoppas det här är det enda och sista som strular nu!

Hur var er dag, ni som gifte er igår? :) 
    Här är en Åre-brud till! Den 21 mars är det vår tur! Inte lång tid kvar nu!!! Shit: hur ska jag hinna med allt?!

Var ska ni ha vigsel och bröllopsfest? Vilken fotograf har ni anlitat?
  • Tessietesse
    JennyL skrev 2011-10-19 11:58:54 följande:
    Äntligen har jag hittat den tråd jag har sökt!
    Vi gifter oss den 10 mars utanför Åre.
    Lokal och kyrka är boka, min klänning är klar och tärnornasklänningar, ringarna har vi, vi har skickat ut save-the-date, toastpar och värdpar är klart, menyn är nästan färdig.. just ja, bröllopsnatten är också bokad :)

Underbart att hitta fler som gifter i Mars.

Och ang vädret, jag och min blivande älskar snö och vinter, så mars var ett lätt val för oss :) När man gifter sig på vintern är ju vädret ett mindre problem än på sommaren tycker jag. På vinter är det bara dåligt väder om det regnar, och det är ganska lite risk i Mars :) Är det snöstorm eller mulet så gör det inget, snöstorm skulle ju bara göra det hela ännu mysigare :)
    men självklart hoppas vi på en dag med massa sol! :) 
    Håller med! Vintern har knappt några dåliga väder
  • Linaslusen

Nu är man gift, Kan inte vara lyckligare och dagen blev perfekt!  Allt var så fint och flöt på hur bra som helst! Hoppas det kommer gå lika bra för er andra mars brudar :) 

Har lite bilder på min blogg, men dom är inte dom bästa för jag har kopierat dom från min mors facebook men man ser ju vad det är iaf, om någon är sugen att kolla in.

http://eveooe.blogg.se/ 

• JennyL
    Tessietesse skrev 2012-03-04 23:55:13 följande:
    Här är en Åre-brud till! Den 21 mars är det vår tur! Inte lång tid kvar nu!!! Shit: hur ska jag hinna med allt?!

Var ska ni ha vigsel och bröllopsfest? Vilken fotograf har ni anlitat?
    Vi kommer att ha vigseln i Alsens kyrka och festen på Wången.
    Den fotograf vi kommer att använda oss av är micke frisk, mfrisk.se 

Vart ska ni ha vigseln och festen? 
  • JennyL

men hurrni tjejer!
    Hur har det gått med era bröllop?
    Jag sover sista natten hemma i min egen säng.. eller iaf sista natten som ogift :)

• Moon River
    JennyL skrev 2012-03-09 00:38:32 följande:
    men hurrni tjejer!
    Hur har det gått med era bröllop?
    Jag sover sista natten hemma i min egen säng.. eller iaf sista natten som ogift :)

Samma här vi sover på hotell inatt också.

Nu är väl allt så gott som klart inför imorgon.... uuuh vad nervöst!
  • JennyL

Nu är jag fru Lidin!

Världens bästa dag! Kunde inte ha blivit bättre!!
    Jag vet att vissa skriver långa bröllopsberättelser, men jag orkar faktiskt inte.
    Jag lägger upp nån bild senare när jag fått från släkt och fotograf :) 

• marsbruden
    JennyL skrev 2012-03-12 15:57:09 följande:
    Nu är jag fru Lidin!

Världens bästa dag! Kunde inte ha blivit bättre!!
    Jag vet att vissa skriver långa bröllopsberättelser, men jag orkar faktiskt inte.
    Jag lägger upp nån bild senare när jag fått från släkt och fotograf :) 
    Grattis! Vi väntar med spänning på bilderna. :)
  • Moon River

Nu är jag också fru! Vår dag i lördags blev helt underbar.
    Vi bodde på Stora Hotellet i Jönköping natten innan, där min kompis som jobbar där hade fixat en juniorsvit. Mycket fin! På kvällen åt vi middag där vi åt vår förlovningsmiddag och sen blev det en mycket tidig kväll (lite fixande med det allra sista osv, bl.a ändring av bordsplacering då en hade blivit sjuk).
    Började bröllopsdagen med ganska dålig sömn pga nervositet. Hade tvättat håret kvällen innan, men ville duscha ändå och så blev det hotellfrukost men man kunde inte äta så mycket ändå. Passande nog spelade de vår bröllopsvals i bakgrunden!
    Jag var hos frisören kl 08:00 redan och så kom en kompis dit och höll mig sällskap. Vi drack (jag smuttade) lite champagne (Lanson rosé, mycket god) och frisören bjöd på jordgubbar, choklad etc. Min sambo kom och droppade av blommorna + hårblomman, de var jättefina. Sminket gjorde jag själv och galet nog var jag inte riktigt säker på hur jag skulle ha det när jag började. När sminket väl var klart fixades det sista med håret (jag hade en birdcage veil med hårblomma) och så hjälpte frisören till med att snöra klänningen.
    Egentligen hade jag tänkt äta lunch hos frisören men det glömdes bort och ärligt talat kände jag ingen hunger heller.
    Jag hade en chaufför som kom och hämtade upp mig och som körde mig till fotograferingen ett par km utanför Gränna. Som tur var sken solen och det var underbart väder fast det blåste en hel del. Vi fotades i skogen (traskade faktiskt runt i skogen med brudklänning och allt) och vid Vättern.
    Sedan åkte vi till hotellet Amalias Hus i Gränna där vi fick ca en halvtimmes paus. Det var en nervös halvtimme! Vår chaufför körde oss till kyrkan, men vid fem i kom vi på att vi hade glömt brudbuketten i hotellsviten  . Tur att hotellet bara låg nåt kvarter bort. Kan inte beskriva hur nervöst det kändes att stå bakom skynket då ingångsmusiken (från Sagan om Ringen) började spela och då man gick nerför altargången. Men lyckan över att se alla nära och kära i kyrkan, obeskrivligt! Det var nog lite oväntat att vi hade en orgelversion av Swedish House Mafia Save the World som utgångsmusik. Hela vigseln gick som i fastplay, hur fort som helst.
    Festen var mycket lyckad och maten supergod. Vår toastmaster gjorde ett fantastiskt jobb med att väva in tal, spex osv utan att rätterna avbröts. Vi var också mycket nöjda med bordsplaceringen då alla hade trevligt. De få barn som närvarade höll sig lugna i både kyrkan och på festen (vår egen son hade blivit lite mutad av mormor och morfar). Han höll dock faktiskt tal alldeles själv - en 6 åring!
    Festen höll igång inpå småtimmarna, till efter 03:00 höll de sista på. Fast då hade vi avvikit .
    Sedan åt vi frukost med ungefär hälften som hade övernattat på samma ställe som vi och hade lite presentöppning.

Imorgon åker vi på bröllopsresa . Jag är verkligen glad för att vi har varit lediga och hunnit landa under veckan som har gått. Vi har bara kunnat ta det lugnt, druckit vin och ätit goda middagar. Det kan verkligen rekommenderas!

• marsbruden

Bara några dagar kvar nu och allt börjar falla på plats. Ska bara skriva ut program och hämta ut de nyputsade förlovningsringarna. Igår kortade jag av mitt pärlhalsband med 4 pärlor så nu sitter det perfekt, äntligen har jag bestämt mig. Halsbandet var svårast att bestämma. ;) Skor till ringbäraren köpte vi idag, hur har jag kunnat missa det?
    Vi var på genrep i fredags och jag hoppas vi kan skärpa till oss på lördag, var som två fnittriga tonåringar. :)
    Fick äntligen klartecken från kantorn idag att han spelar Moreus låt Underbart på orgeln när vi ska gå ut. Jag som sällan gråter höll på göra det när jag lyssnade på den idag men kommer förhoppningsvis kunna hålla tillbaka tårarna på lördag. Tungan ute

• marsbruden

I morgon smäller det! Wish me luck!

• Hella

Vårt bröllop den 3 Mars var helt underbart, allt gick enligt planerna och vi hade en helt fantastisk dag och kväll :) Vi har även varit iväg på bröllopsresa och är nyligen hemkomna bruna och fina :)

Ni som ännu inte har haft er stora dag, passa verkligen på att njuta av dagen och stressa inte upp er i onödan det blir som det blir!

• marsbruden

Här kommer en bild från vår underbara strålande dag! Allt blev precis så lyckat som vi önskat oss. Kram till alla brudar! / Elin Blomberg (fd Holmsten)

• JennyL

Här kommer lite bilder..

Skit också.. det går inte!

Men gå in och kolla på www.mfrisk.se

Där finns några blider med :)

• Emma Panyatorn

Kollar in lite...tänker tillbax...herre gud va hysteriskt jobbigt det var m planeringen! Hur gick det för alla? nån kvar här?

Svar på tråden Brud i mars 2012