• marsbruden

Brud i mars 2012

Finns det fler än jag därute som ska gifta sig i mars? Vore kul att höra lite hur långt ni kommit i era planeringar.

Vi har bestämt datum: 24/3-12, bokat kyrka, önskat präst (ska bestämmas på onsdag 12/10) och funderat över antal gäster. Hade tänkt gifta oss i augusti men fick förra helgen för oss att ta det i mars istället. Kul, men det stressade på hela planeringen lite. Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 22:17
    Vi är åtminstone 6 tjejer som ska gifta oss i mars, underbart!

marsbruden 24/3
    Moon River 10/3
    Linaslusen 3/3
    Hella 3/3
    anna81 3/3
    vivahate 31/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 20:26
    Nu är vi sju!

JennyL 10/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-31 22:03
    Åtta!
    FahmBlank 25/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-01 06:52
    Nio!
    Emma Panyatorn 3/3

• Svar på tråden Brud i mars 2012
  • FahmBlank
    marsbruden skrev 2011-10-31 22:02:11 följande:
    Åh vad kul! Grattis! Och välkommen till vår tråd!
    tackar tackar :D 
  • anna81

Vilken jättefin klänning!! Hoppas verkligen han går med på det svarta bandet, är så himla läckert med en sån avbrytare! Jag ville med ha en klänning med svart band först men jag hittade inte den "perfekta".. Så det fick bli en med svarta detaljer istället! Eller detaljer är kanske inte rätt ord.. ska se om jag kan visa den!
    Har ni andra hittat klänningar och vill visa??

• vivahate

Jag kommer få min tvådelade historia uppsydd av en vän, med denna 40-talsinspirerade kreation i åtanke, blusen är fantastisk! Det blir dock en kortare kjol med lite mindre vidd.

• Moon River

Gissa om jag är glad!! Mina fantastiskt vackra skor från Etsy.com har kommit!! De var verkligen hur vackra som helst, ännu finare i verkligheten. Ska beställa matchande väska och så en håraccessoar därifrån också.

Klänning är dock värre med, kommer nog aldrig hitta en som känns som The One.

Hur bestämde ni er?

Håller på med inbjudningarna nu :)

• marsbruden
    anna81 skrev 2011-11-01 15:06:32 följande:
    Nej, men det funkade ju inte... Är så kass på sånt här!                                                                                www.milanoo.com/Ivory-A-line-Strapless-Embroi...
    Funkar detta?
    Den är supervacker!!!
  • anna81

Tack!
    Moon River: Jag vet helt ärligt inte om min klänning verkligen ÄR the one.. Jag måste nog prova för att veta! Men i värsta fall får jag skicka tillbaks den!

Vivahate: Jätteläcker!!

• Moon River
    Hur går det med ert planerande?

Här har det hänt lite mer. Inbjudningarna är nu beställda och jag hoppas att de kan skickas ut innan månaden är slut.
    Igår beställdes sambons väst- och slipsset (väst, slips, manschettknappar och bröstnäsduk) samt en håraccessoar till dottern.
  • Hella

Jag sitter och gör inbjudningar så fort jag får en stund över. Jag räknar med att kunna skicka ut dem i början av nästa vecka. Jag har beställt ringarfrimärken av posten som tyvärr inte har kommit än så jag hoppas verkligen att de kommer snart så inte vi behöver vänta på dem när korten väl är färdiga.

Annars är jag på jakt efter saker jag kan göra ett kärleksträd (önsketräd istället för gästbok) av. Trollhassel och en fin ljusslinga hade jag tänkt mig.

• Moon River
    Hella skrev 2011-11-06 11:00:50 följande:

Jag sitter och gör inbjudningar så fort jag får en stund över. Jag räknar med att kunna skicka ut dem i början av nästa vecka. Jag har beställt ringarfrimärken av posten som tyvärr inte har kommit än så jag hoppas verkligen att de kommer snart så inte vi behöver vänta på dem när korten väl är färdiga.

Annars är jag på jakt efter saker jag kan göra ett kärleksträd (önsketräd istället för gästbok) av. Trollhassel och en fin ljusslinga hade jag tänkt mig.

Vad är ett kärleksträd?
Svar på tråden Brud i mars 2012