• marsbruden

Brud i mars 2012

Finns det fler än jag därute som ska gifta sig i mars? Vore kul att höra lite hur långt ni kommit i era planeringar.

Vi har bestämt datum: 24/3-12, bokat kyrka, önskat präst (ska bestämmas på onsdag 12/10) och funderat över antal gäster. Hade tänkt gifta oss i augusti men fick förra helgen för oss att ta det i mars istället. Kul, men det stressade på hela planeringen lite. Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 22:17
    Vi är åtminstone 6 tjejer som ska gifta oss i mars, underbart!

marsbruden 24/3
    Moon River 10/3
    Linaslusen 3/3
    Hella 3/3
    anna81 3/3
    vivahate 31/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 20:26
    Nu är vi sju!

JennyL 10/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-31 22:03
    Åtta!
    FahmBlank 25/3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-01 06:52
    Nio!
    Emma Panyatorn 3/3

• Svar på tråden Brud i mars 2012
  • marsbruden

Funderar mycket över musiken i kyrkan just nu. Älskar Fly me to the moon av Sinatra men den är ju så kort! Har ni hört Ulf Lundells Hon gör mig galen? Undrar om den passar i en kyrka?

• JennyL

Jag tror att den passar jättebra i kyrkan! Jag VET att den passar bra :) Är det en låt som du gillar och som är "ni" då kan man spela den i kyrkan :) 
    Vi ska ha en "rolig" låt på slutet, en som livar upp lite och som är "vår" låt. Jag var på min brors bröllop i somras, och det blir känslomäsigt ganska jobbigt att gå på ett bröllop, så då kan det vara skönt med en rolig låt på slutet som lättar upp lite, så man kan slappna av och digga med lite :)

SÅ jag tycker att man kan ha vilken låt som helt i kyrkan :) (kanske inte heavens on fire ;) ) 

• marsbruden
    JennyL skrev 2011-12-02 13:06:22 följande:
    Jag tror att den passar jättebra i kyrkan! Jag VET att den passar bra :) Är det en låt som du gillar och som är "ni" då kan man spela den i kyrkan :) 
    Kul att du gillade den! Ska nog ha den tror jag.

Idag kom våra inbjudningskort! Jag är som vanligt ute i sista minuten med allting. :) Tänkte skickat ut dem i november...
    Nåja! Nu hinner de fram före julkorten i alla fall. Drömmer
  • Moon River
    marsbruden skrev 2011-12-02 19:58:52 följande:
    Kul att du gillade den! Ska nog ha den tror jag.

Idag kom våra inbjudningskort! Jag är som vanligt ute i sista minuten med allting. :) Tänkte skickat ut dem i november...
    Nåja! Nu hinner de fram före julkorten i alla fall. Drömmer
    Har inte skickat våra heller, de ligger dock i sina kuvert och är adresserade. De skickas imorgon. När har ni O.S.A? Vi har 2 månader innan, dvs om en månad redan. Kanske lite tidigt kom jag på... lite försent. 
  • marsbruden
    Moon River skrev 2011-12-03 15:55:52 följande:
    Har inte skickat våra heller, de ligger dock i sina kuvert och är adresserade. De skickas imorgon. När har ni O.S.A? Vi har 2 månader innan, dvs om en månad redan. Kanske lite tidigt kom jag på... lite försent. 
    Vi bara drog till med ett datum som osa, två mån innan. Det är ju bara närmasta familjen som blir bjuden så vi tyckte eg. det kändes onödigt, pratar ju med dem så ofta.

Idag lämnade jag över inbjudningar till mina föräldrar och en bror. Kul att se reaktionerna. Mamma som har väldigt svårt för att visa känslor sa bara - Jaha, det har vi väntat på... Hmmm, lite mer sprudlande kunde det väl blivit. Brorsan visste inte hur han skulle göra, jag fick en High-five! Pappa var den enda som efter lång tystnad lyckades haspla ur sig ett Grattis! Haha, knäppa familjen!
    I morgon ska resten postas. Fick be min familj att inte skriva nåt på Facebook för då förstörs ju överraskningsmomentet för de som ska få brev.
  • Moon River
    Har ni bestämt vad ni ska ha för ytterkläder?
    Jag vill ha en fuskpälscape av nåt slag. Hoppas mamma har nån fin brosch som mormor har haft eller nåt, skulle vara kul att ha något ärvegods i brudutstyrseln. 
  • JennyL

Nu börjar det hända lite grejor..

Hindersprövningen är inskickad och godkänd. wohoo, vi får gifta oss! :)

Vi har köpt alla ljus till dukningen, facklor till vägen och lyktor till kyrkan.
    kläderna är fixade och folk har börjat svara på inbjudningarna :)

Nu väntar jag bara på min fina päls som jag köpt på tradera :)

Just ja, idag är det bara 3 månader kvar!!! :)

• vivahate

Får lite panik över att inbjudningskorten verkar dra ut på tiden. Hade hoppats få ut dem innan lucia, men det dröjer nog nästa vecka ut i alla fall. Hur sent kan man skicka ut inbjudningarna?
    Vill ju inte att de skall komma bort bland julstress och julkort..

• Moon River

Nu har min klänning kommit! Fick sms av butiken idag. Vill ju inte prova den för tidigt, det är ju ändå nästan 3 månader kvar. Hur många gånger måste man prova in den?

• marsbruden

Idag har jag pratat med min jobbarkompis som är föredetta florist. Hon hjälper mig gärna med brudbuketten sa hon! Så skönt! Då behöver jag inte oroa mig för det. Enklare att sitta tillsammans efter jobbet och bestämma blommor med någon man känner än att gå till en helt okänd människa och försöka diskutera vad man vill ha. Jag är så glad!!!

Svar på tråden Brud i mars 2012