• marsbruden

Brud i mars 2012

Finns det fler än jag därute som ska gifta sig i mars? Vore kul att höra lite hur långt ni kommit i era planeringar.

Vi har bestämt datum: 24/3-12, bokat kyrka, önskat präst (ska bestämmas på onsdag 12/10) och funderat över antal gäster. Hade tänkt gifta oss i augusti men fick förra helgen för oss att ta det i mars istället. Kul, men det stressade på hela planeringen lite. Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 22:17
    Vi är åtminstone 6 tjejer som ska gifta oss i mars, underbart!

marsbruden 24/3
    Moon River 10/3
    Linaslusen 3/3
    Hella 3/3
    anna81 3/3
    vivahate 31/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 20:26
    Nu är vi sju!

JennyL 10/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-31 22:03
    Åtta!
    FahmBlank 25/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-01 06:52
    Nio!
    Emma Panyatorn 3/3

• Svar på tråden Brud i mars 2012
  • Hella

Vi väljer att kalla det kärleks träd, är engelskans wish tree. Istället för att ha en gästbok där folk får skriva en liten hälsning till brudparet så får gästerna får skriva sin hälsning på en liten lapp och sen hänga upp den i ett litet träd. Är kass på att lägga in bilder såhär i trådar men sök på önsketräd eller wish tree så får du se hur jag menar.

• Moon River
    Hella skrev 2011-11-06 21:31:49 följande:
    Vi väljer att kalla det kärleks träd, är engelskans wish tree. Istället för att ha en gästbok där folk får skriva en liten hälsning till brudparet så får gästerna får skriva sin hälsning på en liten lapp och sen hänga upp den i ett litet träd. Är kass på att lägga in bilder såhär i trådar men sök på önsketräd eller wish tree så får du se hur jag menar.
    Vilken fin idé!

Vad har ni kvar på era checklistor?

Nu har jag precis bokat frisören. Egentligen ville jag fixat håret på en annan salong som jag har jobbat med en hel del, men de hade stängt den dagen. Så nu fick det bli ett ställe där jag faktiskt inte har varit men de var väldigt trevliga och min kompis gjorde sin bruduppsättning där och hon var superfin, så det känns bra. Sminket ska jag göra själv eftersom jag själv är make up artist.
  • JennyL

Vi är snart klara med våra inbjudningskort, vi ätnkte skicka ut dom innan december.. 
    Idag ska jag till frissan och då tänkte jag boka in för bruduppsättningen också :)
    Nästa vecka ska vi prata med floristen och min kära m2b ska kolla på kläder.
    Nu börjar det hända grejor :)

Hur går det för er? 

• Hella

Vi skickade ut inbjudningarna i tisdags så redan igår började folk osa :) så nu känns det verkligen som att det börjar närma sig. Jag ska oxå till frisören snart så jag tänkte disskutera bruduppsättning med henne då. Annars ligger vi jättebra i fas och känner oss rätt lugna nu och behöver väl egentligen inte göra så mycket förrens kanske i januari eller så.

• anna81

Min och tärnornas klänningar kom idag!!!!! Det är ju helt sjukt, beställde dom den 24/10! Trodde det skulle dröja mycket längre!  Min är lite, lite lång men jag vet inte vad  jag ska ha för skor så jag får väl köpa ett par riktigt höga!
    Annars tror jag den kommer sitta perfekt! Ska gå ner ntågra kilon tänkte jag men det är med snörning bak så det är ju bara att snöra in lite om den skulle bli för stor! Fast det tror jag inte är nån risk..!

Den ena tärnan ska prova sin i helgen och den andra tärnan (min dotter) är hos sin pappa så hon får prova när hon kommer hem igen på måndag! Sååå spännande!!

Vi ska få ut inbjudningarna innan månaden är slut tänkte vi men har stött på ett problem... Vi köpte inbjudningar med en litet band i ena sidan och valde att knyta bandet själva, för det var billigare helt enkelt. Men nu kan vi inte komma på hur vi ska knyta...!! Några bra tips? Det är ett sånt halt band, ni vet! Så en vanlig rosett går ju upp igen..!

• Moon River

På  måndag ska jag prova klänningar för första gången!!!
    Min mamma ska följa med och jag ser fram emot detta med skräckblandad förtjusning (är inte så nöjd med min kropp som jag skulle vilja vara i en brudklänning).

Är väldigt avis på er som redan hittat era klänningar!

• marsbruden

I går fick vi äntligen (1mån försenat) bekräftelsen på att vi fått den präst vi önskat. Kantorn fick vi oxå namnet på. Då kan vi bocka av det på listan. Ska beställa inbjudningarna i helgen. Ska försöka få ut dem innan jul. Kul!!!

• anna81
    Moon River skrev 2011-11-18 19:44:47 följande:
    På  måndag ska jag prova klänningar för första gången!!!
    Min mamma ska följa med och jag ser fram emot detta med skräckblandad förtjusning (är inte så nöjd med min kropp som jag skulle vilja vara i en brudklänning).

Är väldigt avis på er som redan hittat era klänningar!
    Jag tycker just brudklänningar kan vara väldigt smickrande för figuren, om det är rätt modell för just dig! Tror det kommer gå jättebra!
  • Moon River

Igår beställde jag 'äntligen min klänning! Provade hur många som helst, men det var 3 st som det stod mellan. Känner mig inte riktigt bekväm med långt släp så det var det som avgjorde i slutänden. Hade med min mamma (och hon hade inte riktigt samma smak som mig, hon gillar t.ex inte lite bling på klänningen vilket jag gör). Som tur var fick vi mycket hjälp av butiksägaren och klänningen var såklart väldigt fin. Gick in med tankar på en kort klänning som helst inte skulle vara axelbandslös, men nu blev det en lång klänning som är just utan axelband,
    Sen när jag kom hem och googlade fram en bild på just den modellen i exakt samma färg så ser den inte alls ut som i verkligheten!! Valde färgen Ivory men broderierna ser alldeles gula ut på bilden, vilket de inte alls var. Så konstigt!
    Det var dock i sista laget att beställa. Klänningen lär inte levereras till butiken förrän i mitten av februari och jag kommer inte kunna prova den förräns första dagarna i mars.

Hade ni skaffat en "reserv"-klänning?

• marsbruden
    Moon River skrev 2011-11-22 08:27:55 följande:
    Igår beställde jag 'äntligen min klänning! Provade hur många som helst, men det var 3 st som det stod mellan. Känner mig inte riktigt bekväm med långt släp så det var det som avgjorde i slutänden. Hade med min mamma (och hon hade inte riktigt samma smak som mig, hon gillar t.ex inte lite bling på klänningen vilket jag gör). Som tur var fick vi mycket hjälp av butiksägaren och klänningen var såklart väldigt fin. Gick in med tankar på en kort klänning som helst inte skulle vara axelbandslös, men nu blev det en lång klänning som är just utan axelband,
    Sen när jag kom hem och googlade fram en bild på just den modellen i exakt samma färg så ser den inte alls ut som i verkligheten!! Valde färgen Ivory men broderierna ser alldeles gula ut på bilden, vilket de inte alls var. Så konstigt!
    Det var dock i sista laget att beställa. Klänningen lär inte levereras till butiken förrän i mitten av februari och jag kommer inte kunna prova den förräns första dagarna i mars.

Hade ni skaffat en "reserv"-klänning?
    Vad roligt att du hittat din klänning! Kan du inte länka till bilden? man blir ju nyfiken när man hör att du sett bilder på den.
    Jag har redan köpt min så jag känner inte att jag behöver nån reservklänning. Dessutom ska vi ha bröllopsmiddagen hemma så skulle nåt hända med klänningen på festen får jag väl byta till nåt ur garderoben. Men jag förstår att det känns nervöst att inte ha riktig koll på att den hinner hem i tid.

Igår lyckades jag övertala min m2b att jag ska ha ett svart band i midjan, Tycker det är så snyggt och tuffar till looken lite. hade googlat och sparat ihop massor med bilder som jag visade för honom "-Kolla här vad modernt det är med svart band!" Glad
    Har provat den med en svart bolero till och det blev riktigt snyggt, får se om jag vågar köra på det med.
Svar på tråden Brud i mars 2012