• marsbruden

Brud i mars 2012

Finns det fler än jag därute som ska gifta sig i mars? Vore kul att höra lite hur långt ni kommit i era planeringar.

Vi har bestämt datum: 24/3-12, bokat kyrka, önskat präst (ska bestämmas på onsdag 12/10) och funderat över antal gäster. Hade tänkt gifta oss i augusti men fick förra helgen för oss att ta det i mars istället. Kul, men det stressade på hela planeringen lite. Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 22:17
    Vi är åtminstone 6 tjejer som ska gifta oss i mars, underbart!

marsbruden 24/3
    Moon River 10/3
    Linaslusen 3/3
    Hella 3/3
    anna81 3/3
    vivahate 31/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 20:26
    Nu är vi sju!

JennyL 10/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-31 22:03
    Åtta!
    FahmBlank 25/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-01 06:52
    Nio!
    Emma Panyatorn 3/3

• Svar på tråden Brud i mars 2012
  • Hella

Jag har bara 10 dagar kvar idag så det är verkligen nära nu. Jag är färdig med allt som behöver fixas med iallafall vad jag kommer på. Är hemma och vabbar den här veckan men allt är så pass färdigt så jag går bara runt och längtar till den 3: Mars nu :)

Nervös är jag bara för att allt ska flyta på smidigt på den stora dagen samt att min blivande mans familj inte har träffats på 17 år pga bråk och ska träffas första gången på vigseln.

Jag har min dotters 4 års kalas i helgen så det är lite pyssel att planera både till det och få ihop det sista till bröllopet så hjärnan går ju på högvarv dygnet runt ska bli skönt med 2 veckors bröllopsresa direkt efter bröllopet!

• marsbruden

Idag är det bara en månad kvar!!! :) Idag putsade jag upp en gammal silverring för att ha på fingret. Blir ju tokig utan ring. :) igår lämnade jag in klänningen hos sömmerskan och så var jag o dottern på Ikea o köpte ljus, lyktor och småvaser att dekorera borden med. Börjar bli dags att provduka.

• marsbruden

Idag ringde både sömmerskan och guldsmeden. Klänningen är klar att hämta och jag kan hämta min förlovningsring igen. Skrattande
    Börjar fundera på om jag måste höra av mig till försämlingen, prästen och kantorn borde väl ha hört av sig nu?

• Hella

Vi fick nyligen för oss att vi visst vill ha en liten brudbukett och en liten blomma på kavajslaget och en minibukett till våran dotter så idag var vi och beställde blommor och bröllopet är på lördag men det gick bra :) Tack och lov!!

Jag kan inte riktigt förstå att på lördag gifter vi oss :)

• anna81

Hej brudar!
    På lördag smäller det!!! Hur känner ni andra er?
    Jag försöker hålla mig så lugn som det bara går! Vi har båda tagit ledigt både torsdag och fredag så då ska det sista fixas! Betala tårtan, betala blommor, köpa godis till godisbord, hälsa på barnvakten, sola som en tok, koppla in musiksystemet... Lite sånt smått och gott! Flört

• Hella
    anna81 skrev 2012-02-29 08:40:18 följande:
    Hej brudar!
    På lördag smäller det!!! Hur känner ni andra er?
    Jag försöker hålla mig så lugn som det bara går! Vi har båda tagit ledigt både torsdag och fredag så då ska det sista fixas! Betala tårtan, betala blommor, köpa godis till godisbord, hälsa på barnvakten, sola som en tok, koppla in musiksystemet... Lite sånt smått och gott! Flört
    Det är precis samma för mig vi är också lediga torsdag och fredag för att fixa det sista. Tyvärr så är både jag och sonen sjuka så vi måste bara bli friska till på lördag gärna redan imorgon! Min pappa ringde idag och frågade om bröllopstårta men vi ska inte ha någon men han tyckte verkligen att vi skulle ha det så han ville ebtala den åt oss så nu är jag på jakt efter en bröllopstårta för rimligt pris som ska bli färdig till på lördag! Galet!
  • Moon River

Jag har sjuk panik just nu. Drygt 1½ vecka kvar och festprogrammet är inte klart, inte heller vigselprogrammet.
    Tog beslut om blommorna idag.

Får ni mycket hjälp att fixa det sista?

• JennyL

Idag har vi skrivit ut vigselprogrammen och jag ska fixa lite annat smått, plocka ihop grejorna till toalettkorgarna och gå lite mer i skorna :)

Om en vecka kommer mina tärnor och vi åker upp till Alsen där vigseln och fetsen ska vara.
    Shit, en vecka kvar nu! :)

Moon River skrev 2012-02-29 20:30:41 följande:
    Får ni mycket hjälp att fixa det sista?

Vi får hjälp av mina föräldrar att skriv aut festprogramen och sen om en vecka när allt ska fixas till festen så har vi delegerat ut ALLT, vi ska bara kolla in kyrkan med tärnorna och bestmannen. 
  • marsbruden

Håller tummarna för alla er som gifter sig idag. Lycka till!!!

• JennyL

Men baaaaah!!!

Inte ens en vecka kvar och idag ringer en kompis och säger att hon och hennes respektive inte kan komma...
    inte ens en vecka kvar!!!!!
    Mina föräldrar har skrivit ut alla festhäften med alla gästbeskrivningar och bordsplacering.. medn nu stämmer alltså inte dom längre!!
    Som tur är har jag världens bästa pappa som skriver ut allt igen!
    Jag höll på att bryta ihop när förtsa tanken var att börja använda tipex och kludda över...
    Men nu bilr det bra ändå, som tuuuuur är!
    Hoppas det här är det enda och sista som strular nu!

Hur var er dag, ni som gifte er igår? :) 

Svar på tråden Brud i mars 2012